Monday, June 27, 2011

Ikan Haruan Ubi aka Ikan Ketutu (Marble Goby)

Pernah tak dengar Ikan Haruan Ubi... Kami dikampung panggil nama nie.. atak pun ikan haruan bodoh.. Tapi banyak nama lain untuk ikan ni contohnya ikan ketutu, belontok, ikan ubi@hantu, haruan bodoh, sunhock, lam khor atau sainstifiknya mable goby. Kat rumah ader seekor... nie dia...
amacam? besar tak?

mintak adik tolong pegang... takut..
ikan nie memang bodoh.. tak melompat pun dan tak melawan.. memang bodoh jugak.. He..he...Agak2 kalau dah lapar sangat siang jer ikan nie...
Goreng pun sodap.....

4 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

eh pelik benau rupanya...tak pernah dengar nama ni :)

Ms. Ann said...

@Nur Hawa Mohd Zin

memang pelik dan rasa geli jer...

sukasuki said...

saya pulak meremang tengok...

nak tanya..ann pakai template ni kan,macamana yer nak adjust width dia..saya nk pakai template ni..tapi x reti..post jadi suntuk.

Ms. Ann said...

@sukasuki

ok..thanks komen.. anne dah hantar dekat coment box suka suki yer..

Ramadhan 2018

Salam Ramadhan... Dah 13 hari kita mengerjakan ibadah puasa...  dah Check diri? Sama ada kita dah laksanakan Azam kita tuk puasa kali n...