Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Sunday, December 4, 2011

Budak Zaman Sekarang

Sunday, December 04, 2011 Posted by Ann Mohamad No comments
Terkejut rasanya bila membaca bahasa budak-budak zaman sekarang... Rosak sungguh... Penat lelah cikgu-cikgu mengajar tatabahasa... emm bahasa manalah yang mereka ikut...

Dah lah bahasa pun teruk.. ditambah pula dengan ayat maki hamun.. Nauzubillah...
Tengok sajalah dekat FB... Sebab mak ayah mereka tak tengok FB mereka.. Tak tahu menahu tentang FB nie.. Tahu benda tu.. tapi nak guna tak tahu... Kalau lah mereka tahu dan terbaca ayat-ayat yang dituliskan oleh anak-anak mereka... Agak-agak apa yang mereka rasa yer????

Emmmm tak taulah kalau ada jenis mak ayah yang tak kisah dan tak ambil tahu...,  Mungkin ada yang tahu.. tapi dah malas dah nak tegur... Patutnyer ibu bapa nie kene buat FB juga... Hu..Hu... Terdengar Tazkirah dekat IKIM FM.. ada ustazah tu kata... xsilap la kan.. Mak ayah harus buat FB juga untuk pantau anak-anak... Jadi Friend dengan anak-anak.. dan pantau apa yang anak-anak tulis, gambar-gambar yang diupload oleh anak...  dengan siapa anak berkawan.. Bukan untuk menyekat kebebasan anak-anak tp untuk menjaga anak-anak... (emmmm sanggup ker.. hu..hu...)

Apapun... nasihat untuk adik-adik diluar sana.. tiada salah nak berFB.. tapi jagalah juga bahasa... nak marah ker... apaker.. biarlah dengan cara yang betul... Dari ayat kita sahaja orang dah boleh menilai kita.. Hati-hati... dengan tutur kata kita...

ps: kita manusia biasa.. kadangkala tidak mampu mengawal emosi...

0 comments:

Theme Support