Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Sunday, December 18, 2011

Bila Hati Dah Sayang

Bila hati sudah sayang...
Segalanya menjadi indah
Duka menjadi Suka
Tangisan menjadi tawa..
Kelam bertukar ceria
Mendung menjadi cerah
Marah dijadikan gurauan
Benci menjadi sayang

Bila hati dah menjadi sayang
Pasti segalanya ingin dimiliki
Biar sesusah manapun
Biar sepahit manapun
Biar sesakit manapun
Rela jua akan segalanya
Tiada berganjak tiada berundur

Bila hati menjadi sayang
Tiadalah daya bila duka kembali mendatang
Hancur lebur dan luluh...
Segala terpendam dihati
Dibiarkan terus berdarah kembali
Walau sukar tuk diubati

Kembali hati itu teguh berdiri
Biarpun tiada berteman lagi
Walau sisa masih berbaki
Tetap terjaga tetap bersemi
Walau harapan tetap ada..
Walau segala masih terhampar..
Namun tiada daya mengulang lagi
Bila hati yang disayang
Pergi ditinggal sendiri

Bila hati dah sayang..
Rela jua akan segala..
Lara hati duka...
Dalam hati.... tiadalah siapa yang tahu..

Sunday, December 4, 2011

Budak Zaman Sekarang

Terkejut rasanya bila membaca bahasa budak-budak zaman sekarang... Rosak sungguh... Penat lelah cikgu-cikgu mengajar tatabahasa... emm bahasa manalah yang mereka ikut...

Dah lah bahasa pun teruk.. ditambah pula dengan ayat maki hamun.. Nauzubillah...
Tengok sajalah dekat FB... Sebab mak ayah mereka tak tengok FB mereka.. Tak tahu menahu tentang FB nie.. Tahu benda tu.. tapi nak guna tak tahu... Kalau lah mereka tahu dan terbaca ayat-ayat yang dituliskan oleh anak-anak mereka... Agak-agak apa yang mereka rasa yer????

Emmmm tak taulah kalau ada jenis mak ayah yang tak kisah dan tak ambil tahu...,  Mungkin ada yang tahu.. tapi dah malas dah nak tegur... Patutnyer ibu bapa nie kene buat FB juga... Hu..Hu... Terdengar Tazkirah dekat IKIM FM.. ada ustazah tu kata... xsilap la kan.. Mak ayah harus buat FB juga untuk pantau anak-anak... Jadi Friend dengan anak-anak.. dan pantau apa yang anak-anak tulis, gambar-gambar yang diupload oleh anak...  dengan siapa anak berkawan.. Bukan untuk menyekat kebebasan anak-anak tp untuk menjaga anak-anak... (emmmm sanggup ker.. hu..hu...)

Apapun... nasihat untuk adik-adik diluar sana.. tiada salah nak berFB.. tapi jagalah juga bahasa... nak marah ker... apaker.. biarlah dengan cara yang betul... Dari ayat kita sahaja orang dah boleh menilai kita.. Hati-hati... dengan tutur kata kita...

ps: kita manusia biasa.. kadangkala tidak mampu mengawal emosi...

Tuesday, November 29, 2011

Bermacam Cara... Bermacam Rasa

Setiap manusia itu ada bermacam cara..
Cara baik.. Cara lembut... Cara Kasar... Dengki.. Iri hati.. Dan bermacam lagi
Setiap manusia itu bermacam rasa
Rasa pahit... Rasa Manis.. Rasa Masam.. Rasa Masin.. Dan bermacam lagi
Setiap manusia itu juga Bermacam ragam.. Bermacam gaya..
Ibarat Palet Warna... Bermacam warna juga..

Setiap Manusia itu...
Ada yang baik.. Ada yang jahat..
Jika Semua manusia itu sama...
Tiadalah warna warninya kehidupan..
Manusia Oh manusia..

Kita juga manusia.,
Manusia CiptaanNya..
Aku Sepertimu juga...
Jangan Kata Kita Serupa..
Memang Serupa kerna diciptakan olhNya
Tapi Kita....
Kita Berbeza...
Bezanya satu pada hati kita...


Seketul daging yang ada didalam tubuh kita..
Baiklah daging itu baiklah segalanya..
Busuk daging itu.. Busuklah segalanya..
Daging yang harus dijaga..
Agar ia tetap cantik didalam dan diluarnya
Ya.. Daging itu adalah
HATI kita...
Hati yang Tercipta dengan Uniknya OlehNYA..

Manusia... Hatimu sungguh baik tercipta..
Jangan rosakkan ciptaan itu..
Jagalah ia..
Sucikan hatimu... Bersihakan jiwamu
Agar tenang hidupmu..
Nescaya.. akan beroleh keberkatan..
Jangan hanya mengikut ragam...
Kerna tiada kemana kita akhirnya..


Nukilan: Anne
29 Nov 2011

Ya allah.. Sucikan hatiku dari segala keburukan.. Aminnnn

Thursday, November 24, 2011

Mengapa Hati Tidak Terbuka

Walau berkali kata itu terluah
Perasaan itu terungkap
Kasih itu ditunjukkan
Namun hati masih tidak terbuka

Bukan boleh dipaksa
Hanya dengan izinnya sahaja
Bilamana hati tak mampu dibuka lagi
Tiadalah apa yang dapat dibuat
Mungkin harapan terus bersandaran
Mengharap hati tu akan terbuka

Biar hati itu
Sembuh dari lukanya
Kerna luka itu
Parah tak terubat
Biarlah hati ini
Merawat lukanya sendiri...

Usah berharap terlalu tinggi
Pada hati ini...
Kerna tiada yang mampu terjanjikan

nukilan: anne - 24 november 2011

Wednesday, November 23, 2011

Mudahnya Dileraikan Segala

Datang tanpa terundang
Disaat mencari-cari
Kasih tersemi tanpa terduga
Cinta berputik dalam diam
Sayang tercipta tanpa disemai
langsung terluah dengan kiasan

Dua hati kian bersatu
Mencipta bahagia tiada rasa ragu
Walau tahu onak dan ranjau
Kan sering bertamu
Namun cinta dan kasih mendalam
Rela jua akan segalanya

Nekad hati untuk bersama
Akhiri jua dengan bahgia
Yakin dihati tiada gementar
Rela terima akan segalanya

Badai datang melanda
Namun tetap jua nekad dihati
Cinta tersemi setulusnya
Seikhlas hati seadanya
Tempuh jua walau terpaksa bekorban segala

Saat menyiap segala
Melengkapi akan segalanya
Bermimpi sudah menaiki takhta
Bersedia sudah hidup bersama

Namun...
Terlerai sudah kasih segala
Meragut segala impian tercipta
Kasih dicurah bagai tiada makna
Yang dahulunya bahagia kini derita
Tergamaknya menghancurkan segala
Merampas separuh jiwa dan raga
Tangisan air mata mengiringi segala

Monday, November 21, 2011

Separuh Nafasnya Hilang

Bagai Guruh Merentap Ketenangan Hati
Debaran Didada Terdengar Dentuman
Bagai Melihat Kilat Dilangit
Takut Terasa Dihati
Bimbang Terkena Panahan Petir

Begitulah Juga...
Tatkala Kasih Menghilang
Tatkala Cinta Terbuang
Tatkala Terputus Dipertengahan
Tatkala Impian Kecundang
Tatkala Hati Terhempas Berderai
Tatkala Langkah Terhenti...
Tatkala Nafas Seakan Hilang
Tatkala Air Mata Tiada Henti

Merobek Hati Yang Belumpun Sembuh Lukanya

Impian Diberi Setinggi-Tinggi
Namun Dimusnah Sekelip Mata
Cinta tulus Suci Bagai Tiada Harga
Merana Hati... Jiwa Terluka

Bagai Separuh Nafasnya Hilang
Bagai Setengah Hidupnya Hilang
Bagai Seperaruh Impiannya Musnah
Relakah Kakinya Melangkah?
Mampukah Ia Mengumpul Kekuatan
Redhakah Ia akan Segalanya
Meniti Hari-Hari Yang Tiada Lagi Cerianya
Menjalani Hidup Dengan Memori Segala

Biar Segalanya Ternampak Biasa
Namun Tahukah Hatinya?
Tahukah Akan Perasaannya?
Mengertikah Akan Jiwanya?
Fahamkah Atau Penderitaan dan Kekecewaannya?


Namun Harinya Harus Diteruskan
Bersama Doa dan Petunjuk DariNya..
Agar Impian Dan Harapannya Terus Ada
Setelah Kembali KeJalan BenarNya...
Moga Harapan Yang Diletak..
Masih ada... Biarpun Setipisnya...

Hati Itu Tetapkan Sabar..
Menjalani Dugaan Dari Tuhannya...
Yang Maha Esa...

