Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Journey To ExtraOrdinary Life

Tuesday, May 31, 2011

Reception!!! Emmm Menarik nie

Kerja yang agak2 menarik nie jadi RECEPTIONIST...@ PENYAMBUT TETAMU  lah kiranyer...
Best aper.... Nak jadi Reception Boleh...

Jadi reception nie... boleh "menggedik".. tolonglah... kami tak gediks tau... He..he... Ala bukan menggedik... boleh jumpa macam2 orang... Of coz lah orang jumpa kite dulu...Barulah jumpa mereke2 yang lain...Emm... Jumpa mat2 hensem... jumpa despacth2... Pastu kene ngorat... Pas tu tukar2 no phone...wah.. best..best...
Nak...nak...nak...  (biasa reception nie cantik2.. pandai cakap... good looking... emmm) Sebab tu kene ngoratla...

Jadi reception.. kerja tak presure... pakaian pun pakai cantik2... suke..suka... hari2 boleh melawa... Boleh bual2.. boleh main FB, boleh chating, boleh men SMS... emm... senang bangat sih!!!!

Jawab call... macam2 call boleh jawab.. Call pasal kerja... Call nak tanya itu,,,.. tanya ini... Tanya yang tak sepatutnya pun ader.... Hik..hik.. dugaan sebagai recept..

Ha..ha...ha..... Best! Best! Best! Agak2 layak tak jadi reception ek?

Apa-apa kerja tetap best.. Janji HALAL...

entri lawak2.. tapi sebenarnya profesion reception.. bagus juga... dan mereka membawa imej syarikat... 

ps: hari2 jadi recep dekat showroom nie... hu..hu... dah biasa dah.. walaupun bukan kerja sebenar gue....hik..hik...

Monday, May 30, 2011

Cendol Leman Dawi Yang Top! & Tempat Bertapa...

Semalam Anne dan kawan sekerja serta kawan2nya bertandang ke Majlis Persandingan Rakan Sekerja di Ampangan Seremban... Emm... Walaupun tersesat jalan... Tapi jumpa juga akhirnya,,, Sampai2 pun Pengantin Tengah makan... Emmm... memang berseri2 pengantin perempuannya.. sangatxxxx cantik...& comel.......(gambar tak amik lagi...) Lama juga lepak dekat rumah pengantin... Tunggu sampai.. bos2 besar sampai.. baru kami balik.. Perjalanan masih jauh nie..




On daway nak ke Repah nak hantar barang... Kawan.. nak ajak makan dekat Cendol yang paling Top sekali kat Malaysia... CENDOL LEMAN DAWI... Emmm.. xpenah dengar pun.. Walaupun anne orang N9... wa... sungguh di ceruk aku nie... Mula teringin nak makan.. Sampai2 tempat yang dituju.... wa... ramai sungguh orang... Bila keluar kereta.. orang disitu kata.."CENDOL DAH HABIS"  Apa????? Cendol habis.... Kempunan rasanyer... nak tau sal leman dawi.. gi kat sini... KLIK






Kami teruskan perjalanan... Tak dapat Cendol Leman Dawi pun... Cendol Madu Rembau pun jadilah... Sedap juga... Tapi tercuit hati dengan telatah sorang budak kecil yang leka membuat mimik menyanyi dekat stage...Masa tu lagu Cik Ayu...




Lepas makan Cendol... perjalanan diteruskan lagi untuk pergi ke tempat Air Panas (Tempat bertapa.. cakap kawan saye..) Akhirnya sampai... wah... tak besar tempat dia kecil jer.. Tak ramai orang tau tempat nie... Tapi cukup panas airnya.. sangat2 best... walaupun pakai baju kurung.. tapi rendam jer kaki.. he.,he....
apapun.. memang segar.. licin jer kaki... patutler tengok ader nenek tu dah tua.. tapi kulit licin jer.... pertua.. mandi air panas...hik..hik...

Saturday, May 28, 2011

Jangan Pandai Mengata Orang... Tengok Diri Sendiri

Ramai orang suka mengata dan bercerita perihal orang lain... Ramai juga suka mengumpat dan mengeji perbuatan dan kelakuan orang lain... Ramai juga yang suka menyindir-nyindir dan memerli orang lain.. Ramai juga yang suka memperlihatkan kejahatan orang lain... Malah ramai juga yang suka memperlihatkan keaiban orang lain....

Berapa banyak ramai da.......

Tapi... mereka sering berkata tentang orang lain.... Tetapi Diri Sendiri... Bagaimana????? Kata orang..."Mengata Dulang Paku Sepih.... Sibuk Nak Mengata Orang Padahal Diri Sendiri Yang Lebih" Kebanyakan.... Sibuk menceritakan perihal orang lain... padahal diri sendiri pun tidak kurang lebihnya.,.. sama sahaja.... Asyik menjatuhkan orang lain... Biar orang lain dipandang serong... dan dia dipandang mulia... dipuji akan keprihatinan dan kelantangan mereka menentang kejahatan (jahat disini banyak maksudnya... dan umum yer....)

Jangan asyik menempah dosa... sebaliknya... kumpullah seberapa banyak amal yang boleh...untuk bekalan diakhirat kelak...  Semua orang pernah mengata... mengumpat... mengeji... atau menyindir... antara sedar dengan tidak sahaja... Tapi pada yang sedar tu.. Alhamdulillah.... Tapi yang Tak Sedar2 nie... Macam mana tu????

Sebelum mengata orang pandang dulu diri sendiri... Perbetulkan diri sendiri dahulu.... (nasihat untuk tuan tanah juga nie..... ) Jangan pula kita sibuk menghitung amalan orang lain, mengira kejahatan orang lain.. menimbang dosa pahala orang lain... Sedangkan diri sendiri tak terkira banyaknya.. Berlipat kali ganda salahnya...

Buang yang keruh... ambil yang jernih..... baru teguh peribadi.... Yang keruh itu.... dijernihkan... Yang jernih itu... dijaga rapi... agar tidak menjadi keruh....Nasihat yang baik.. patut diikuti... Yang baik jadi ikutan.... Yang kurang baik... jadikan sempadan....

Ps: cermin diri lihat pada diri.. akan siapa diri... mengenal diri sendiri... akan baik buruknya diri... emmm...

Thursday, May 26, 2011

Cara Lepas Geram

Macam-macam orang buat untuk melepaskan rasa geram... Tak kisah lah dengan apa cara sekalipun  yang pastinya berbeza..

Kalau dulu-dulu orang lepas geram paling tidak pun dia akan menjerit-jerit sepuas hati. Dengan harapan kegeraman dia akan keluar dengan jeritan yang amat kuat.. Dan mereka akan puas... Kalau dikampung-kampung... bila geram mereka akan berlari keluar dari rumah dan pegi dekat sawah ker.. tempat-tempat yang difikirkan cantik... atas atap rumah ker... panjat pokok ker.. dengan harapan.. kedamaian suasana akan menghilangkan rasa geram..

Ada juga orang lepas geram akan pergi ketempat yang tinggi, contoh atas bukit..Dekat situ dia akan melontarkan suara geram dari atas tempat yang tinggi.. dengan harapan suara tersebut akan jatuh dari tempat tinggi tersebut dengan gema suara geram... Sekarang... orang banyak terjun bangunan... Tak baik... bunuh diri nie berdosa besar tau tak? Sila jauhkan...

Bagi anak-anak mude sekarang... melepas geram dengan merempit.. bawak motor laju-laju... bawak kete laju-laju.. lepas tu tekan brek emergency... fuhhhhh lega....  Bahaya dek non.... Kat temnpat lapang takper.. jangan dekat jalan raya sibuk yer.. tapi boleh gak.. kalau rasa nak pergi cepat...

Zaman skang nie... takyah... Taip jer... tup2 dah keluar dekat FACEBOOK... Lepas geram dekat facebook..... senang dan mudah.. tak payah buat keje-keje gila... Lebih-lebih pun lepas geram tulis dekat BLOG..

APA-APE JERLAH... YANG PENTING JANGAN BUAT PERKARA BODOH.. YANG MEMPERBODOHKAN DIRI KITA SENDIRI......

