Tuesday, June 28, 2011

Bila mak asyik sebut pasal kahwin dekat anak gadis dia

Agak tensi bila seorang ibu asyik berkata mengenai hal kahwin dekat anak gadis dia...

Mak asyik kata "awak simpan duit.. mana tau tiba2 dtg jodoh terus nak kahwin.. susah mak ayah" hu..hu.. tensi nyer... jawapan diberi.... "senang2 klu laki tu nak kawin sgat.. dia tanggung semua belanja.. ha..ha.." xpasal2 ayah terminum air teh semalam bila dengar anak gadis dia cakap camtu.....hik..hik..hik..

Duit xder nak kawin la mak.... Terasa macam muda lagi lah mak... Tengoklah anak mak nie... hu..hu... Macam2 alasan diberi... Ker mak dah ader menantu pilihan hati???

Tapi saya masih belkum bersedia... Kalau dulu yer dah bersedia...Tp.....NO KOMEN...

Sekarang nie... DUIT XDER...
Kalau nak sangat... mintak Si lelaki tanggung semuanyer..
Jahat x saya???? 
Hu..Hu...

Pendek kata:
Kalau dah jodoh tak kemana pun mak...
Rezeki tuhan yang beri.. Kita berusaha.. Sampai seru.. Adalah mak..
Sabar ek.... Anne bagi mak menantu yang tebaim tuk mak nanti yer..

Sabar separuh dari iman....

ps: bila sebut pasal kahwin... tukar topik lain... he,..he...

7 comments:

Ieda Al-Habsyi said...

kalau ada jodoh takkan kemana2 kan :)

Kathy Tuah said...

menghadapi masalah yg sama..adik beradik lain suma dah kahwin, tggl sy sensorang je lagi ni..mmg dah ready tapi..NO KOMEN jugak! hehe~

sukasuki said...

hehehe....saya kena keje dlu baru leh pkir kawin..ni keje pon lom dapat lagi..huuhu...hehehe...kan best kalo ada yg sponsor..=p

Ms. Ann said...

@Ieda Al-Habsyi

ye memang takkan kemana... tunggu.....

Ms. Ann said...

@Kathy Tuah

tak lama lagilah tu kathy.... insyaallah.. sabar2..

Ms. Ann said...

@sukasuki

anne dah kerja.. tp masih belum cukup untuk mendirikan rumag tangga...

Papa Mifz said...

sampai jodoh kawen la kan..:)

Lisan Lidah dan Lisan berjari

Assalamualaikum wbt salam jumaat penuh barakah.. kita diminta menjaga lisan kita... bahya lidah nie ibarat pedang yang tajam.. walau ha...