Wednesday, November 16, 2011

Tiada Duka Yang Abadi Didunia

Tiada duka yang abadi didunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani

"Duka itu tidak akan kekal lama dalam hidup.. dan sepi itu tidak akan selamanya kita kecapi.. Walau malam berganti siang... hari semakin berlalu.. Perjalanan hidup pasti harus diteruskan jua walau apa pun yang terjadi"

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

"Tangisan dan tawa itu memang sentiasa bersama dalam hidup.. tidak akan terpisah.. Walau apapun terjadi harus percaya kerana semuanya ada hikmah.. dan pasti akan indah diakhirnya"

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

"Seringkali menyesali atas apa yang telah terjadi... Sering berharap dapat diundurkan masa yang telah berlalu... Segala yang berlalu tidak boleh ditarik kembali.. Ibarat kata yang terucap... tidak bisa ditarik balik.. Ibarat terlajur perbuatan... Hanya pada Allah bermohon petunjuk dan keampunan"
Waktu berputar rebulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani

"Malam silih berganti.... Bulan dan juga matahari... Ibarat bunga yang indah dan mekar... Tidakkan kekal lama.. Akhirnya kan layu dimamah waktu"
Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini

" Andai dapat diputarkan kembali waktu... pasti hidup akan lebih bahagia... andai masa dapat diundur... tiadalah derita dan sengsara... Namun Segala yang berlalu tetap berlalu.. Apa yang perlu pandang kehadapan... Kerna Allah tetap bersama hambaNya yang bertaubat dan kembali kejalannya... Tiada manusia tak berbuat silap.. Kerja yang silap itu tidak selamanya silap... Jangan memandang rendah pada insan yang pernah berbuat silap.. Kerna belum tentu kita sempurna... "

Monday, November 7, 2011

Hujan Diluar sana..

Emmm tejuknyer... hujan diluar... Dah lah keseorangan di Showroom yang tercinter nie... Perrhhh ayat.. Xboleh bla... Emm makin lebat nampaknyer... Emmm lupa nak Ucap,. Selamat Menyambut HAri Raya Aidiladha... Belat2 kelantan mesti seronok ... Ye tak ye,.. incik Azmi.. partner anne yang seronok beraya kat kampung... He..he... Cik Ayu pula.. Dimana nie.. hu..hu... Temankan Cik Kak sorang2 nie....

Hri nie macam nak balik awal sikit.. Rasa macam nak celebrate birthday di Ema kat umah... Wlu selalu bertekak dengan dia.. Tapi tetap sayang dia... Adik perempuanku... Nak bagi hadiah aper ek?

Seminggu nie nak kene ulang alik dari Gemencheh ke Melaka Raya.. Biasalah mengalas serba sedikit tanggungjawab sebagai anak.. dan kakak... Alhamdulillah... semuanya dipermudahkan..

Wednesday, November 2, 2011

Antara Cinta & Sayang

CINTA nie terlalu indah... Terlalu mahal... Tidak sesuka hati terungkap dari bibir.. Susah betul untuk kita mengatakan kita CINTA pada seseorang... Sebab ia terlalu berharga..

SAYANG... Seringkali terdengar.. Saya SAYANG dekat awak... Emmm SAYANG gila dekat awak.. Awak SAYANG saya tak? Bila-bila kita boleh mengucapkan rasa SAYANG... Kerna ia sesuatu yang biasa...dan sering terucap...

Yang penting dan berharga itu adalah CINTA...
Hargailah CINTA
Kerana ia begitu berharga.. Lebih2 lagi diucapkan dan diberikan daripada insan yang kita sayang...
 

Tuesday, November 1, 2011

Ranking Alexa? Emmm Kejar tak Terkejar..

Lama tak update... balik-balik isu sama jer... Terkejut tengok ranking Alexa turun.. hu..hu... Tula.. Lama tak berupdate.. Emm bukan nak kejar sangat ranking tu.. tapi sesekali macam ralat gak.. Dah ramai yang tak masuk blog nie... Biasalah ... " TAK BERUPDATE"

Macam mana tak berupdate.. On Laptop.. pastu... weng...weng.... malas jer nak tekan browser clik Gmail @ blogger.... he..he... Yer lah... Idea nyer tak mendatang.. Kemalasan ofcourse lah tahap gaban...

Ho la..... nak cakap aper entah.. Tajuk ranking bagai... Biasalah... Kehidupan kini lebih sederhana... Mencari sesuatu yang baru... Jalan yang baru... Suasana yang baru.. Semua serba baru... Insyaallah... Harap2 dipermudahkan....

Monday, October 17, 2011

Meniti Batasan Waktu

Hari berlalu kian berlalu.. Kadang kala kita meniti hari yang berjalan.. Waktu yang tiada henti bagaikan kita tiada sedar... Kadang kala kita menjadi alpa dan lalai... Dan kadang kala kita sendiri tidak menyedari.. Hanya selepas menitinya barulah kita tersedar... "Ya Allah... cepatnya masa berlalu" ... "Eh... dah hari Sabtu ? Rasanyer macam baru hari Isnin" ... " Eh.. dah nak hujung tahun dah ker?" .... "Eh... Dah malam ker?" ... Macam-macam perkataan kita ucapkan pabila kita tersedar akan berlalunya waktu....

Haruslah kita sentiasa beringat kerna waktu itu tidak pernah menunggu kita.. Pasti ia terus bergerak.. dari satu detik ke satu detik.. dari satu titik ke satu titik... Andai terleka ... alangkah ruginya kita... Biarlah kita menyedari akan berlalunya waktu itu.... Agar kita tidak akan merasa ketinggalan... Pabila terleka.... dan saat tersedar... barulah kita termanggu memikirkan akan masa yang terbuang dengan sia-sia.... Sesungguhnya perkara yang sia-sia itu amalan yang tidak baik...

Sesungguhnya aku pernah mensia-siakan waktu.... waktu yang terbuang dengan tiada apa yang diperolehi melainkan sia-sia belaka.... Dan akhirnya aku menyesali waktu yang pernah kubuangkan... Syukur kerana Allah sentiasa membukakan mata dan hati ini melihat segala perkara yang sia-sia .. dan aku semakin menyedarinya... Diharapkan kehidupan kita seterusnya dipenuhi dengan perkara yang tidak akan mensia-siakan... Insyaallah....

Rindu Pada Dunia BLogger

Assalamualaikum...

Lama sungguh jari-jari ini menaip, mencoretkan sesuatu bagi tatapan pembaca... Agak lama meninggalkan dunia Blog ini .,. Tiba-tiba menggamit rasa rindu untuk menulis kembali.. Kembali meneruskan hidup sebagai seorang Blogger...

Ranking pun telah jatuh kembali... emmm... tak mengapalah... bukan ranking yang dikejar.. Tapi sekadar berkongsi cerita.. Terlalu banyak yang dilalui kini.. Terasa indah bagai tidak terkata.. Dunia bagaikan rasa lebih bermakna.. Bagai cahaya menerangi kegelapan.. Bagai pesta menutup suram... Bagaikan kemarau dilanda hujan...

Cinta pada dunia blogger tidak pernah padam,,, Namun kadang kala hati ingin menyendiri seketika... Dan bila masa sesuai akan kembali bermadah semula... Banyak betul perubahan berlaku sejak awal puasa sehingga kini... Alhamdulillah.. Segalanya dengan Izin Allah... Harap-harap apa yang berlaku.. sebagai satu titik permulaan membina kehidupan kearah yang lebih bermakna tanpa sia-sia...

Amin...

Sunday, September 11, 2011

Kerja lagi yer..

Hari ahad masih kerja lagi... Hari offday pun macam tak offday pun.. he..he.. Biasalah kerja macam nie.. Yang penting hati ada ikhlas maui kelija ma.... Kalau talak kerja... mau makan apa ma? Takda olang mau bagi makan free ma... Semua duit ma... Utang keliling pinggang pun talak guna ..pasti kene bayar juga ma... Nanti mau mati talak senang wo... Ayarrkkk.. apa merepek aja nie...

He..he... sekadar mengisi kebosanan bekerja di hari ahad... huh..huh.. Esok nak kene gi check kesihatan lagi... Emm macam dah sihat jer... Boleh tak kalau tak pergi... "incik dokter.. saya dah sihat rasanyer.. tak perlu kut nak check up lagi..." " awak doter ker.... saya yang doktor..." he..he.,..

Gila tuh... nak kerja lagi.. nak check up lagi... hurmmm... jauh tu... apa-apa jerlah... tapi kene buat jugak.. kalau tak.. sampai bila tak tau... he..he...

Sunday, September 4, 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri Buat Semua Rakan dan Taulan

Bahang hari raya masih lagi terasa walaupun hari ini sudah mencapai hari raya yang ke-6... Masih lagi terdapat aktiviti kunjung mengunjung ke rumah sanak saudara dan rakan-rakan.. Biasalah adat ziarah menziarahi harus diterapkan lagi.. Masa inilah kita semua menziarahi rakan-rakan kerana hari lain tentunya kita sedang sibuk bekerja.. dan masing-masing sibuk dengan urusan yang tiada pernah berkesudahan.

Anne pula hari raya pertama dah demam.. Tak berjalan mana-mana pun.. duduk berehat dirumah sahaja.. Tapi raya kali ini terasa sunyi... Biasanya hari raya pertama, rumah memang penuh dengan adik beradik.. riuh rendah.. bergosip-gosip.. terutama malam raya.. tapi kali nie tidak.. Masing-masing dah berkeluarga.. Jadi kene bertolak ansur..