Sedar tapi Belum Tersedar - Part 3 (Pakaian Oh Pakaian)

AMARAN!!!
Entry ini banyak tertumpu kepada kaum Hawa... sebab saya kaum Hawa.,.. Nak cakap tentang lelaki... belum ada point lagi.. Harap tak menjadi isu.... sekadar berkongsi pendapat sahaja...jika ada sebarang ketidakpuasan sila puaskan hati anda dengan menghantar komen pada saya.. TQ

Pakaian Oh Pakaian... Baju Oh Baju.... Well semua orang pakai baju. tak kisahlah baju jenis apa yang dipakai sama ada baju kurung, baju tradisional, baju etnik ka, baju jubah ker, baju kelawar ke, bikini ker, T-shirt and whatever .... Yang pastinya memakai baju adalah untuk menutup bahagian-bahagian tertentu pada tubuh badan kita... Yang perempuan untuk part2 yang boleh mendatangkan kemalangan pada mata yang memandang... Yang lelaki.. tentunya satu bahagian penting...(perempuan banyak skit)

Rata-rata pakaian sekarang ikut fesyen... Ala... trendy lah skit... Sebab nak trendy sangat, tu yang terdedah sana.. terdedah sini.... especially gurls... takyah kata orang.... tengok pada diri kita sendiri... temasuk aku yer... penulis blog.... (aku tak trendy sangat... masih tahap sederhana dalam bab trendy nie.tak caya... moh jumpe aku... )

Ramai mereka-mereka pakai baju... seperti tidak memakai baju... KENAPA? Sebab!!!! Pakai baju... tapi nampak lurah dendam....sampai mencucuk mata-mata yang memandang... especially lelaki...(jangan marah andai ada lelaki mengusha atau menggoda anda...kerana anda telah menggoda mata mereka & menggoncang degupan jantung mereka) Pakai baju sampai nampak perut..pinggul.. pusat... emm... kalau pakai baju singkat bila angkat tangan.. confirm nampak punya... (saya penah juga pakai... tapi taklah singkat sangat.. bila angkat tangan terasa sejuk jer.. tandanya terdedahlah tu... so.. pandai-pandai cover... janganlah biar kan saja...) Kalau perut slim takper... di nampak buncit... ada spare tyre... Seksi ker? nampak pulak pusat... ada sesetengah.. siap ader tindik dekat pusat...

Ada pula sesetengah tu.. yang dekat atas baju dia.. ok.. pakai tudung... ayu gila... tapi.. bila duduk... nah ... amik kau... nampak lurah belakang.... rasa tak payah cakap... nampak pula seluar dalam.... seluar ketat.. bila duduk tertarik...dah tu.. bila orang pandang tau marah.. tapi sendiri yang bagi orang tengok... so What!!!

Pernah sekali saya yang perempuan nie.. pandang si perempuan nie yang pakai sedemikian yang diceritakan di atas... Saya pulak dijeling... Tolonglah..... Nasib baik saya yang pandang... kalau orang lain...(lelaki) Ko suke ker? Oppsss.. Suka kut... (Dah bagi tayangan free ... so pandang jer lah... tul tak?)

Aku fokus dekat yang pakai seksi... bukan sebab aku tak pakai seksi.. atau aku jeles... Naluri aku bila tengok orang pakai... cantik... comel... cute jer... macam teringin jer nak pakai... (pengakuan ikhlas...) Tapi... teringin jerlah... kalau aku pakai confirm kene hambat kat mak ayah... paling tak pun kene ngumpat dek kawan-kawan...

Tak kisahlah apepun anda nak pakai... tapi berpada-padalah... kalau anda rasa apa yang anda pakai tu menyelesakan diri anda...teruskan... yang penting keselesaan tuh! Seksi nie banyak cabangnya... pakai baju yang tutup penuh pun dikatakan seksi jugak.. inikan pulak yang pakai terdedah sana sini.
Jangan marah kalau anda pakai pakaian yang menjolok mata dan diganggu mereka2 yang dikategorikan sebagai lelaki... ini kerana anda yang mengundang mereka.... dah tentu bulat2 nafsu mereka dekat perempuan... Fikir sendirilah ye.....

Ps: kebanyakan orang sekarang pakai baju ... tapi serupa tak pakai baju... banyak jenis-jenis kian terjual dipasaran sekarang tapi kenapa fesyen sekarang banyak tak cukup kain...... Adakah kerana tahap pemanasan global yang tinggi sekarang menyebabkan mereka memerlukan ruang udara yang banyak?

bisik-bisik: teringin nak pakai seksi jugak... tapi takut....so jangan pakai seksi... pakai seadanya...nak seksi pakai kat bilik tido ek.... ingatan untuk penulis belog ini & juga sesapa yg baca blog ini...aku orang biasa tak lari dari berbuat salah.. tepuk dada tanya hati...

Wednesday, May 25, 2011

Entri Sedar tetapi Belum Tersedar - Part 2 (Bertudung Aku Kerana Apa)

Allah berfirman yang bermaksud: “Dan hendaklah mereka (wanita) menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka.” (Surah al-Nur, ayat 31)
Firman Allah lagi yang bermaksud: “Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (ketika mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (Surah al-Ahzab, ayat 59).

Ramai antara kita mengenakan tudung hanya dengan beberapa sebab yang utama MENUTUP AURAT.. Persoalannya...."Seberapa banyak dari kita yang mengenakan tudung hanya kerna menutup aurat?"

Aku bukan juga seorang yang perfect untuk menulis catatan sedemikian... Terus terang aku bertudung kerna aku sememangnya sudah selesa dengan cara begini... Dan pastinya kerana menutup aurat...Kadang kala aku juga mengenakan tudung... tetapi pakaianku pula tidak sesuai.. Mungkin menutupi kesemuanya... tetapi mungkin masih bisa mendedahkan aurat (melalui pandangan susuk tubuhnya...)... Jangan hanya aku... Pasti ramai disana sama sahaja....

"Pakai tudung tapi perangai... nauzubillah..." Ramai... dan ramai... dan ramai....Tak semua sedemikian rupa..."Yang bertudung tu lebih hipokrit daripada yang tak bertudung" Emmm.. yang hipokrit itu adalah diri orang yang bertudung.... Dan bukan pada tudung itu sendiri...emmm..... Jahat & baik itu... dan hukuman itu.. bukan kita yang meletakkannya... Tapi DIA....

Ramai kenalan yang bertudung... hanya ketika mencari rezeki... kerana tuntutan kerja.. Kerana terpaksa... Apabila diluar... mereka bebas untuk tidak bertudung.... Salahkah mereka? Berdosakah mereka? Ya.. berdosa.. dosanya pada Allah swt... kerana tidak mengikuti suruhannya... Salahkah mereka pada anda yang melihat? Pastinya ramai pada lelaki yang sememangnya mengata (maaf ya...) Ya... Banyak saya jumpa.. dan terbaca... Tak kurang juga yang mengutuk habis habisan... tapi ada juga yang saya sokong... apabila kene dengan cara penyampaiannya dan sebab mereka berkata begitu...

  • Perempuan bertudung .... tapi buat onar...
  • Perempuan bertudung.... tetapi pakaian seksi.. terdedah sana..terdedah sini..
  • Perempuan bertudung.... Tapi.. bila duduk... nampak seluar dalam...
  • Perempuan bertudung.. tetapi hisap rokok....
  • Bertudung.. tapi sibuk berpeluk-pelukan...
  • Bertudung tapi nampak rambut juga... nampak juga yang lain-lain...

emm..banyak lagi... tak dinafikan semua itu....

Tapi nasihat untuk saya dan juga para sahabat-sahabat wanita seperti saya.... Kalau rasa anda bertudung itu sememangnya wajib sebagai seorang muslimah yang beragama Islam... dan tak perlu kita sangkal kerana untuk menutup aurat dan peribadi kita sebagai muslimah... (Peringatan: Aurat bukan sekadar bertudung......)

Kalau nak bertudung... biarlah kene juga dengan pakaiannya... Kalau bertudung.. lihat juga pada tempat mana kaki kita melangkah... Kalau bertudung juga... jagalah juga tutur kata dan budi bahasa kita... Kalau bertudung... lihatlah juga tingkah laku @ perbuatan kita... Kalau ingin bertudung juga... lihatlah juga pada waktu dan kene pada gayanya... Tak salah... kalau kerana Fesyen...
 (Berfesyenpun... lihatlah kesesuaiannya...janganlah biarkan imej bertudung itu... satu imej yang buruk kerana ia dipakai dengan pakaian dan gaya yang tidak sesuai)

Yang penting.... anda sendiri tau.. apa anda lakukan... masing-masing semua sudah tahu apa hukum hakamnya.. apa harus dan apa tidak harusnya... Halal dan juga haramnya... Teguran itu.. satu peringatan... Kalau ada yang menegur... pasti anda tahu apa silapnya...(lihat diri sendiri kenapa orang menegur) Mujur ada yang tegur.. kerana Allah menegur kita.. mengingatkan kita dengan pelbagai cara... cuma antara kita sedar dan tidak sedar...

Tepuk dada tanyalah hati.... Manusia itu sering berbuat kesilapan... Adalah lebih baik kita menyedari kesilapan kita dan segera memperbetulkannya.. daripada menyedari.. tetapi membiarkan ia berterusan...

