Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Sunday, July 3, 2011

Kak Bik @ Patung Permainan

Hari jumaat malam... nak balik kampung.. ala kan ader kenduri dekat kampung...  Ajak kenalan yang berasal dari indonesia pulang sekali... Malam tu masa sampai Gemencheh.. Pergilah singgah dekat Pasar Malam gemencheh.. Ajak dia jalan-jalan sebelum balik rumah kampung...

"De besar ya pasar di sini" kata kak bik... mata dia melilau jer tengok pasar malam yang besar..
hik...hik...  "De.. ada yang mahal.. ada yang murah.. bagus ya de" Dia duk ngomel jer.... "De... banyak juga barang-barang jualan disini ya..." Dia duk tanya jer... Jenuh gak nak menjawab...

Last2 dia tertarik benar dengan lampu mainan yang berupa patung Ben 10... "De... adik adek.. mau patung tak? Cantik bangat nie.. mau tak dia?" He..he.. dia nak belikan patung Ben10 yang siap lampu... Sanggup ker nak beli untuk beberapa patung... He..he..  "kakak... adik saya semua sudah besar... tak main patung nie" he..he.. Tapi dia duk leka belek patung2 tu...

Pas tu.. terus balik kampung... Dia membebel lagi..." De.. gelap ya disini...." De... sini rumah jarak2 ya" De.. rumah disini bagus-bagus ya.. suma atas bukit.. Sejuk ni ya.." Adeh..... Dia duk tanya jer... he..he....

Takper... jawab jer....

2 comments:

Miss Annaz said...

hehehe...
seronok dpt kenal dgn kak bik..
tp x dpt berbual panjang..
biasa la..
tempat dia x pernah pergi, lg pun ddk di perantauan jauh dr keluarga. mesti dia pelik skit n byk tanya..
kirim salam buat kak bik...

Ms. Ann said...

@Miss Annaz

memang seronok.... ayah boleh buat segmen jejak kasih nie...

Theme Support

I'AM BLOGGER

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!