Apapun.. Kita harus bersyukur terutama kepada yang masih lagi mempunyai keluarga dan ibu bapa.. Pulanglah beraya bersama keluarga.. mohon ampun dan maaf terhadap kedua orang tua kita. Hargailah saat-saat mereka masih lagi ada didepan mata kita.. Bayangkan pada mereka yang telah tiada.. Pasti terasa kehilangan dan kekosongan..

Janga hanya pada hari raya sahaja kita kunjungi mereka.. Harus diteruskan walaupun dihari yang biasa.. Agar ukhwah anatara kita terjalin mesra..Apapun.. Selamat hari raya.. maaf atas segala silap dan salah sepanjang anne menulis didalam blog ini.. Maaf andai ada yang terasa... Selamat Hari Raya Aidilfitri

Saturday, August 20, 2011

2 minggu sebelum raya

Emmm... toksah cakap banyak... Sememangnya warga Melaka amat memberi sokongan kepada peniaga yang berniaga makanan terutama pengusaha restoren ker, kedai makan ker @ yang seangkatan dengannya...

Fuuhhhhh padat giler.... toksah cakap... mengemut orang penuh kat tempat makan.. kedai @ food court.. Tak cukup meja kerusi tuh....

Biasalah.. 2 minggu sebelum raya orang sibuk membeli belah kesana kemari.. bersukaria bersama family.... emmm... mana ada yang nak makan dirumah lagi.... Makan luarlah.. apa barang masak.. ecehhhecehhh.. Tu yang tak cukup meja kerusi tu...

Emmm susah juga ek... bagi kami yang bujang-bujang.. nie nak makan memang tak cukup tempatlah.. kalau dah dipenuhi dengan family-family yang beranak pinak.. tak cukup dengan orang.. dengan troli barang2 lagi... Uihhhh ramai sungguh....

So.. jangan bermimpi nak berbuka dikedai makan... kalau nak cepat.. Sila booking awal tempat duduk yer... Agar anda tak tercari2 tempat untuk berbuka....

Pendek kata.. Berbuka dirumah... selamat.... hu..hu..

Friday, August 19, 2011

Hentikan sandiwara

Perlukah kita bersandiwara.. hanya sekadar untuk bermuka-muka.. atau sekadar untuk menutup kelemahan diri atau mungkin untuk meraih simpati... Hentikan sandiwara... lagipun ini bukan panggung ria... Tapi ini pentas dunia...

Kalau suka, katakan suka.. dan jikalau tidak... pergi sahaja.. Usahlah untuk bermuka-muka.. Berlagak bagai tiada apa yang berlaku... Mungkin.. rasa diri hebat.. tapi ingat ada lagi yang lebih hebat... Kalau rasa diri itu mengerti.. tapi ada lagi yang lebih mengerti...

Kalau rasa diri tak mampu...jangan pula berlagak pandai...Kalau tahu akan kelemahan diri.. Kenapa tidak perbaiki sahaja.. Tapi masih lagi bermuka-muka.. Manusia oh manusia.... Sampai bila turus bersandiwara... Pandai sungguh lakonan ... 

Hentikan semuanya.. kerna ia tidak akan lama... pasti kan terbongkar akhirnya... Masa kita sudah hampir tamat... Sedarlah......

Wednesday, August 17, 2011

Akhirnya...

Akhirnya.. boleh juga ku online waktu malam... Ha..ha.. Thanks.. Berguna juga my business card ek...
Emmm... Tapi tak ley online selalu nanti lalai pula.. Dah lah kerja tak cukup rehat.. Malam pula nak berjaga... Apapun... apa yang ada akan aku gunakan semaksimum yang mungkin...

Kepada incik-incik diluar sana... Sabar... saya akan datang kerumah anda... Sabar ek... Saya tak kelapangan... Wait ek.. Sabar separuh daripada iman... Takkan lari gunung dikejar... Saya sorang nak handle.. Tak terhandle dibuatnyer...

Emm... tengah fikir2 mana destinasi nak pergi esok...
tunggu....

Sunday, August 14, 2011

Sian Sungguh Kamu...

Assalamualaikum.. dan salam sejahtera...

Selamat Berpuasa...semuanya.. Lama sungguh tak ber"update" blog nie.. Maklumlah kekangan masa yang terlampau sangat.. Hari-hari dikejar dengan client... Handphone asyik berdering... Adoi.... Macam-macam..

Nasib baik bulan puasa.. Tahap kesabaran tu masih lagi ditahap yang boleh dikawal... Lama juga Anne tak blogwalking... memang tiada kesempatan.. Nie ada kesempatan sedikit cuma meng"update" sedikit sebanyak..

Sejak kerja disini.. emmm.. banyak gila perubahan berlaku pada Anne.. dan rasanya.. kerja kali ini amat bersesuaian dengan Anne dan Anne happy sangat-sangat... Walaupun sibuk tapi... amat mengembirakan... Apa tak sibuknya. kita seorang yang handle.. Insyaallah.. Amanah yang diberikan akan tetap diteruskan dengan jayanya...

Apapun... Selamat Berpuasa... Salam Kemerdekaan... Salam.,1 MAlaysia..
Ha..ha..

Wednesday, August 3, 2011

Dugaan Puasa Dibulan Ramadhan

Sehari sebelum menyambut Ramadhan lagi.. badan dah rasa tak sihat.. Tapi 2 3 hari sebelum tu memang dah rasa tak sihat.. Cuma kesibukan bekerja membuatkan kesakitan tu tak rasa sangat.... Bila tiba time puasa pula bertambah tak sihat.. Dengan batuk yang tak henti-henti.. Dugaan sungguh dibulan puasa.. Harap2 anne mampu untuk menjalani ibadah puasa dengan sempurna..

Walaupun rasa tak bermaya dengan kerja yang semakin hari semakin banyak.. Panggilan yang tidak pernah henti-henti... ada juga kesabaran yang nak terlebih had... Tapi dikuatkan juga...

Keadaan batukku yang agak kritikal ini... membataskan percakapanku dengan pesakitku... Ya Allah.. Ampunkan dosaku...

Friday, July 29, 2011

Ramadhan Kian Tiba

Salam Jumaat Untuk Semua muslimin dan muslimat... Emm 2 hari saja lagi kita akan menyambut bulan Ramadhan, Bulan yang Mulia penuh Keberkatan.... Pasti ramai yang dah membuat persediaan untuk menyambut ketibaan Ramadhan. Malah ada pula yang dah berkira-kira untuk menyambut Syawal... Emm cepat sangat tu..

Apapun... tak sabar nak balik kampung,,.. Mak kita dia bakar lemang.. yummy... taksabar... lemang paling best yang sedap dimakan... Best giler.... Jom.... Balik kampung.. Berpuasa bersama keluarga dan ibu ayah tercinta..

Mana nak dapat penapis air Beralkali RM599????.. Mampu ker nak beli sampai 2 3 ribu? Tak mampu kan... Ha.. nie peluang hebat... Kalau dulu RM1900.. sekarang RM599 jer.. Moh cepat... Belum tentu air paip dekat rumah tu bersih.. Meh test Ph meter..@ test klorin tester... 

Wednesday, July 27, 2011

Wow... Surprise...

Beginilah kerja seharianku.. Adeh... Tak terkemas nie... Iklan sekejap...
Kalau rumah you all xda penapis air lagi.. meh order dekat Anne...Memang murah gila2.. Priority bagi orang melakalah.. Sebab Anne dekat melaka.. Mana nak dapat penapis air Beralkali RM599.. Mampu ker nak beli sampai 2 3 ribu? Tak mampu kan... Ha.. nie peluang hebat... Kalau dulu RM1900.. sekarang RM599 jer.. Moh cepat... Belum tentu air paip dekat rumah tu bersih.. Meh test Ph meter..@ test klorin tester... 

Calling.. Calling Anne yer.. Xpun SMS jer...
No Phone... Ehem..ehem...(sesi berkenal-kenalan)
Dengan Seikhlas hati & seRela hatinya.. Anne Letak No phone kat sini ek..
013-6002842..(Blogger mula dedah no phone pada umum tuh!!!!!)

oh.. meja berselerak... bila nak habis kemas nie...

cepat.. promosi.. promosi... mana nak kejar nie... report... sume nak kenen buat nie..
p/s: emmm entry nie menjerat giler.. adehhhh.. aku yang terjerat...

Sunday, July 24, 2011

Lupe Tengok Jadual

Oleh kerana terlupa melihat jadual kerja... saya telah dengan rela hatinya bekerja dihati cuti.... Ha..ha... Padan Muke... Hari ahad yang sepatutnya bercuti pada minggu ini... telah dihabiskan dekat Showroom... Wa..wa..... Kalau tau dah lepak lama-lama dekat kampung makan durian banyak-banyak... Hu..Hu... 

Last-last menguap sorang-sorang depan netbook nie... Ngantuk gila... Nak replace hati ley tak? Sebab dah kerja hari ahad... nak cuti hari rabu ker... sebab nak rehat? He..he..He...

Cik Anne... lain kali alert sikit dengan jadual kerja.. Ni Asyik kerja! kerja! kerja!  Mane cuti kamu ek.... Bukan boleh dapat anugerah pekerja contoh pun.. Kalau buat sale juta-jutaan boleh lah... Ribu-riban pun... he..he.. insyaallah... Caiyok!!!!

Ngantuk la.......