P/s: Aku juga kadang kala berbuat silap... Manusia tidak pernah lari cari melakukan kesilapan... Andai tersedar.. segera perbetulkan kerana masih belum terlambat... Nasihat untuk diri sendiri dan sesiapa yang membacanya.. Gambar diatas diambil dari google.. tapi clik gambar,... akan tahu dari mana punca gambar didapati.. TQ

Catatan ini hanya bingkisan semata. Jangan ada yang menyalah ertikannya. Terima kasih

Entri Sedar tetapi Belum Tersedar - Part 1

Tatkala ini kesunyian didalam hati mula melanda.. merubah suasana menjadi semakin suram.. biarpun dunia disinari cahaya... biarpun hiruk pikuk kenderaan berlalu... namun ia tidak bisa mengatasi akan segalanya...

Lalu aku termanggu sendirian... Selesai sudah aku melunaskan kewajiban aku sebagai hambaNya... Lantas aku terfikir akan amalku....

Kenapa Solat itu harus dilakukan.... Kenapa ramai tidak menunaikan solat sedangkan tahu akan kewajibannya... Kenapa seseorang itu menunaikan solatnya namun dia masih berbuat kemungkaran? Kenapa seseorang itu bersolat tetapi tidak merasakan kekusyukkannya? Kenapa seseorang itu bersolat, tetapi difikirannya masih lagi terbayang akan urusan dunianya?

Kenapa seseorang itu bersolat sedang hatinya masih lagi berkata-kata tentang pekerjaannya...

Lantas aku terlihat lagi akan baris2 ayat yang sering aku terbaca.... " Awal agama itu mengenal Allah... dan tidak Sah solat itu tanpa mengenal Allah..." Sering ia berkumandang diruangan kotak fikiran ini....

Adakah solat itu dilakukan oleh seseorang hanya untuk menunaikan kewajipan semata sedangkan mereka tidak tahu kenapa mereka melakukannya... Adakah ia hanya dilakukan dengan suatu pekerjaan yang sia-sia... Allah swt menilai amal setiap umatnya dna kita sendiri tidak mengetahuinya bagaimana DIA meghitung amalan & perbuatan kita....

Persoalan pada diri kita sendiri... Adakah kita menunaikan solat dengan rasa kusyuk, dengan hati, fikiran dan dada yang lapang tanpa memikirkan tentang hal pekerjaan kita, tanpa hati kita berkata-kata? Renungkan pada diri kita sendiri...

ps: mencari sesuatu yang terang yang tidak ternampak dimata..

Catatan ini hanya bingkisan semata. Jangan ada yang menyalah ertikannya. Terima kasih

Tuesday, May 24, 2011

Bagi Reason Kenapa Bela Kucing?

Rata-rata dekat rumah sekarang nie mesti ader kelihatan seekor @ 2 3 ekor kucing berkeliaran dirumah.. Confirm sebab dibela lah... Tu tak termasuk yang pendatang tanpa izin.. (PKTI: Pendatang Kucing Tanpa Izin). Tapi tau tak reason kenapa bela kucing? Meh Sini kita bincang sikit... he..he...

Bela kucing sebab TIKUS... bukan tetikus yeng korang guna dekat laptop @ pc korang... Tikus nie memang menjadi makanan kegemaran si kucen2.. Jadi untuk menhalau tikus-tikus nie korang memerlukan tentera kucing untuk menghapuskan mereka... Ada juga kucing yang takut dengan tikus... Itu namanya kucing Pengecut!!!

Bela kucing juga untuk melatih tahap kesabaran korang.. Emm kenapa pulak? Sebab nya melatih korang bersabar tatkala pasu-pasu bunga, lansir, tayar kereta @ motor korang @ baju korang @ dinding.. disembur dengan minyak wangi yang paling harum... Dinamakan "Cat Perfume".

Selain itu... mengajar korang bersenam juga... Tatkala korang membuat excercise mencuci segala kotoran yang dibuat oleh kucing anda... Berak merata-rata.. Jadi excercise kaki tangan... sambil berlari mengejar kucing anda dengan mop!!!!

Memudahkan kos untuk menaik serikan barangan dalam rumah anda untuk membuat art.... Kucing-kucing ini membantu anda membuat corakan dan calaran yang sangat kreatif pada sofa, perabut agar lebih berseri-seri..

ha..ha.... ha....  banyak lagi.. tapi aku malas nak tulis... nie entry sebelum aku balik rumah....ha..ha...

ps: aku suka kucing

Kenapa Tak Suka Membaca

Membaca buku ni memanglah boleh manambah ilmu kita dan mencerdaskan minda... Tak kisahlah nak baca apa saja jenis buku ilmiah ker, buku agama ker, buku Novel ker, Komik ker..@ pun...  nak jugak baca buku lima ker... hik..hik... .. Emmm... Tapi kenapa malas juga nak baca buku...ek?


Emm... Sebabnya... Mengantuk..... Asal baca buku jer automatik mata pun menjadi ngantuk... Sebab tengok banyak sangat huruf... Terutama orang skang baca buku sambil baring... lebih2 lagi atas tilam empuk... bantal empuk.. Senanglah nak tido...


Selain tu... Kita suke tengok gambar.... Terutama gambar bukan-bukan.. hik..hik.... Sebab tu banyak orang tengok wayang... sebab suka tengok gambar... dan ramai juga yang suka ambil gambar... Hik..Hik...


Confirm and sah yang amat... takde masa nak belek buku... Kalau dulu dari kecik sampai besar kat skolah asyik belek buku jer... Jadi dah jemu.. So taknak belek buku dah...Masa nak duduk baca buklun tu takder sebab sibuk dengan aktiviti harian..


Buku skang Mahal.. Banyak buku-buku terjual dipasaran skang mahal-mahal belaka.. jadi orang pikir 2 3 4 kali nak beli... Emm... Nak buat macam mana... (Tp kalau habis duit tempat lain boleh pulak... he..he..)

TAPI..........

Jangan tak tau.. mesyarakat kita nie tetap membaca juga walaupun tak beli buku @ majalah @ surat khabar.. Internet kan dah ader... Search saja... Belambak perkara yang boleh dibaca... Murah, Cepat, Mudah...Rileks...

p/s: orang kita lebih minat membaca maklumat yang berkenaan dengan unsur2 mistik, hiburan, kutukan @ gosip, berbanding yang berunsur ilmiah... ramai para wanita suka membaca Novel... yang lebih kepada kehidupan dan berkisar mengenai perasaan...

Berapa ramai yang membaca bahan berunsur pendidikan @ ilmiah @ keagamaan..persoalan ditujukan kepada Saya (Penulis Blog @ juga pembaca semua)

Monday, May 23, 2011

Kata Yang Terucap.... Tak Dapat Ditarik Kembali

Seringkali kita berkata-kata tidak kira masa dan waktu... tidak mengira tempat dan tidak mengira dengan siapa kita berbicara... Biarpun kawan-kawan.. pada ibu bapa.. pada guru-guru.. atau juga pada penulisan kita..

Sebelum kita berkata-kata.. pernahkah kita berfikir dahulu sebelum melontarkannya? Ramai antara kita berkata mengikut suka.. mengikut hati dan perasaan... mengikut kepala dan kehendak mereka sendiri... Tidak mereka fikir akan kata-kata yang mereka lontarkan boleh memberikan makna yang berbeza..

Mungkin.,. kata-kata itu boleh mendatangkan kemarahan @ mendatangkan penyiksaan @ mendatangkan dendam @ menyinggung perasaan orang lain.

Setiap kata yang terucap itu tidak dapat ditarik balik... ibarat kata pepatah...

Terlajak perahu itu bisa boleh diundur... Andai terlajak akan kata itu.. buruk padahnya

 Sememangnya lidah itu lebih tajam dari pedang... Lisan bicara itu meninggalkan kesan yang amat mendalam.. Lukanya tidak bisa dilihat dengan mata yang kasar.. kerna ia berada didalam... Jagalah lisan bicara kita.. kerna lisan itu kadang-kadang tidak terjaga...Yang tidak terjaga itulah... membawa padah..

Biarpun kata-kata kita tidak bersuara (melalui penulisan) namun.. yang membacanya turut merasa pedasnya..

Dari Abu Hurairah juga, Nabi Muhammad SAW pernah berkata,
“Hamba Allah yang mengucapkan kata-kata yang diredhai Allah tanpa menghayati kata-katanya itu, Allah mengangkat kedudukannya pada beberapa darjat sebab kata-kata itu. Hamba Allah yang mengucapkan kata-kata yang dibenci Allah tanpa menghayati kata-katanya itu, dia akan jatuh ke dalam neraka sebab kata-kata itu.”

Menjaga Tutur Kata Ibarat Menjaga Peribadi Kita... Berfikirlah Dahulu Sebelum Melontarkan Kata-Kata.. Bicara Mulut Itu Sememangnya Manis.. Lebih Manis Andai Bicara Yang Dilontarkan Adalah Bicara Yang Menyenangkan Hati dan Mendapat KeredhaanNya..

Yang baik itu datang dari Allah Swt... dan yang kurang itu adalah dariku hambanya ...

Saturday, May 21, 2011

Aku Pulak Yang Kene

Apa kes.... Salah aku ker Cik Abang Yang tak dikenali....

Ada ke patut... dia yang call aku, tanya aku nak sewa rumah ke tidak.. Dia ada rumah ok... Sewa pun ok.. Ingat nak bagi kat kawan satu opis... Bajet paling murah mamat tu bagi kat aku 1 + 1 + api air sume RM900.. So bulan2 RM350... Oklah tu kalau kat town...

So aku macam tak jadi ambil... Dia pun oklah..

Pastu hari nie duk call..

"U... ada tak kawan U nak sewa bilik... Emm... i nak sangat nie.. kalau boleh dalam masa terdekat nie.."

"emmm saya tak tau... xper nanti saya tolong tanyakan kawan2 saya ye"
"U... Tolong ye... saya sian dekat orang rumah saya" (emmm orang rumah?)
"Kalau boleh saya nak yang perempuanlah lagi bagus.. ada dua bilik kosong... 1 bilik rm150 jer sebulan termasuk api air"
"ok.. takper nanti saya tanyakan yer"
"U... napa suara u macam manja... jangan macam nie.. nanti i tergoda" (ko pehal...)
"emmm biasa jer... takperlah.. saya cakap biasa jer... tak per nanti saya sms kalau ada kawan nak sewa yer"
"Ok... terima kasih u...."

huh.,,,, ko mcam nak menggatal jer...

tut..tut... sms sampai..

"U punyer suara wat i tergode jela.. Lau i nak kawan dengan u ley tak"
"hurmmm... kawan.. nanti tak marah ker orang rumah u 2?"
"Kawan taksalah u... nama u cpew?" (bukan kon dah tau nama aku ke ritu?)
"lupe lak... u umur berapa? keje katner? dah berpunyer ke belum?
"macam polis lak awak nie... saya dah berpunya dah"

last2 dia hantar SMS...

"lau u tak selesa xpayah balas masage i nie lagi k!"

perrhhh... ingat aku nak sangat ker..... ko tu yang perasan!!!!

malas rasanye nak tolong ko....

bye...

ps: dasar lelaki yang nak mengayat miang...aku tau la...

Korang Balas Tak Komen Yang Pembaca Letak Dekat Entry Korang?

Panjangnya tajuk... Emm.. Takper... Tetiba tadi menjengah blog-blog terpilih yang menjadi pilihan hatiku... Eh..Eh... Pilihan hari nie...

Nak tanyalah... Kalau you all buat entry, tak kisahlah apapun jenis entry yang korang letak.. Tak kisah bab cinta ker, personal ker, kereta ker, nak ngutuk orang ker, segmen @ kontest @ apa saja yang sewaktu dengannya...


Apabila ada saja komen yang ditinggalkan dalam entry tersebut... Adakah you all balas kesemua komen tersebut? (Maksudnya korang sebagai pemilik blog balas tak komen tu? @ korang just baca and publish saja kesemua komen tersebut tanpa menbalas komen tersebut?)


Tapi aku suka blog nie... emmm bukan nak bodek... tapi suka tengok cara dia... Setakat nie yang aku jumpalah... aku suka cara Abang Zam @ Aried... Mereka akan balas setiap komen yang blogger lain tepek kat bawah entry mereka...  (Walaupun aku blogger gurl.. & depa 2 man...aku tak kisah.. tapi bagi aku.. aku suka cara dia... gud... Harap blogger lain cam dia gak.. termasuk aku...) Penat-penat komen just publish jer... Tak dibalas pun.. hu..hu...


Ada juga blogger yang just publish jer.. tapi tak balas pun... Mungkin mereka ada pendekatan lain untuk membalas kesemua komen-komen tersebut...


Tapi ... kalau terlalu banyak komen macam mana tu yer? Jenuh nak balas tu... Emmm.... Tapi atleast balas skit.. mana yang termanpu.. Jangan biar orang mengomen sahaja... tapi kita tak balas komen tersebut... Pilih komen yang perlu dibalas... Buatnya orang yang komen tu bertanya dekat tuan punya blog.. Tapi tak berbalas pun... Emmm.. Ape cer...


Pendek kata... Mari kita balas komen yang orang beri... Kalau tak larat nak jawab sume... Buat satu komen.. khas untuk semua yang komen kat entry kita... Done!!!


ps: rasa tak penah dapat komen yang banyak.. takat 1 2 komen ader lah... takderlah sampai 10, 20, 30, komen sehari...blog xpopular..huk..huk..janji hati manyak shenang wo...

Abang Mazidul Kata...

Tadi saya melewati Blog Abang Mazidul... Ala yang Popular tu... Saya membaca karangan beliau berkenaan Gambar Seekor Cicak Yang Ganjil untuk tujuan perubatan... Anda yang berminat untuk membaca boleh ke Blog Beliau.

Kemudian saya terbaca cadangan beliau iaitu "SMTI" emmm boleh klik kat word SMTI untuk tau lebih lanjut. SMTI bermaksud Saya Membaca Tampalan Ini...

Sokong-sokong... kadang-kadang kita malas nak tinggal komen dekat blog yang kita datang dan baca karangan mereka.. Amat susah untuk pemilik blog untuk menjejaki semula pembaca-pembaca mereka. Saya pun kadang-kadang tidak meninggalkan jejak pada blog yang saya singgah...

Satu perkataan yang simple dan mudah untuk diletakkan. Kalau malas nak tinggalkan di Komen... Mungkin boleh letak di Shoutbox senang dan mudah...

ps: nak praktikkan lah.. he..he.. terima kasih abang mazidul..

Friday, May 20, 2011

Credit!!!

Says CREDIT!!!! CREDIT!!! CREDIT!!!
Credits Are Everywhere......(*blink...blink.... eye)

When i can settle all my credit? (*start counting with my finger... bla...bla...bla...)

Education Loan!!!! Car Loan!!! Loan are everywhere....

Saving????? Not enough already...... (*** not every month... huk..huk..huk..)

Expenses????? Don't talk about expenses ma..... Know already... must be highest...

So... CUT!!! CUT!!! CUT!!!   Top Up... and other miscellaneous...

(spend a lots on top up... call there.. call here... sms there .. sms here.....Why! Why!... works ma... i do my work.... mybe i should change to bill.. postpaid... emmm... not really.... think twice...)

Sorry if this entry too bored for you all guys... It just a simple entry what i'm really think it now... erhhhhh...

Thursday, May 19, 2011

ANDAI KEKASIHKU DIKEBAS ORANG ! BEN ASHAARI KATA LA



Segmen Abang Ben Hari ni ada best jugak..." ANDAI KEKASIHKU DIKEBAS ORANG ! BEN ASHAARI KATA LA "

Secara jujur setakat ni memang tak ada lagi kekasih dirampas @ dikebas orang.. Belum lagi pernah berlaku dalam sejarah atau kamus hidup Anne.. Tapi bagi pendapat insyaallah boleh...

Andai kekasih Anne dikebas orang.. jujur.. sedih yang amat.. Mana tak nya kekasih hati dirampas orang.. semua orang confirm... nangis... meraung.,.. rasa bagai nak gila.. marah... semua perasaan ada... Tapi kenelah control juga.. Walaupun dalam keadaan emosi.. So.. Anne akan minta penjelasan pada si kekasih hati...
Apa kurangnya saya? Apa kesalahan anne pada dia? Sampai dia boleh pergi kepada orang lain. Anne akan minta dia bagi penjelasan juga... Adakah dia tak bahagia bersama dengan Anne? Ada ke anne nie berbuat sesuatu yang membuatkan dia berpaling? ataupun anne ada berlaku curang @ tak setia pada dia? Kalau alasan yang dia beri munasabah dan Anne rasa anne boleh terima... Anne mungkin merelakan dan anggap mungkin jodoh tak ada... Tapi kalau tak munasabah sukar untuk menerimanya... Baru bercinta.. tapi kalau dah bertunang ataupun telah punyai ikatan sah tentu pendekatan nya adalah lain..

(*Baru bercinta jer... dah buat hal... kalau dah tunang @ nikah.. tak taula camner ek.. Kalau putus pun takper... janji kite pilih yang tebaik!!!)

Nak join.... Klik tajuk kat atas tu... ek...

Al-Fatihah Untuk Abdul Hakim Bin Mohd Kamal (Telor Dibasuh)

Al-Fatihah Buat Arwahyarham Abdul Hakim Bin Mohd Kamal atau lebih dikenali sebagai pemilik Blog Telor Dibasuh. Walaupun tidak pernah bersua atau tidak pernah berbicara dan mengenal hanya dari alam maya.. Tapi cukup untuk mengetahui Arwah memang seorang yang rajin untuk menziarah pemilik blogger yang lain..