Thursday, July 21, 2011

Notis Pemberitahuan

Salam semuanya.. Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Peribadi Anne... Yang Tak berapa peribadi ni... Anne mohon maaf sekiranya tidak dapat membalas komen-komen anda di blog Anne.. Kerana kekangan masa yang Anne sedang hadapi sekarang ini...

Anne juga agak lama tidak meng"update" entri-entri terbaru... Tapi terima kasih kerana masih sudi untuk ke Blog Anne... Terima kasih banyak-banyak..

Anne sekarang agak sibuk dengan kerjaya.. Al-maklumlah kerja sebagai marketer.. banyak masa dikorbankan.. Jadi.. masa di di alam maya nie agak kurang sekarang.. Tambahan pula sedang bergiat hebat dengan promosi-promosi terbaru yang telah dilancarkan... Pada yang berminat.. bolehlah contact-contact dengan Anne... Promot nampak.... he..he...

Apapun.. untuk ketahui lebih lanjut... layari SINI

Apapun.... terima kasih semua....

Saturday, July 16, 2011

Kereta Dah Ambil.. Mana Duitnyer??

Terdengar khabar... Si Polan tu dah ambil kereta replika dekat rumah... Tapi.. Si Polan tu dengan muka tak malu... just ambil kereta... Tapi... tak pula dibayar duit!!!!

Hurrrmmmmm ingat ayah saya diam saja ker? Ayah saya diam sebab risaukan keadaan emak saya...
Kepada si Polan... Awak jangan ingat awak boleh lepas... Ingatlah... Tuhan akan balas semuanya... Bukan sekarang.. esok @ lusa @ tulat @ tahun depan... @ bila-bila masa sahaja... Ingat tu...

Hutang... tetap hutang....!!!

Ramadhan kian Tiba

by Google
Salam semua.. Ramadhan kian menjelma.. Emm.. pasti ramai dah mula bersiap sedia untuk menghadapi bulan Ramadhan bulan yang mulia.. Biasalah.. Kita sebagai umat Islam akan menunaikan rukun islam yang ke-3 iaitu Berpuasa Dibulan Ramadhan. Sudahkah kita menggantikan puasa yang tertinggal? Terutama kaum Hawa.. Jadi cepat-cepatlah kita menggantikan Puasa yang belum habis kita tunaikan.. (peringatan untuk diri sendiri juga)

Pada bulan inilah kita akan mengumpulkan segala amal kebaikan dan meninggalkan segala larangannya.. Insyaallah.. Janganlah kita cemari Ramadhan yang mulia ini dengan perbuatan yang boleh mencalar kemuliaan Ramadhan...

Apapun... Selamat Menyambut Kedatangan Ramadhan Yang Bakal Tiba Sedikit Hari lagi..

Friday, July 15, 2011

Segmen: Blogku Belum Popular

Hari nie anne teringin nak join segmen cik lulu... Meh join sesama..

Klik Banner nie ek..
Kenapa Belog Anne Belum Popular?

Sebab tak femes lah... Sebab tu tak popular... Teringin gak nak jadi popular... Macam mana ek jadi popular nie? Emm... Agak-agak ada tak kesempatan nak jadi popular ek... Uihhhh... popular gitu...Semoga popular dengan blog ini yer...

Thursday, July 14, 2011

Uihh,,,, Bahaya sungguh.. AWAS!!!

Get From Facebook

Bahaya nyer... Dik oi....

Kang terpotong habis... Macam mana tu?

Selesai dah...

Semalam anne cuti... tapi memang dah termaktub dalam jadual cuti hari rabu pun... Anne balik kampung renew roadtax & insurans... Sekali bercuti... terus dapat deman selesema... Dah 12 hari asyik kerja tanpa henti siang dan malam... time keje memang tak rasa sakit.. bila cuti semua sakit datang.. Lagipun anne melantak makan durian & manggis dekat kampung... Gambar anne tak snap.. hp dalam bilik... malas nak pegi ambil.. he..he..

Tengah hari masa keluar dengan ayah nak ke Tampin ambil roadtax n insurans.. Hp anne tak henti berbunyi.. Banyak nyerlah miscall dan sms.. adeh.. tu la padahnyer.. kalau terlalu popular sangat... (puji diri sendiri) Maaf ye.. dekat kampung tiada coverage.. tak boleh buat aper...

Petang tu masa nak balik Melaka semula.. sampai dekat tempat coverage... Tak henti-henti bunyi lagi.. Alamak... Susahnye... SILALAH PRIHATIN ... TOLONG PASANG CEPAT PENCAWANG DEKAT KAMPUNG SAYA!!!!

Maaf ye incik-incik client.... Anne bercuti....

Apapun.. melayang duit semalam... Takper... Penting tu... Bila nka bayar duit kete nie? garu2 kepala...

Tuesday, July 12, 2011

Tekak Sakit lah... Kerna EPAL

Gara-gara makan sebiji Epal Fuji yang baru dikeluarkan dari peti Ais.. Bukan peti besi yer.... menyebabkan tekak Anne menjadi perit dan sakit.. Adeh.... Lepas makan.. Terus tak minum air... Baguslah tu... Ini mesti leka bercerita tentang kes kehilangan sebiji durian yang diletakkan di Balkoni rumah kami..Pelik bin ajaib.. macam mana buah durian tersebut boleh hilang.. sedangkan tidak dimakan lagi... Dah lah teringin nak makan durian.. Sapalah yang amik agaknya...

Sambung balik cerita tadi... Tekak tak elok-elok nie.. Hari nie sahaja tak berhenti bercakap.. Pot..pet..pot..pet... Tapi tak mengapa.. janji masyuk!!!!! Alhamdulillah.. mungkin rezeki anne kali nie...

Cepatlah elok tekak nie.... Kejap lagi nak balik kampung.. Esok nak ambil renew roadtax dna insurans pula.. fuhhhh melayang duit nie....

Monday, July 11, 2011

Skill Kerja Berlainan

Apa pendapat you all kalau you all bekerja lebih masa? Berbaloi atau tidak? Ada orang kata kerja lebih masa ni buat penat sahaja.. Kadang-kala kerja tidak dibayar OT atau extra hours... Emmm depend pada pekerjaanlah... Anne dah lama juga kerja di firma Swasta.. Kerja lebih masa itu sudah sebati dengan diri.. Dah nama kerja sebagai marketing... kerja bahagian sales... kerja bahagian consultant. semuanya memerlukan komitment tinggi pada masa...

from google
Pengalaman lalu bekerja sebagai marketing... memang tiada masa untuk berehat.. Kalau dahulu.. Anne bekerja tak pernah sekali Anne berjumpa dengan pelanggan @ client Anne... Jauh sekali untuk melihat rupa paras mereka... Perhubungan hanyalah melalui Call @ SMS @ Email.. Dengar suara jer... Jadi kebanyakan Client Anne tak pernah jumpa Anne... Tapi business transaction tetap berjalan... 24 hours.. Depan Laptop & komputer.. Tak cukup ditempat kerja... sambung pula dirumah...

Berbeza dengan kerja sekarang.. Kerja seakan sama.. Tetapi lebih pada Sales & Consulting.. Anne berdepan dengan orang... Jadi Interpersonal Skill penting... Time ni lah anne berjumpa patient, dan jumpa client.. berhadapan.. Face to face.. Berbeza yang amat dengan kerja dahulu... Keyakinan diri penting... Malu?.. tak payah cakap.. memang ada... Tapi.... sorok rasa malu tu... Kalau malu... tak jadi apa... Kena pandai berkata-kata... Untuk meyakinkan client...

Awal-awal dulu memang malu... Tapi demi kerjaya .. ketepikan semua tu.. Alhamdulillah... semuanya berjalan lancar... Tak kiralah kerja apa sekalipun... Skill berlainan... Tapi mempelajari sesuatu yang baru tu amat menyeronokkan... Percayalah.....

Apapun kerjaya yang kita buat... kesemuanya ada cara yang berlainan... Pengalaman itu penting... Kesilapan dalam menjalankan tugas itu penting,... Tanpa kesilapan.. kita tidak akan merasai pembetulan.. Kesilapan & pembetulan berjalan seiring... pendek kata..

DIMANA ADA KESILAPAN.. DISITU ADA PEMBETULAN.. DAN SITULAH ADA PENGAJARAN & PENGALAMAN....

Sunday, July 10, 2011

Tuhan Itu Akan Membalasnya

Mungkin kau berbahagia dengan tindakan kau.. Melepaskan kerja yang kau harus settlekan.. Tapi jangan kau fikir kau sudah terlepas dari segala balasan yang akan kau terima.... Penipuan kau tidak akan berkekalan lama...  Kesabaran aku juga ada hadnya... Cakap kau yang tidak boleh dipercayai langsung... Lidah bercabang... Cakap putar belit... Jangan fikir aku hanya akan berdiam diri...

Kalau kau tu orang melayu... sebangsa dengan aku.. kau harus tahu... Lebih lagi saudara sesama Islam.. Tapi beginikah cara engkau... Kau mungkin boleh tertawa.. Tapi ketawa kau hanya sementara... bilamana tuhan membalas segalanya.. saat itu, baru kau sedari... jangan kau merangkak untuk memohon maaf.....

Kau fikir aku tiada bukti? Kau fikir kau akan selamat? Dipelosok manapun kau pergi... kau takkan dapat lari... Orang macam kau.. tak patut diberi peluang... Orang ajak settle baik-baik kau berdalih..... Kali ni kesabaran aku mungkin sampai tahapnya...

Tunggulah  waktunya nanti.... Tempoh dah aku beri dekat kau... So.. habis tempoh... Kau faham-faham lah.....

BEWARE!!!!

Review Blog?

Ramai orang buat Review Blog yang mereka suka... Emmm macam berminat untuk buat Review blog-blog yang terpilih...@ blog2 intan terpilih nie... Tapi macam mana nak mulakan yer?

Nak kene pergi dari satu ke satu blog nie... Emmm Godek-godek blog dia... Baca-baca entry dia yang terbaik.. Komen-komen apa yang patut tentang Blog dia... Bagi nasihat, pandangan dan apa-apa sahaja.. Tapi layak ker.. saya nak review blog mereka-mereka nie?

Kita pun bukan pun pandai nak berblog pun... Emmm.. Tapi teringin nak review blog jugak... Nak Jugak..

NAK REVIEW BLOG SIAPA EK?

Saturday, July 9, 2011

Power dah bertambah lah....

Pergi Axis untuk cuci spec mata nie ha.. Sekali tu.. rasa macam nak check jer power mata nie agak-agak naik ke atau pun dah turun...

jeng! jeng! jeng!

Skali dapat... Sedih jer... Power dah naik...
power mata kanan naik 1.25  silau naik 0.5.. grrrr.. power mata kiri pula naik 1.0 and silau dari takder terus naik 0.25.. Adeh... napa nie ek..

camna petua nak kurangkan power mata nie yer... sebab asyik pakai spec jer.. tak henti2.. emmm.. nak cari petualah...

Anne Specky

Hari Semalam Hari Dia

Walaupun telah lama berlalu... Tapi ingatan kita tidak mudah untuk melupakan sesuatu yang pernah menjadi kenangan yang terindah didalam hidup kita... Mungkin semuanya tidak seperti dahulu... Kerana Barang yang lepas usahlah dikenang-kenangkan sangat.. biarkan ia berlalu... dan andai dikenang sekalipun.. anggaplah ia satu pedoman...

Apapun... Selamat Ulangtahun buat teman.. Semoga anda akan tetap berada dalam keadaan sihat hendakNya...Biarkan apa yang telah berlalu itu menjadi kenangan.. Kerana mustahil untuk kembali kepada kenangan lalu... Dunia kita ini telah berbeza... Insyaallah ada rahmat disebalik setiap sesuatu yang diberikan OlehNya kepada kita...

Memang sepi itu amat menyakitkan. Amat hiba.. Amat Sedih.. Sayu dilubuk hati.. Namun adakalanya sepi itu amat indah..teramat indah bila mana dalam sepi bersama sisa-sisa kenangan silam

Biarkan is berlalu kerana ia tidak akan pernah kembali lagi.... Mengenang sesuatu hanya akan menyiksa dirimu.. Adalah baik untuk kamu membiarkan ia berlalu... Ibarat melepaskan daun disungai.. Ia terus berlalu pergi mengikut arus sungai terlebut... Insyaallah kamu akan temui kebahagiaan.. Yang pastinya mungkin lebih baik dari yang dahulu...

ps: anggap semuanya telah berlalu,,...

Friday, July 8, 2011

Semalam Punyer Hal... Adeh....

Walau dah berlalu.. Tapi kepenatan masih terasa... Sungguh sibuk betul keadaan sekarang nie.. Terkejar-kejar... Semalam... rasanya sibuk yang amat... Jawab call yang tak putus-putus.. Alhamdulillah ... rezeki.... Tengah hari bergegas pergi Wisma Negeri dekat MITC jumpa incik client... Adeh.... aku salah jalan pulak.... masak kene pusing... Last2 jumpa jugak.... he..he.. gud' lookin' Tapi muda dari saya pulak... He..he... Bagus ada anak yang prihatin dengan masalah kesihatan ayahnya... Alhamdulillah sejuk perut ibu yang mengandungkannya... Semoga ayah incik Azmee cepat sembuh.... Insyaallah..

Pastu jawab call lagi.. baru nak gerak balik... perut lapar gila nie.... hu..hu... Terus merewang dekat Maydin MITC.. Agak lama tak menyinggah disana... Lepas makan.. terus gerak pergi jumpa client lagi satu dekat Taman Merdeka pula.... Alhamdulillah.. jumpa jugak... Tapi jauh juga aku pusing...Almaklumlah... tak tau jalan.... Customer yang nie pulak.. Beli untuk emak dia.. Harap2 emak dia cepat sembuh... Insyaallah....

Dia bagi cash cheuqe adehhh... pi cari Maybank Malim tak jumpa... Aku pergi Maybank Jalan Hang Tuah.. Buat Penat jer... "Adik tak boleh cashkan dekat sini.. Adik kene cash kan dekat Maybank Taman Malim Jaya.." Huh.. Kan sengal aku nie... Penat  jer... Esok jer lah cashkan....

Sampai ofis... Duduk rehat sekejap... Layan Customer kejap.. Dapat urgent call minta hantar ubat dekat patient.. Kul 8 lebih.. gerak pergi ke sungai udang...Uh...Pegi sorang-sorang malam2... Beranikan diri juga.. Sedih bila customer tu tunjuk gambar cucu dia yang sakit Biliary Atresia.. Moga-moga adik Amsyar cepat sembuh... Insyaallah... Gerak balik Showroom smula pukul 10.30 malam... Dah la silau... Beranikan diri juga...

Sampai rumah.. mandi dan terus tido...  Beginilah kehidupan ku seharian.. Memberikan perkhidmatan dan bantuan kepada pesakit yang memerlukan tidak kira masa... Dengan harapan mereka cepat sembuh dan mampu menjalani kehidupan seperti manusia yang sihat... Semoga kesemua pesakit saya akan sembuh seperti sediakala.. Insyaallah....

Thursday, July 7, 2011

Kebodohan

Perkara yang agak bodoh adalah... Apabila kita diperbodohkan..... 
Lebih bodoh lagi apabila... kita membodohkan diri kita sendiri walaupun kita tahu ia sesuatu yang bodoh.... Bodoh yang amat!!!!!

Jangan biarkan diri anda diperbodohkan... 
Kalau terasa anda membiarkan diri anda diperbodohkan segera ambil jalan untuk keluar dari kebodohan ini....

Menyedari diri akan diperbodoh.... Sila perbodohkan semula orang yang membodohkan kita...

Kenapa banyak perkataan "BODOH!!!!"

Tuesday, July 5, 2011

Polis Peronda... Ton..Ton....

Banyak Polis Peronda duk berkeliaran dekat Melaka Raya nie.. Aiseh..... 
Kenapa Ek.... Perhimpunan BERSIH ker? Uikkkk Tatutnyer...

Peronda duk depan showroom.. Meh pekene terapi kejap..

Bukan la....  Ni dia orang duk marah orang yang letak kereta dekat tepi jalan... Hu..Hu.. Gila traffic saman kene RM100 tu.. On the spot gi hantar saman dekat rumah.. Gila... Kawan Anne dah kene.. Uihhhhh

Habis semua kereta di sapu BERSIH.... 

Melaka nie dah macam apa entah.. Berhenti sekejap pun dah kene saman,.. Hari2 MBMB nak saman orang.... Mana boleh tahan macam nie....

grrrrrrrrr

Monday, July 4, 2011

Kahwin Lagi.....

Perkataan yang banyak kali disebut... Aduhai..... letih sungguh mendengar perkataan ini..... 
Takper..... nanti saya bawa calon yer.... jangan risau.... 


hu..hu.....lambat weding pun tak salah....
Sabar... jangan terburu-buru... nanti menyesal kemudian hari..
Biar cari yang betul2 sepadan...

Senang2.. tolong carikan saya satu....
he..he...

ps: ye yer o.... jer... KERJA! KERJA!

Tag Gambar Dekat Facebook

Ramai yang alami masalah sama dengan Anne... Mesti tak suka Profile peribadi anda di tag dengan pelbagai gambar dan iklan sehingga memenuhi ruangan wall... Aduh.... semak sungguh... kalau satu dua tak mengapalah.. ni sampai lima enam tag dibuat.... Sungguh letih nak me "remove" nya...

Lagi teruk macam Anne pulak.. Anne guna auto update dari facebook mobile.. So sebarang post di wall anne akan direct dihantar ke Handphone Anne... Anne kan bercuti sehari sabtu kelmarin.. Al-maklumlah kampung Anne nie terkebelakang sikit dari kemajuan telefon... Jadi takda coverage... Nak coverage kena naik atas bukit dekat belakang rumah Anne..

Bila Balik semula ke Melaka.. Pagi ahad tu... Sampai je dekat tempat ada coverage.. Huh..Huh... Macam nak meletop jer handphone Anne... Tak habis2 SMS masuk.... lebih kurang seratus SMS masuk dalam Handphone anne... Hang terus....

Bila Check... 5 ke 6 SMS jer yang important.. Yang lain SMS dari Facebook... Huh..Hu... Agak kebengangan dibuatnyer... Nie semua gara2 di tag dengan gambar dan iklan jualan... Tolong lah.... Tatsuke!!!!!