Hari ini mungkin arwah yang pergi... esok lusa tidak kita ketahui.. atau sebentar lagi... kita tak tahu siapa pula yang bakal pergi.. mungkin kita.... mungkin rakan kita.., mungkin ibu bapa kita... saudara mara kita... adik beradik kita.. atau sesiapa sahaja...

DIA menjemput tak kira masa.. Jadi kita yang tinggal perlu teruskan juga... Yang pergi tetap pergi... Yang tinggal perlu ingat bahawa suatu masa kita akan pergi jua... Segeralah kembali kepadaNYA... Selagi waktu masih ada... Selagi itu pintu masih terbuka...

AL-FATIHAH...

Sakit Pala ouihhh..

Ayarkk....... Sakit kepala ma.... Pening kepala pun ada... Napa tak gi bekpes pagi tadi... kan dah pening.. perut duk bunyii.... Aku nak makan! Aku nak makan! Aku nak makan!

Nak muntah pun ader.. Bluek.....

Jap iklan.... ( uittt.... mengancam wo... body awek lalua depan showroom nie... meletop... letop... tertonjol-tonjol... emmm pakai baju putih lak tu... emm... ish..ish... pepagi lagi tengok..)

ok sambung balik....lapar nyer.... emmm.. nak makan katner nie... nak gi hantar barang dulu ker... nak makan dulu.. emm... perut lapar nie... nanti takley wat keje . nak kene pergi dua tempat nie.... Semabuk dulu ker bukit rambai... emmm... pikir jap...

lapar... jom gi makan.,...

ps: saja tulis ne nie untuk isi masa yang dah terbuang gila nie...grrrrrrr

Wednesday, May 18, 2011

Banyak Follower Tak Update!!!!

Barusan sebentar tadi melihat senarai blog yang anne telah follow... Emm.... Ada banyak juga senarai blog yang lama juga tidak ber update.. Emmm sampai sebulan.. 2 bulan.. 3 bulan.. emm... setahun 2 pun ada jugak...


emmm... mereka sibuk atau tak aktif lagi kut..... ataupun mereka sedang merehatkan diri sementara waktu kut....

emmm... kalau rajin updatelah blog... emm.....nak re update senarai follower nie nanti.. tapi tunggu masa banyak...


kenelah slalu update blog... memang pembaca akan datang.. terutama mereka yang follow blog kita... seminggu 2 kali pun jadilah... jadi hubungan kita dengan pembaca tidak terputus begitu sahaja... caiyok!!!!

Confirm Blogspot Tutup?

Kerisauan mula melanda kepada sesiapa yang menggunakan Blogspot sebagai medan berperang ideanya yang tak penah kering... Memang Blogspot jadi pilihan ramai.. Sebab.....

Kenapa Blogspot Jadi Pilihan?

Free jer!!! Semua boleh guna tanpa sebarang kerisauan... Itu memang saya suka..suka sangat2
Lebih Frendly dengan semua pengguna... Mesra Alam... gitu.. Semua Masyuk.. Memang frendly pun.. macam2 boleh ubah ikut kreativiti sendiri... Layout, design, warna... gadjet emm.. pendek kata mantop!!!
Ada pelbagai fungsi.. Yang semua orang suka...

Emm... Tapi Confirm ker nak tutup? Emmm... mesti kecewa gila kepada semua blogger yang dah menjadikan Blogspot sebagai sahabat karib mereka yang mereka sanggup habiskan masa lebih banyak dengan Blogspot... Emmm... Termasuk saya..... Berjuta tu yang guna blogspot.... Dan saya salah seorang daripada mereka..

Tapi sebagai langkah berjaga2... sempat gak buat backup post @ entry yang dibuat dari dulu sampai sekarang.. Mana tau tetiba hilang entah kemana... Emmm.... berpinar mata dibuatnya...

So... Backup sekarang yer.. hik..hik...

Tapi jangan risau,... takkan blogspot nak tutup kut.... Maybe ada masalah dengan sistem dia ker.. biasalah.. ramai orang guna... Maybe dia nak ubah sistem ker... nak upgrade ker... atau nak kenekan peraturan baru ker.. atau aper sahaja yang mereka suka... tapi kalau tutup... rugi ma.... ramai ma... orang guna blogspot... nanti kene protest ma!!!!

emmm.. jangan tutup... kami suka blogspot...

Air Dah Tak Selamat...

emmm air mana yang selamat lagi? Tengok jer berita dekat Metro tu.. Minum air mayat tu... Blek..Bluek.... Tak sanggup i u... emmm.... tak bau ker air yang mereka minum tu...

sedangkan kita minum air ada kotor skit pun... kita tak mau minum dah.. inikan ader ulat, ader semut ker.. hu..hu.. muntah tak sudah kalau minum air mayat.. emm.. rasa loya pulak tekak nie...

minumlah air yang bersih... even air paip yang kita guna pun.. tak pasti kebersihannya.. nak air bersih boleh guna yang nie.. KLIK SINI

bahaya minum air tak bersih... batuk-batuk. boleh dapat kanser... toksik...

emmm... macam-macam.... so carilah air yang bersih.. baik untuk kesihatan

Tuesday, May 17, 2011

Pedih Mataku Ini...

Hari nie cuti Umum,,... Wesak Day... Selamat Menyambut Wesak Day kepada sesiapa yang menyambutnya,.. Saya tak sambut.. sebab saya tak cuti... Ha..ha.... Kerja beb!!!

Pedih mata nie tengok notebook jer... tengok blog itu... blog ini... web itu.. web ini... Kepala berdenyut jer...Teringat malam semalam... Balik kerja sampai rumah pukul 9 malam... Lepastu landing atas katil dengan tak bukan baju lagi terus tertidur... sedar2... dah nak pukul 12 tengah malam...

wa..wa... tak mandi lagik nie... tak tukar maju lagi nie... mak kata jangan mandi tengah malam,.. nanti kene paru2 berair.. tak elok mandi tengah malam... He..he... Cuci muka , kaki tangan dan mana2 yang patut jer lah...

wa...wa... ramainyer lalu depan showroom nie... aik... lalu jer ker.. meh ler singgah....aya.. amoi... singgah dulu ma... bikin terapi... free saja ma....  (badi 15 hari dah habis.... so.. keuntungan kian mendatang... yes1 yes! yes!)

apa aku duk merepek nie... bosan orang baca tau!!!!  dah lah.... jap gi pekena voltage tinggi... grrrr..... kasi karen badan.. ha..ha...

p/s: teringin nak gi massage kat spa sebelah... tapi segan pulak... he..he..

Monday, May 16, 2011

Sebut Tentang CINTA... Perempuan Tampil Dulu

emmm bila ada sahaja segmen atau contest atau apa sahaja yang berkaitan tentang cinta atau tentang kisah percintaan ataupun pendapat tentang dunia percintaan.. Kita boleh tengok... rata-rata yang mendominasi adalah kaum Hawa...

emm kenapa yer.. Termasuklah aku.. he.. baru je tadi join segment Ben Ashari BICARA CINTA SEKALI LAGI

Mungkin... para wanita nie lebih suka meluahkan berbanding kaum lelaki yang suka memendam cerita mereka.. Rata-rata perempuan akan cepat menunjukkan emosinya berbanding lelaki... Sebab tu perempuan nie suka masuk segmen macam tu.,. termasuk aku juga.. he..he.. Perempuan pun suka kepada yang personal..

emm betul ker? nie la yang aku rasa ... sebab aku perempuan,,.. he..he...

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI


Dunia Percintaan? 
Emm... Pastinya dunia percintaan segala-galanya indah. Semuanya Manis-manis belaka bila bercinta.. Tapi pahit bila berpisah. Pengalaman dalam dunia percintaan memang ada... Tapi keindahan percintaan itu hanya seketika. Rasanya malas nak ulang tentang pengalaman bercinta.. Boleh baca disini tentang kisah cinta saya KISAH SAYA. Tapi... apa yang kita harapkan dalam percintaan akan menjadi seindahnya.. Tapi tuhan Maha Mengetahui. Jadi dalam percintaan itu, harus ada persefahaman, harus ada sikap toleransi, harus ada sifat kejujuran, kesetiaan dan harus ada sifat hormat menghormati hak masing-masing. Cinta yang hakiki adalah cinta Ilahi. Dan apabila kita bercinta biarlah kita bercinta keranaNya. Harus tahu apa itu erti cinta. Jangan kerana cinta, kita menjadi BUTA, jangan kerana cinta, kita menjadi ALPA, jangan kerana cinta KITA HILANG SEGALANYA... Jangan kerana cinta KITA LUPA KEPADANYA... Permulaan Percintaan Biarlah dimulakan dengan jalan yang benar dengan cara yang betul.. Betul awalnya.. maka betullah keakhirnya. Insyaallah

Pendapat BERCINTA DAHULU @ NIKAH DAHULU?