Iklan Sekejap.. Confirm... Murah Gila... Kalau Nak Calling2 la Anne yer..
Klik Gambar Bawah nie...


Sunday, July 3, 2011

Kak Bik @ Patung Permainan

Hari jumaat malam... nak balik kampung.. ala kan ader kenduri dekat kampung...  Ajak kenalan yang berasal dari indonesia pulang sekali... Malam tu masa sampai Gemencheh.. Pergilah singgah dekat Pasar Malam gemencheh.. Ajak dia jalan-jalan sebelum balik rumah kampung...

"De besar ya pasar di sini" kata kak bik... mata dia melilau jer tengok pasar malam yang besar..
hik...hik...  "De.. ada yang mahal.. ada yang murah.. bagus ya de" Dia duk ngomel jer.... "De... banyak juga barang-barang jualan disini ya..." Dia duk tanya jer... Jenuh gak nak menjawab...

Last2 dia tertarik benar dengan lampu mainan yang berupa patung Ben 10... "De... adik adek.. mau patung tak? Cantik bangat nie.. mau tak dia?" He..he.. dia nak belikan patung Ben10 yang siap lampu... Sanggup ker nak beli untuk beberapa patung... He..he..  "kakak... adik saya semua sudah besar... tak main patung nie" he..he.. Tapi dia duk leka belek patung2 tu...

Pas tu.. terus balik kampung... Dia membebel lagi..." De.. gelap ya disini...." De... sini rumah jarak2 ya" De.. rumah disini bagus-bagus ya.. suma atas bukit.. Sejuk ni ya.." Adeh..... Dia duk tanya jer... he..he....

Takper... jawab jer....

Sunday Sickness

Ahad yang perlu bekerja... errrrkkkkk. Berair gila mata nie.. Dari tadi mengantuk vs menguap sebesar2 alam... Terasa nak tido sangat2.. Mana tak nya... Tak sempat lagi berehat cukup dekat kampung... dah kene balik bekerja... Adoiiii....

Tulis entry nie pun mata berair jer... menguap apatah lagi... Napalah kerja hari ahad... Adoiiiii... Ngantuk la... Nak rehat...Nak rehat.... Cepatlah pukul 6 nie... dah ngantuk sangat2 nie...

Friday, July 1, 2011

Adakah Aku Seorang Yang Sibuk?

Kalau nak dikatakan... memang aku terlalu menyibukkan diri dengan tugasan-tugasan kerja yang tidak seberapa ini. Dan aku juga tidak mempunyai masa yang cukup untuk keluar enjoy kesana dan kesini... Berdating.... Berbual-bual....Hanging Out dengan teman-teman... Amalah tidak ada...

Teruknya Saya....


Hidup terlalu fikirkan kerja.... Tapi kerja taklah seberapa pun rasanya... Banyak duduk jer dekat sini... Kerja dari hari Isnin sampai Sabtu... Ahad sometime.. pergi kerja juga.. Agaknya otak nie asyik KERJA! KERJA! KERJA! Tak fikit benda lain...

Teruknya Saya...

Sampai menerima message dari teman.. mengatakan...
"Janji tinggal janji..."
huh..teringat pula pada kenalan tempat kerja lama... Hasrat nak jumpa mereka masih lagi tak kesampaian... Kenapalah... Kamu nie asyik kerja jer? 

Teruknya Saya....

Bila fikir semula... Patutlah hidup nie rasa sunyi... Ada teman tapi ibarat tiada teman.. Ada Teman rapat tapi jauh.. Ada yang ingin menjadi rapat dengan diri... Ditolak pulak....Huh...Sampai bila nak macam nie... 

Teruknya Saya..

Patutlah awak selalu sendiri... Jalan sendiri... Driving Sendiri... Keluar Sendiri.... Silap haribulan.. Awak hidup dengan khayalan sendiri... Awak..Awak...

Teruknya Saya nie...

Saya akan cuba cari masa terluang untuk berjumpa dan beramas mesra dengan anda semua yer.. Ye.. maafkan saya... maafkan saya ..

ps: siut jer.. wat pengakuan macam nie.... macam pahat ngan tukul... sekali ketuk sekali jalan.. per da ko Anne... Nak ngan taknak jer... Gi apply cuti... and tenangkan fikiran yer....

Ayah... Maafkan Anne ye..

Nak kerja rasa tak tenteram sahaja... Walaupun berita yang diterima dari HQ agak mengembirakan... Sepatutnya hari nie nak balik awal ke kampung... Agar boleh tolong apa yang patut di kampung. Kan nak buat kenduri.. Tapi tak dapat nak balik awal sebab terpaksa bekerja...

Sedih pulak dengar suara ayah bila kata balik lambat... Emmm... Maafkan Anne ayah.. Anne cuba balik awal.. Nanti sampai rumah Anne tolong apa yang patut.. Habis kerja Anne gerak balik... Tau xder orang tolong dekat rumah... Sabar ek... Tunggu Anne balik..

Susah bila anak-anak dah bekerja... yang tinggal dirumah yang kecil-kecil.. Bila dah bekerja nak ambil cuti pun susah.,. Macam-macam yang datang menimpa.... Hurmmm.... Siapa yang kecil hati.... MAK & AYAH juga.... Huh.... Nak buat macam mana....

Betul Ibu bapa lagi penting... Tapi nak buat macam mana ada urusan... Mesti jenguk dan balik tolong mereka... Jangan tak balik sudah.... Wait mummy and daddy... i'mm coming...

Rushing..... Adeh...

Rasanya hari nie bakal menjadi hari yang penat dalam hidup.. Kenapa? Nie kerja hari nie..

Hari nie kerja 9 pagi sampai 9 malam...Habis kerja ambil kawan dekat Sentral... Terus drive balik kampung... Sebab esok kenduri.. Confirm sampai rumah kampung dalam kul 10 atau 11 malam.

Sabtu... Bangun pagi2 sebab tengah hari ada kenduri doa selamat... Penat tu.. Tapi takper... Petang confirm tolong kemas2 rumah dan barang2 kenduri...

Ahad pagi2 balik semula keMelaka sebab ahad kene kerja.... Adeh...... Starting July kena kerja hari ahad... Offday hari Rabu pulak... Rasanya hari tu request cuti hari Jumaat... Napa tak dapat.... Hu...Hu....

Adeh....  Life niemacam nie lah.... Adeh... Bila la nak ader masa tuk diri sendiri.. dan kawan-kawan.. nie.. Nak dating pun xder... nak jenjalan pun takder... So masa tuk diri sendiri adalah...

DI ATAS KATIL KESAYANGAN..... TIDURLAH... YE... MASA PALING BAIK UNTUK REHATKAN DIRI KAMU YER.. ANNE

Wednesday, June 29, 2011

Wordless Wednesday #3 New Version?

Wordless Wednesday #2 Tokek

Wordless Wednesday #1 Everything Money






Tuesday, June 28, 2011

Ada Bakat Melukis Ker


yang nie iras sapa ek...

ada iras saper ek..

ini rose huntington.. macam xder iras pun..

koleksi masa senggang

ps: ader bakat ber... macam xder jer... melukis masa tunggu diner time...

Bila mak asyik sebut pasal kahwin dekat anak gadis dia

Agak tensi bila seorang ibu asyik berkata mengenai hal kahwin dekat anak gadis dia...

Mak asyik kata "awak simpan duit.. mana tau tiba2 dtg jodoh terus nak kahwin.. susah mak ayah" hu..hu.. tensi nyer... jawapan diberi.... "senang2 klu laki tu nak kawin sgat.. dia tanggung semua belanja.. ha..ha.." xpasal2 ayah terminum air teh semalam bila dengar anak gadis dia cakap camtu.....hik..hik..hik..

Duit xder nak kawin la mak.... Terasa macam muda lagi lah mak... Tengoklah anak mak nie... hu..hu... Macam2 alasan diberi... Ker mak dah ader menantu pilihan hati???

Tapi saya masih belkum bersedia... Kalau dulu yer dah bersedia...Tp.....NO KOMEN...

Sekarang nie... DUIT XDER...
Kalau nak sangat... mintak Si lelaki tanggung semuanyer..
Jahat x saya???? 
Hu..Hu...

Pendek kata:
Kalau dah jodoh tak kemana pun mak...
Rezeki tuhan yang beri.. Kita berusaha.. Sampai seru.. Adalah mak..
Sabar ek.... Anne bagi mak menantu yang tebaim tuk mak nanti yer..

Sabar separuh dari iman....

ps: bila sebut pasal kahwin... tukar topik lain... he,..he...

Monday, June 27, 2011

Ikan Haruan Ubi aka Ikan Ketutu (Marble Goby)

Pernah tak dengar Ikan Haruan Ubi... Kami dikampung panggil nama nie.. atak pun ikan haruan bodoh.. Tapi banyak nama lain untuk ikan ni contohnya ikan ketutu, belontok, ikan ubi@hantu, haruan bodoh, sunhock, lam khor atau sainstifiknya mable goby. Kat rumah ader seekor... nie dia...
amacam? besar tak?

mintak adik tolong pegang... takut..
ikan nie memang bodoh.. tak melompat pun dan tak melawan.. memang bodoh jugak.. He..he...Agak2 kalau dah lapar sangat siang jer ikan nie...
Goreng pun sodap.....