Kedua nya seakan sama sahaja maksudnya.. Tak kisah lah mana yang dahulu.. Keduanya ada baik dan buruknya. Bercinta Dulu.. kita mengenal siapa pasangan kita sebelum kita melangkah lebih jauh... Dan kita dapat serasikan diri dengan pasangan kita... Nikah dahulu pun boleh juga, bercinta selepas nikah... Dah nikah tentu kena menjaga hubungan takkan dah nikah nak bercerai kut... (malu..malu..) Banyak benda boleh kongsi dan dicerita... tapi.. Pokok pangkal dari diri kita sendiri.. kerana biarpun sekejap atau lama kita kenal pasangan kita yang penting keserasian diri.. hu..hu..
 tu jerlah... 

nak join ? Klik jer gambar kat atas tu...


ps: Cinta Oh Cinta.. Cinta datang Dari Allah.. Dan ketulusan cinta itu harus datang dari kecintaan kepada allah..

Segmen Khas ar-rifke | 100 Ucapan Menarik dan SMS Istimewa Hari Guru!

Ucapan Khas Buat Semua
GURU-GURU SEK. REN.KEB ROKAN & SEK. MEN. KEB. DATO' MOHD TAHA dari saya NOR'AIN BTE MOHAMAD
Cikgu, tiap ilmumu memberi petunjuk padaku, tiap titik peluhmu mengajarku, amat ternilai bagiku, tiap jerih jeritanmu, memberi peringatan padaku, tiap baris tulisanmu memberi gambaran padaku, tiap titisan air matamu keranaku, membuat aku terasa pilu, tiap kata semangatmu, membakar inspirasi. Aku tahu, keranamu CIKGU, aku kini berjaya dalam Hidupku dan Keranamu CIKGU, akau menjadi generasi berguna, dan keranamu jua CIKGU, aku bisa berdiri megah bersama orang-orang yang berjaya.. yang terlahir.. dari hasil didikan mu CIKGU...Terima Kasih CIKGU... Selamat Hari Guru...

Jom Sertai Segmen Khas ar-rifke.com | 100 Ucapan Menarik dan SMS Istimewa Hari Guru!

Buat 1 entri khas bertajuk “100 Ucapan Menarik dan SMS Istimewa Hari Guru!!“. Selitkan

1) 1 ucapan menarik atau 1 sms menarik anda untuk guru-guru anda.

2) Nama guru-guru anda dan sekolah anda.

3) Nama sebenar anda (optional)

Tujuan Segmen Khas ar-rifke.com | 100 Ucapan Menarik dan SMS Istimewa Hari Guru!

1) Membuat ucapan kepada guru-guru yang banyak mencurahkan ilmu kepada kita.
2) Menunjukkan kita menghargai guru-guru kita dahulu.
3) Mengumpulkan 100 ucapan dan sms hari guru yang terbaik!!

Selamat Mencuba......

Segmen Khas ar-rifke | Jom Review Blog Bersama Aried!

Hai semua.. Jom sertai Segmen Khas yang Ar-Rifke buat... Aried nak buat Review Blog secara habis-habisan tau! Sekurang-kurangnya 3,4 perkara penting yang akan aried kupas, jom kita rebut peluang keemasan ini!!

Caranya mudah sahaja iaitu hanya copy dan paste ayat dibawah dan pastikan entri anda bertajuk Segmen Khas ar-rifke | Jom Review Blog Bersama Aried!

Jom review blog bersama aried dengan hanya copy paste sahaja ayat ini! Sama-sama kita lihat siapa yang bertuah dan mereka yang dipilih akan direview habis-habisan! Cepat sebelum terlambat! Copy ayat pendek ini dan paste segera di blog anda! Pastikan anda tidak termasuk dalam 20 top blogger melayu ini agar peluang berharga ini dapat dirasai oleh blogger-blogger lain juga. icon razz Segmen Khas ar rifke | Jom Review Blog Bersama Aried!

Jom join ramai-ramai...

p/s: traffic blog saya banyak datang dari blog Aried.... Emmm.. Thanks Aried...

Selamat Hari Guru 2011

Hari ni adalah Sambutan Hari Guru... Selamat Hari Guru kepada semua guru-guru di Malaysia. Terima kasih juga kepada guru-guru yang pernah mendidik saya sehingga menjadi seorang yang berpendidikan tinggi dan menjadi generasi yang berguna.. Teringat dekat semua guru-guru masa dekat sekolah lama dulu..

 Nie Cikgu Zila.. Dia ajar BM masa tingkatan 5 dan merangkap juga warden asrama masa form6.. teringat dekat perkataan yang dia selalu ucap... "Tu...La... Awak..." He..he... Apapun... terima kasih kerana mendidik saya... Setiap teguran dari cikgu tetap saya ingat... Cikgu dah kahwin belum? .. He..he...

 Nie pula cikgu Khoo.. Dia ajar Add Math... emmm sentiasa bagi pelbagai cara untuk selesaikan masalah add math.. walaupun susah sangat nak faham time tu... Apapun best la ngan cikgu... he..he.. Cikgu nie suka betul-betulkan spec mata dia yang asyik nak jatuh.. kalau cakap.. nampak gigi arnab dia.. he..he..

 Yang nie cikgu low... Dia ajar geografi dulu tak silap ar... Dia juga merangkap guru pengawas.. emm dia nie ok and cool.... Kalau dengar dia speaking Nogori... Uihhh leh tahan gak.. Tapi tatap ada slank chinese....

 Yang nie cikgu Maria.. Dia aja pengajian Am msa form 6... Dia nie mulut bisa and pedas... Tapi dia baik... Sapa tak kenal dia mesti kata mulut dia lazer n takda insurance... Tapi dia guru yang baik.. dan memberi sumber inspirasi..

 Nie cikgu Lee.. Cikgu akaun  saya.... emmm dia cikgu paling cute... Comel sangat2 if time dia pregnant... comel nyer... tengok body dia.... Dia akan ajar sampai faham... tak faham senang nak tanya.. dia akan bantu..

 yang nie cikgu Tuang/..... ramai tak suka dia.. sebab mulut dia yang agak.. lazer dan bising... tapi kesian dia selalu kene carutkan dengan pelajar.... Sian dia... Pelajar gelar dia Andartu... sebab tak kawin lagi... emmm jodoh tuhan tentu... dia nie ajar English... sapa tak siap kerja.. emmm siaplah... kene muluit lazer dia.. uihhhhh...tatut...tatut

 ha.... yang nie cikgu Stanley... Dia ajar pengajian perniagaan masa form 6... Dia nie best.,.. tapi tak tahan bau badan dia,... he..he... Tapi time dia ajar.. memang ramai tak ambil peduli.. kadang2 dia buat lawak dia gelak sendiri... he..he... Dia tanya.. dia jawab balik... Jarang nampak dia marah.... he..he.... Tapi dia best jugak..

banyak lagi cikgu lain.... tapi  tak sempat nak masuk banyak2...

Apapun mereka tetap terbaik....

Teringat kalau time ada event hari guru.. mesti ambil part dalam aktiviti... of coz lah conduct koir... he..he.. that my faveret part... 

Selamat hari guru....terima kasih kerana mendidik saya...

Tema Hari Guru 2011: Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara

Sunday, May 15, 2011

Jadi Pengasuh Sekejap.. He..He...

Tukar profession sekejap... He..he... Saja main-main dengan dak comel nie... Ajar dia mewarna sekejap... Mak dia tengah buat terapi... Lightwave ... yang nie bagus untuk slimming... Emmm... Bagus bagi wanita-wanita yang nak menurunkan berat badan... Tanpa melakukan senaman...

Emmm bagus juga tu.... Semntara mak dia wat terapi... he..he.. meh aku terapikan anak dia jap.. he..he..

tomey senyum dia...

dia duk warna.. he..he..

blajar rerajin yer dik...

Cheap Car They Never Stole

Don't say cheap car they never stole... Always same ma..... Hu.,.,Hu...

Sorry to say to that Singaporean Guy... (that we seen at Car wash)... Cheap or Expensive or Exclusive Car.. if they want to stole or broke... the do ma..... (Opps... Grammar agak berterabur.. Dah lama tak menggunakan ayat english ni)

Alkisah dia bercerita kereta Honda entah apa namanya, kena pecah oleh orang untuk dibawa lari dekat Holiday Inn Melaka.. So.. Dah siap tanggal no plat kenderaan lagi.. Nasib baik security lock kereta tu ok, so tak mampu dicuri walaupun dipecahkan kereta... Tu yang dia tengok kereta akak housemate terus kata kereta murah orang taknak curi.. Siut jer... ayat dia...


Hu.,.hu... mentang-mentang dia pakai kereta swiss... Suka-suka kata kereta Cheap!!! Terasa gila kak housemate orang singapore tu kata kereta akak tu "cheap"... Tak patut... Atleast ada juga kenderaan...