Normal Ker.. @ Gayla


Aku tak pasti dia nie ok ker tak?

Tapi dia tak ganggu orang.. ber cakap normal
Pakaian... Alamak...

Lu pikir la Sendiri..

uh.. Nabil dapat no 3.. Tapi dari segi pendapatan.. Nabil La menang... Hik.Hik..

Orkid Untuk Ibu

Sebut Pasal Orkid... Semua orang tahu.. Kalau diletak dirumah mesti cantik.. Kaum ibu-ibu minat untuk menanam orkid dan menyimpan koleksi pokok-pokok orkid... Termasuk mak anne jugak.. Sempena Karnival Usahawan Tani Yang Anne pergi ritu.. Anne sempat beli bunga orkid yang mak kirimkan... Tapi beli anak orkid la... Yang besar2 tak mau.. Jomm Tengok gambar...

Anak Pokok Orkid nie anne beli tuk mak..cantik x?
Yang Putih nie pun anne beli... he..he..
warna purple nie cantik .. tp mahalnyer... xingat nama dia apa
Yang putih purple nie cantik jugak.. lebih kurang sama dengan gambar kat atas tu...
Yang nie orang panggil orkid sotong... mungin nampak macam sotong kut...
Nie antara-antara orkid yang ada dekat sini...Nampak tak makcik2 kat gambar nie.. Depa beli banyak sungguh.. gila orkid nie...

Ha.. Nie dua orang adik anne yang kecil.. Anne bawa mereka teman anne.. he..he.. Sempat lagi nak berposing
Nie la yang anne nak share dengan you all semua... 
You all ada tanam orkid jugak ker?

Tuesday, June 21, 2011

Cara Buang Sampah Yang Senang Dan Mudah

Berikut adalah amalan kebiasaan membuang sampah yang sering diamalkan oleh masyarakat kita... Cara yang mudah dan paling senang

Situasi 1: Dalam Kereta....Pemanduan kelajuan tak kira dekat atau jauh...

Buka tingkap... tuink.... campak jer kat luar tu..... Kan senang..Alasan nanti kereta bersepah...nanti banyak semut.... Berbau....

Situasi 2: Tengah jalan-jalan
Jalan-jalan sampah ada dekat tangan.. tak kisahlah tisu ker, plastik gula-gula ker...air tin ker... Campak jer kat tepi.. Takpun.. tengah jalan-jalan... buat-buat sampah tu jatuh bawah... Pandang just ingnore jer.. Dah jatuh nak buat macam mana...

Situasi 3: Rumah bertingkat-tingkat...Tingkat 14 ker 15 ker.. mangkuk tingkat ker..
Campak dekat beranda.. atau dekat koridor... Campak dari tingkat 14 .. jatuh kat bawah... Alasan... jenuhnyer nak bawa turun guna lift ker.. lift rosak... malasla nak guna tangga.. Patah kaki...
(sianlah sapa yang kene baling dengan sampah..... takder sivik langsung)

Situasi 4: Dalam Kelas
Emmm makan gula-gula ker cikedis ker.. untuk hilang mengantuk... Selit dekat bawah meja.. Celah Kerusi... Celah meja.. Senang...kan.. Sebab punggung dah melekat dekat kerusi tak boleh bangun buang sampah dekat dustbin....

Situasi 5: Tak jumpa tempat buang sampah
Disebabkan susah nak mencari tempat buang sampah.. atas malas nak cari.. atau jauh sangat.. cara paling senang... buat tempat buang sampah sendiri.. Longgok kat tepi jalan... Nanti.. adalah Majlis Daerah Datang ambil.. seperti yang biasa kita nampak kat tepi2 jalan... Banyak sampah yang dilonggokkan...

Inilah cara yang paling senang dan mudah....

Kalau Anda Orang Terpelajar....
Adakah Anda Akan TIRU Cara INI?

ps: macam penah buat situasi yang 4 tu... he..he..

Kebanggaan Seekor Anjing!





Bila Orang Dipanggil Anjing!!!!!!!


Anjing Ko!
Aku cakap dengan ko macam cakap dengan Anjing!
Ko nie macam Anjing!


ps: Manusia dan anjing... disamakan.. hik...hik...



Bila Ko Nak Amik Kete Nie Balik Hah!!!!

Bengang betul rasanyer... Bilerlah dia nak ambil balik kete merah menyala kat umah aku nie? Aku dah rasa macam ader replika kereta kat umah nie... Tolong lah.... Aku ngan ayah aku dah taknak dah kete nie... Ko ambillah balik....Pulang balik duit yang ko amik tu.... Susah urusan dengan orang melayu nie.... Kita nak tolong dia.. dia pulak buat hal.. Melayu pandai putar belit!!!!! Melayu sendiri makan melayu sendiri....

Aku dh berangan nak bawah kete yg merah tu... Yang putih tu.. bagai ayah pakai... tp.. punah harapan... ko amik kete merah tu balik.. Benci aku tengok kete tu dah..
Memang masin mulut aku ngan ayah aku kata kete tu kete replika.. Kan dah jadi betul2... Dah buat report polis pun ko degil lagi kan? Ko nak tunggu aku mintak polis hantar waran tangkap kat ko ker? Ker ko nak suruh aku ngan ayah aku baraikan kete tu and jual kat besi buruk... Aku rasa semak jer kete tu kat umah nie.....

Tak ingat kali terakhir aku bawak kete nie bila entah... Bengang jer...huh1 huh!..ha.. 13 mac 2011 ari tu... huh..hu.. Sampai la nie tak diambil lagi kete nie,.... Siut la ko Jamil...... Ko amik kete ko nie balik....
p/s: Aku & Viva.... Tak boleh dengan Savvy.... Biar aku setia dengan Viva aku sajer...

Monday, June 20, 2011

Annscape vs Annscapes

Kenapa tajuk entry Anne hari ini lain ye? 

Ada dua nama yang nampak sama tapi berlainan sedikit..

Kalau yang Annscape tu confirm Anne yang punya Blog.. 
Blog peribadi merangkap blog yang Cerita Apa Sahaja...

Yang Annscapes tu...
Jeng! Jeng! Jeng!

Blog Anne yang baru ker?

Tak la... Nie dia..

Cantik x rumah nie?
Emmmm Nie adalah Annscapes, Landscape Design Service..
Anne dah jadi Landscape designer ker?

Tak la....
Nie dia... Ann D. Stein, owner.

Emm...Click jer link diatas untuk tahu lebih lanjut..

He..he... Saja google tadi.. tak sangka serupa pulak.... he..he...

ps: Aku tolong promote web dia ker? xla.... saja suka suki

Fenomena Hack Blog

Hari sabtu  kakak anne Miss Annaz ada beritahu yang blog anne disenaraikan dalam list Blog Malaysia Akan Dihack...

lis yg bawah skali tu.. salah satu blog yang aku buat untuk company lama aku.. hik..hik...

Senarai nie anne dapat dari http://www.budakbotak.com
nie link yang kakak anne beri pada Anne

Tak fahamla...
Semua nie betul-betul atau sekadar propaganda yang nak membuatkan para pemilik blog menjadi takut, gerun akan blog mereka akan di "hack" oleh individu tertentu atau yang sekarang nie kecoh oleh "Anonymous"

Banyak sangat senarai blog yang nak dihack...
Kenapa yer? Apa tujuan mereka? 

Daripada nak Hack blog orang lain... Gi la buat kerja amal ker.. apa ker..
Takder kerja lain nak buat.. Lainlah blog Saya blog Popular...
"Blog Saya Bukan Blog Popular"

So Hentikan Permainan Nie Yer..
Terima Kasih...

Saturday, June 18, 2011

OMG!!! I CAN'T IMAGINE

I get this from my Facebook... So pity to her...

censored some part...

1st GA RIENA & IBU


Nak Join? Klik SINI tau... Cepat...Cepat

emmm sambutan hari lahir pada 30 jun kan...

He..he... Moga.. kekal bahgia bersama keluarga tercinta.


Inner Itu Saya Punya


Klik SINI untuk join..

Jenjalan Blog Cik Kathy ... terasa nak join jugak.. Cuba2 nasib gitu..

Inner 1 = light blue+sky blue 
Inner 2 = black +white


ok... Jom join.....

Friday, June 17, 2011

Kalau Tak suka.. Terus Terang.. Jangan Cari Alasan

Kalau dah tak suka tu.. terus teranglah.. tak perlu nak mencari alasan yang boleh menyakitkan hati... Cakap direct kan senang... Tak perlu nak cakap itu.. Nak cakap ini...


Mula nak salah kan itu... nak salahkan ini.... Kenapa nak berkira sangat? Kalau dulu boleh saja... Kenapa sekarang nak berkira.. Sedangkan kita sedikit pun tak berkira....

Jangan fikir diri kita saja, fikir jugak orang lain... Orang lain turut punya perasaan juga... Jangan terlalu ikutkan orang sangat... Orang buat macam ni.. kita nak buat macam nie... Orang buat macam tu.. Kita buat macam tu.. Orang ada ini kita nak ada jugak.. Apa kes!!!!!!!!!!!

Tolonglah!!!!!

ALASAN!!!!!!!!

Makan Tak Bayar

Macam-macam gelagat orang yang makan dekat kedai makan nie. Ada lah seorang cik adik nie (gurl k ) makan.. kat depan aku.. makcik kedai tu dah kira berapa yang dia patut bayar.. Lepas tu.. Dia bangun dan ambil buah tembikai tuk buat pencuci mulut la tu....kemudia dia terus gi bayar...

Anak makcik tu yang ambil duit dia.. Last2 makcik tu tanya budak perempuan tadi dah bayar belum.. Ank dia jawab dah bayar... Buah nie kira tak? Anak dia kata takder... Dan makcik tu merungut dekat aku pulak..

Apalah dah makan tak bayar.. Perempuan tu pun sama gak.. Cakaplah tadi ambil buah.. So bayar lah sekali.. Ni dia diam jer.. Hu..Hu... (dpat makan buah free lah tu..)

Mcam2 ragam.. Ada jugak ragam orang makan nie.. dia ambil lauk banyak.. tapi dia selindungkan lauk yang dia ambil dibawah lauk2 yang lain.. Macam nie punya orang pun ader.. Berkat ke tidak yang dia makan tu? emmm fikir-fikirkan lah.....

ps: dah makan bayar... yer.. jangan tak bayar..

Kaca Berderai

Pagi2 lagi dah dikejutkan dengan bunyi-bunyi yang kurang menyenangkan.. Kenapalah manusia-manusia yang menghuni disini sungguh tiada sivik...Sungguh tidak menghormati tatasusila kejiranan langsung. Kalau ye pun nak baling itu, baling ini, pecah itu, pecah ini. Sila berbuat ditempat yang tidak mengganggu ketenteraman jiran-jiran yang lain...

Aku membuka tinggakp bilik untuk lihat dimana arah bunyi cermin berderai.. Emm tak nampak pulak... Hu..hu... Bising sungguh.. Lepas tu nangis.... aper da.....

Keluar dari rumah untuk pergi kerja... Terlihat serpihan kaca di depan koridor pintu rumah.. Perhhhh ini boleh bikin hati panas nie... Emmm dah tau dah sapa punya kerja... Nampak sangat tingkap rumah dia pecah.. Siap tutup dengan towel lagi tu...

Huh... Takper lah,.. orang banyak duit kot....

ps: napalah si garden city nie gi bagi orang gila2 sewa kat sini..huh..huh..

Thursday, June 16, 2011

Mati Rogol Nenek (18sx)

Merogol Seorang Nenek Yang Berusia 77 Tahun? Takder otak ker? Nasib baiklah orang kafir.. Kafir pun takkan tak tahu adab kut... Dengan nenek pun jadi.. Macam takda orang lain lagi... Oppssss Lupa.. nenek-nenek pun tetap serupa jugak... Sebusuk-busuk ikan pun... kucing tak sentuh pun.. cium pun jadilah...Akhirnya MATI... itulah balasan... (Dilaporkan akbar Corpus Christine Christ) @ Harian Metro Page 45


Zaman sekarang nie bukan sahaja nenek, orang muda, emak, adik, kakak, malah bayi pun sanggup dijadikan mangsa rogol... mangsa pemuas nafsu berahi oleh mereka-mereka yang tiada perikemanusiaan. Harap-harap tidak terjadi pada kita dan keluarga serta rakan-rakan kita.. Nauzubillahiminzalik...

Tuesday, June 14, 2011

BEN ASHAARI : 5 BLOG PILIHAN HATI

Nak Join Klik SINI

Berikut adalah Blog yang Anne suka masuk bila ada waktu kelapangan dan apabila dia update entry dia yang menarik minat Anne untuk pergi...



Pertama... Dah tentulah Abang Ben kita.. Memang akan masuk dalam blog dia bila ada update terbaru tentang perihal kehidupan seharian dia, tentang tips-tips yang menarik dan berguna dan juga Segmen-segmen yang membantu Para blogger lain untuk terus maju kedepan.. Tq Abang Ben...



Anne suka blog Aried.. Sebab banyak Traffic Anne datang dari link dia.. Dan Anne selalu masuk Web dia dan lihat Entry Aried. Walaupun Entry Aried lebih kepada Tip2 blogging dan juga lebih pada SEO tapi Anne tetap suka masuk.. Dan tips2 dia amat berguna untuk Anne.. Anne blajar guna Alexa pun dari Aried la.. Thanks Aried...



Anne pun suka masuk Blog Abang Zam nie.. Blog dia sempoi jer... Ayat dia kadang2 memang pedas gila.. Dah nama pun tagline dia "Belog Sindir Sukati Tak Pikir Orang" Pedas-pedas ada jugak makner tersembunyi dibalik setiap entry yang dihantar oleh Abang Zam nie.. Pedas Yang amat.. Ayat sindir2.. Tapi Anne Suka blog dia.. Sebab tu masuk bloglist.. He..He....


Ha.. ha.. Nie blog rakan seperjuangan Anne masa kat Uitm.. Emmm.. Dia friendly.. Walaupun dia baru lagi berkecimpung dalam dunia blogger nie.. Tapi dia lagi Advance dari Anne yang dah lama blogging nie... Cayalah Kathy.. Entry dia pun..  best.. tak jemu... Macam2 ada.. Jomla masuk blog dia.. Nak belajar masak? Kat blog dia banyak resepi jugak.. Tak caya gi Blog dia.. Siyesly


Yang last.. Anne suka Blog Telor.. Walaupun Pemilik sebenar Blog Telah kembali kerahmatullah.. Tapi Belog nya tetap diupdate.. Kenapa? Sebab banyak gambar2 pelik yang tak pernah Anne lihat dalam blog Telor.. Dan entry bergambar nie memang menarik perhatian pembaca.. Kalau banyak tulisan jer.. Memang susah.. Tapi kalau tulisan jer pun asalkan kene dengan gaya yang menarik..
Al-Fatihah Buat pemilik Belog..

ps> maaf andai ada yang tak tersenari.... Ada banyak.. kalau ikut nak letak semua yang anne suka.. tapi quota 5 jer..

Baring Terlentang Macam Katak

Peliknyer kucing nie... mana saja dia baring atau duduk gayanya akan jadi seperti katak..

*

*

*

*


Comelnyer Dia...

Monday, June 13, 2011

Penangan Memandu Jarak Jauh

Pertama kali memandu dengan jarak yang jauh.... sebab wedding adik... Adalah tersangat letih dan letih dan letih serta lesu... Al-maklumlah membawa sebuah kereta manual untuk sesetengah jalan yang sesak agak letih...

Memandu dari Gemencheh Ke Kajang... pertama kali seumur hidup... Sampai saja dirumah.. Terus baring dan tertidur dengan lena.... Lena yang amat...Rasa krem betul kaki nie.. Belakang badan.. tanganpun lenguh... Bilalah nak kawen nie.. Biar hubby yang drive kete.. i jadi penumpang atau co-pilot ker.. Hik..Hilk..

Bangun saja tido.. tengok jam.. alamak dah lambat.. Malas nak balik Melaka semula.. Mengadu dengan mak & ayah sebab letih bawak kete jauh2.... Last2 ayah kata..

"Taupun awak.... Banyangkanlah sebulan ayah kulu-kilir hantar awak dari gemencheh ke Melaka masa awak mula kerja hari tu"

Kemudian aku sengeh jer... Tau ... baru aku terasa keletihan ayah yang setia menghantar dan menjemputku pergi dan pulang dari kerja... Tp sedikitpun tak mengeluh denganku.. Terima kasih ayah...

Selamat Pengantin Baru Buat Adikku..

Alhamdulillah... Selesai sudah majlis pernikahan dan persandingan adik lelaki Anne dengan pasangannya... Agak letih tapi yang penting dua hati dapat disatukan.. dan selamat satu pasangan umat Adam... Alhamdulillah.. Meh kita tengok gambar

Nie gambar masa majlis pernikahan di surau annur di kantan permai.. Muke adik saya pucat gile masa duduk dekat depan jurunikah.. kalau toreh muker dia.. rasernye tak keluar darah.. He..he.. Biasalah debaran untuk lafaz akad.. Alhamdulillah... sekali lafaz jer... Isteri tersayang menjadi miliknya yang sah..

 Gambar nie masa malam berinai... Emmm... Anne jadi pengapit adik.. he..he.. teman dia.. alahai dengan tangan anne pun kene inai.. he..he.. amik aura adik.. mana tau lepas nie kakak dia yang menyusul pulak... gatai ek...

Nie masa majlis persandingan pada 12 Jun 2011.. Serba kuning.. Ibarat raja sehari.. Sehari je tau.. Anne pun pakai baju kuning gak... Tapi xmo interprem kat sini.. He...he...

Apapun.. selamat pengantin baru dan semuga berbahagia dan berjaya menempuh alam perkahwinan yang penuh dugaan dan rintangan... Harap kekal tabah...

Jom tengok... Tajaan Hantaran Bagi pihak perempuan... DITAJA PENUH OLEH

Nie hantarannyer... Kak Tersayang yang buatkan.. Cantik tak?

Apapun... moga berkekalan ke anak cucu..

Theme Support

I'AM BLOGGER

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!