Hu..Hu....  Pastu dia tanya Jalan mana paling dekat nak ke Dataran Pahlawan..Terus akak tu buat-buat jawab call... He..he... Cari sendiri... Dah dekat pun lagi mau tanya...

Tragedi Bilik Berkunci

Tempat: Apartment G***** C***
Time: 9.00 pm
Date: 14 Mei 2011

Kenapa sentiasa menjadi mangsa tragedi bilik berkunci... Malang sungguh.... Kat rumah lama pun macam nie juga... Rumah dekat sini pun kene lagi...  Kepala dah pening.. berdenyut-denyut gila... masuk jer bilik... Terus terkunci...

Wa..wa..... Puas akak housemate tolak tak boleh jugak... Kudrat kami sebagai kaum Hawa.,. tak mencukupi... Siap panggil tunang dia tolong.. Masih tidak berjaya..

Akhirnya terpaksa panggil orang maintenance untuk bukakan.. kopak juga pintu bilik ku... hu..hu...
Bila nak ganti ek? Nanti ader orang skodeng


Ps: Emm.... hope ini yang terakhir...

Saturday, May 14, 2011

Ayat Nie Korang Pun Guna

Teringat zaman bercinta dulu-dulu… Masa zaman-zaman mude bercinta-cintun… hak..hak..hak… Cinta Monyet.. Cinta kelakar.. Cinta yang entah apa-apa.. Dan Ayat-Ayat manis dibibir.. Huk..Huk..Huk…



"Awak.. saya makan tak lalu, tidur tak lena, mandi tak basah.. Asyik teringat dekat awak saja."
(Ayat-ayat bunga gila.. Padahal 2 3 pinggan dah makan… tidur dah terlebih lena, mandi dah terover2 air diguna… hu..hu..)

Awak.. kalau saya jadi bunga, awak jadi apa? Awak kalau saya jadi lampu, awak jadi suisnya… 
(Ha..ha.. Bermadah-madah camni… Ala-ala romantic la nie….)

"Awak.. hujung minggu nie awak ada pergi mana-mana tak? Kita keluar nak tak? 
Tapi nanti kita pakai baju sama ek…"
(He..he… Kluar nak pakai baju sama warna.. Kalau merah.. sume merah… Kira sehati sejiwa lah nie… Alahai…. Tu yang Nampak sedondon tu…)

Ayat Yang Suka ditanya…

"Awak sayang saya tak? Sejauh mana awak sayang saya?"
(Dalam hati tu berbunga-bunga kalau awek @ balak kata sayang dekat dia dan sedalam lautan sayang dia dekat pasangan dia… He..he…)

Lepas tu suka tanya, " Kenapa Awak Suka Saya?"
(Perrhhhhh… memang mantop…… Leh tanya lagi…. Pastu pasangan dia jawabla… Tapi tak tau la ikhlas ker tak @ terpaksa sebab nak jaga hati… he..he…)

"Sebab awak baik sangat-sangat… Sebab awak pandai jaga hati saya… Sebab awak selalu buat saya ketawa… Awak slalu buat saya happy… Saya selesa sama dengan awak… Sebab awak selalu ada masa saya perlukan awak…"
( Uikkkksss…. Alangkah kembangnya hati sipasangan bila dipuji bagai… Adeh!!!!! Kira nie pertanyaan untuk mendapat pujian dari pasanganlah…. Kui! Kui! Kui! )

Ayat-Ayat Pasrah….

"Saya tahu saya tak hensem @ cantik…. Saya tau saya xmampu buat awak bahgia…. Saya tau.. saya tak layak untuk awak…."
(Nie ayat2 pasrah lah nie… Konon raih simpati… Huk..huk..huk…)

Pastu mula adengan pujuk rayu bagai…

“Taklah… pada saya awak hensem.. awaklah yang paling hensem.. Awaklah yang paling cantik dari semua yang saya jumpa…” (Ikhlas ker tu? )
“Janganlah cakap macam tu,…. Saya bahagia dengan awak tau.. bahagia sangat-sangat tau” 
(Emm… sangat-sangat ker tu? Bukan bila gaduh.. cakap aku tak bahagialah.. itulah inilah… hik..hik..hik..)
“ Janganlah cakap macam tu… awaklah yang terbaik buat saya… Sapa kata awak tak layak… awak layak tau” (Emmm… padahal dalam kepala tengah duk fikir list-list yang menanti… hik..hik..hik….)

Ayat nak menguji….

“Awak… mungkin dia lebih sesuai untuk awak… awak pergilah dekat dia… Saya tak setanding dengan dia.. Saya tak layak untuk awak…” (Emmmmm Konon.. entah-entah dah ade yang menanti disinun…)

“Awak.. jangan cakap macam nie… sapa kata awak tak sesuai dengan saya… awak layak untuk saya” Huk..Huk..Huk…
“Saya rela undur diri demi kebahagiaan awak… Saya doakan kebahagiaan awak” 
(wa… pasrah gila… konon sanggup bekorban demi kebahagiaan yang tercinta konon… huk..huk..huk..Betul ker tu?)

“Awak… saya masih sayangkan awak.. Jangan tinggalkan saya..” (Perrhhh…. Macam drama lah pulak…)

Macam-macam kisah zaman dulu-dulu… bila ingat semula gelak rasanyer… Perkara yang sama mungkin terjadi pada kita semua… Bila umur dah meningkat kita semakin dewasa jadi kalau ingat cinta zaman monyet dulu.. emm tergelak besar dibuatnya.. He..he…

Ps: Cinta Monyet.. Bukan cinta yang dilafazkan oleh seekor monyet… Hik..Hik..Hik… Aku penah gak mengalami situasi ini.. Biasalah dah sayang.. Em... Banyak lagi ayat-ayat manis tu.. malas nak letak.. nanyti panjang pulak entry nie...

Entry yang dah berhari tulis tapi tak boleh post sebab blogger under maintenance

Thursday, May 12, 2011

Jap! Tahan Kencing!

Jap.... Tahan kencing jap.... Sampai Habis entry nie... Uih....Sambil terkinja-kinja.. Ha..ha...

Ala.. Sume orang penah tahan kencing.. Sampai ader yang terkucil sikit.. He..he... Zam dolu-dolu... Kalau kat kampung, toilet aka tandas atau bahasa kampung Jamban lah katakan.. kat luar rumah... nun... kat luar... Kalau pepagi tu.. berebut nak gi tandas.. Mule lah adengan terkinja-kinja tahan kencing atau.. tut ! tut! ek kerana nak tunggu turn punye pasal.. Kaki duk kepit jer... ha.ha...


Sampai dah tak tahan.. terkinja-kinja sambil ketuk pintu... Tuk! Tuk! Cepatlah dah tak tahan nie... B**** Batu ker? Hik..hik.... Orang dalam duk sahut... "Kejap la.. Belum lagi"... Padahal dia kat dalam tengah terkekik-kekik gelak...nak kenekan orang luar.. padahal dah lama siap...

Macam-mcam ragam...Tapi tak elok tahan kencing tau... nanti kene batu karang..

tapi kalu time hujan and sejuk... confirm asyik gi tandas jer... nak terkucil.. Pastu kalau banyak minum air....lagilah pulak....

oklah.. nak gi tandas nie... dari tadi tahan kencing,,,, cau..cin..cau

Wednesday, May 11, 2011

Tak Pernah Mencuri? Tipulah!!!!

Siapa mengaku tak pernah mencuri?  Angkat kaki!!!! Cepat... Baik Ngaku.... Hu..Hu...
Kalau kata tak pernah mencuri, sah memang penipu besar nye lah... Jangan kata korang tak pernah menjadi seorang pencuri @ mencuri....

Setakat kes-kes mencuri barang orang.. Curi barang orang kat tepi-tepi jalan.. Meragut beg tangan orang yang tengah jalan-jalan.. Mencuri duit orang, rakan, kawan-kawan, curi duit mak bapa korang @ curi duit adik korang ker, atuk nenek korang ker, curi segala macam curi barang nie.. Confirm nie kes berat. Setakat nie memang tak buat... Tul tak???? (angguk-angguk.. geleng-geleng... tunduk-tunduk xmain.. tu ngaku namanyer)

Kalau korang tak dikatergerikan kes curi kat atas.. mesti pernah mencuri hak orang lain.. Ha..ha.. Curi kekasih@balak@ awek@ pakwe@suami@ isteri orang... He..he... Yang nie ader gak orang mencuri tau.. Tak caya.. Cube tanya... xpun korang mesti penah dengan gak... Nie kira mencuri gak lah...ish..ish.. ish.. parah.. tak baik tau... Nanti orang curi balik apa yang kita ader...

Selain tu.. Korang mesti dalam kategori yang nie.. Nie best... Mencuri Idea Orang.. Ha..ha... Ngaku.. Yang nie confirm ader.. Sapa blogger yang ada mencuri idea orang lain....Confirm ader... Curi entry orang lah, curi design oranglah, curi doodle lah, curi cara penulisan lah, curi artwork blogger lain lah... Emm... Banyak... Banyak dah baca. Si pemilik marah dengan si pencuri.... yang suka copy paste entry.. copypaste aper-aper entah... Pastu tak letak link owner... Pencuri jenayah siber betul...

Macam-macam pencuri nie... Tapi.. kalau tak curi idea orang pun.. ada gak... curi-curi tengok blog orang.. Kira stalker lah... Hu..Hu....

Terbaca satu blogger yang mengadu ader seorang adik yang nama sama dengan dia Nina vs Nina.. telah mencuri hasil kreativiti nya..  Nie sekdikit luahan cik Nina kita

petang sume. ok nina hari ni kecewa.. kenapa?? sebab hasil kretiviti nina dah kenacuri dengan orang! nina pun terkejut juga semalam nina bw blog adik sorang ni. yaALLAH terkejut gila. kebanyakkan sume nina punya. dia ambil dalam photobucket album nina. ee tension gila! kenapala adik ni ambil. nina pun tak tahu la. kalau sikit tu tak pela nina boleh terima lagi. ni banyak.. header, shoutbox, back to top, cursor malah story nina pun dia copy. bukannya edit ke pe. dia copy bulat-bulat. yaALLAH.. mengucap panjang nina. sabar jela.

Tak baik mencuri tau... Dosa.. Tuhan nampak... Tapi orang lain pun leh nampak tau... Sian pemilik hak cipta.. Kalau nak minta izin.. Masuk rumah orang kene bagi salam... Nie main redah.. Pastu dok curi... Ish..Ish... Tak baik... Minta izin dulu.... Tak pun.. Minta tunjuk ajar... Tul Tak?...  Sabar ye cik nina..

Itulah kisah sipencuri... banyak lagi sebenarnya... Secara tak langsung.. kita akan jadi pencuri.. sama ada yang disengajakan.. atau yang tidak disengajakan... So.. Watch out!!!!

Monday, May 9, 2011

1 Tahun Sudah

Cebisan Kata Untuk Seseorang

"Setahun sudah tibanya... Terima kasih atas segalanya...
Biar jauh tidak berjumpa.. Biar hanya suara terdengar bicara..
Biar badai datang gelora... Biar rintangan mendatang tiba
Biar hati bersulam duka.. Biar madah tercalit bisa
Namun... masih utuh disepanjang masa
Adakah ini tandanya...
Berkekalan talian diikat
Berpanjangan kasih terungkap
Terima kasih...
Kerana menjadi penghuni setia..
Penghuni segala rasa tercipta
Penghibur segala duka dan lara
Pengubat hati nan terluka
Penawar racun berbisa
Peneman kala sunyi dan sepi

Terima kasih atas segalanya...
Maaf dipohon... tangan dihulur..
Terkasar bahasa... Terlajak bicara
Dan...
Andai hari esok.. Tiba...
Semoga.. Ukhwah ini kekal selamanya..
Insyaallah..."

"My dearest Lovely Person, Lovely Friends, Love's Ones"

ps: naper jiwang bagai nie... hu..hu...

Saturday, May 7, 2011

Park Your Car Carefully

Al-kisah satu malam... Balik dari kerja.. dah lah letih yang amat.. Lepas jer guard nyer pondok.. Terus nak park kereta... Nak park betul2 depan rumah.. Kira nampak depan mata lah..

Penuh la pulak.. Drive depan sikit jer... Yes!!! Ada kosong..

Nak turn left...@#$% Ader penghalang pulak......
Nie geram nie....


nie mesti kereta mamat yang suka park merata tu... Dah tu park dekat2 dengan kereta orang.. Bila buka pintu kereta.. Dia main buka jer.. ada satu hari kene kereta orang sebelah... Hu,..Hu..

Kes yang nie pula.. park.. betu-betul tengah 2 kotak parking... Iangat dia bayar sampai dua skali ker...
Geram jer.... Terpaksa park jauh sikit...

Sampai rumah terus... celoteh kat akak housemate... Siap tunjuk kete tu lagi dekat akak tu.. Last2..

"Anne... tu bukan kete mamat tu.... Tu kete polis kat sebelah nie..." Oppssssss!!!!
Alamak.... salah orang ker?????

Tapi polis pun takley ka park elok2..
Hu..Hu...

Friday, May 6, 2011

Aku Sesat Lagi

Wa.... tension betul hari ni. Kenapa Boleh sesat lagi ni.... Pagi-pagi lagi dah mendatangkan ketensionan... Pagi tadi lepas sarapan dengan Akak Housemate.. "Kak Izah" ... Dekat Restoren apa entah namanya.. Dekat area Apartment tempat kita orang tinggallah.. Pergi naik kereta masing-masing.. Lepas makan... gerak pergi ofice.. Anne gerak lambat skit jer.. terus salah masuk lorong kekanan... sepatutnya lorong kiri... Aisehhhhh...

Nak U-Turn ada tempat.. Melaka ni banyak jalan sehala.. So agak susah.. Anne terus jer lah ikut jalan... Yes... Yes nampak signbord menghala ke bandaraya... Zuppp... Alamak.... Salah lagi.... Termasuk ke lorong kanan... Trafic light pulak dah hijau... Terus ke kanan lalu depan Hospital Melaka... Hu..Hu... Wa...wa.... Salah lagi....

Emmm Teruskan jugak perjalanan... menghala ke batu berendam... Hu..hu.. Nasib baik ingat jalan tu... Sebab dulu masa praktikal selalu ikut jalan tu... So terus menghala ke Giant..dan melaka Sentral.. Jauh gila Pusing tu... Tengok kat meter minyak pulak dah tinggal 2 bar... So.. Terus gi Shell Jalan Hang Tuah.. Pam Minyak... Terus pergi kerja... Jauh jugak terpaksa pusing.. Kalu dah arif dengan jalan dimelaka senang... Sampai ofice kul 9.30... hu..hu....

Aiseh.... Apa nak jadi nie....

Thursday, May 5, 2011

Women Abuse... Adakah Akan Berterusan?

Semakin banyak cerita mengenai penderaan terhadap kaum Hawa..
Mengapa semua ini masih tiada berkesudahan dan semakin bertambah teruk?
Adakah kami ini golongan Hawa adalah tempat untuk didera @ diseksa @ dilepaskan kemarahan @ melepaskan dendam @ tempat melampiaskan nafsu binatang yang tiada berkesudahan?

Mengapa semua ini harus lagi terjadi? Haruskah semua ini didiamkan diri?
Penderaan suami terhadap isteri-isteri mereka... Adakah wanita yang dahulu dikahwini, dibelai, dipuja, ditabur janji-janji manis akhirnya menjadi tempat diletakkan tangan dan kaki? Menjadi tempat melampiaskan kemarahan yang tak terbendung?

Pembunuhan kejam lelaki terhadap kekasihnya sendiri? Adakah ini harus terjadi? Hanya kerana menolak lamaran cinta? Hanya ingin memutuskan perhubungan? Hanya mahu menegakkan keadilan diri? Haruskah wanita itu dibunuh kejam.. Bukankah dia dahulu menjadi tempat bermanja? Bukankah dia menjadi tempat bersukaria? Tempat itu dan tempat ini.. Mengapa tidak boleh menerima hakikat akan "Tiada Jodoh Antara Kita? "

Apakah salah mereka kaum Hawa? Bukankah mereka untuk dibimbing oleh kaum Adam? Haruskah segala ini dibiarkan berterusan? Mungkin ada salah pada si Hawa dan ada salah pada Si Adam... Tapi Haruskah ini jalan penyelesaian... Tiada makhluk yang berhak membunuh sesama makhluk melainkan penciptanya... Mengapa membiarkan Nafsu menguasai Akal Fikiran... Kerana Nafsu.. Nafsu Syaitan....

Hentikan Semua ini.... Sesungguhnya Dunia Hampir ke Zamannya.. ..
Nauzubillahi minzalik.... Astaghafirullahhalazim...

Tuesday, May 3, 2011

Real Asian Girl Sexy!!!!

Mesti tertanya-tanya kenapa Tajuk Lucah Gila.... 
Memang Agak Lucah Pun.. But That real!!!
Tak Caya? Tengok ni...

Buka Blog Sekali ada Orang Follow Blog Anne..
So terlihat gerangan si follower ini...


Inilah Profile nya Real Asian Girl Sexy..

Ish..Ish..Ish...
Terkejut dibuatnyer


Sekarang rasa nak remove ke taknak ek si pemilik blogger nie?
Tak remove mengundang bahaya..

Apa yang Real sangat?
Tengoklah site yang dia join...
Semua yang xxxxxxxxx...

Grrrrrrr

Theme Support

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!

Jom Klik!

Popular Posts

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)