Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Thursday, May 5, 2011

Women Abuse... Adakah Akan Berterusan?

Semakin banyak cerita mengenai penderaan terhadap kaum Hawa..
Mengapa semua ini masih tiada berkesudahan dan semakin bertambah teruk?
Adakah kami ini golongan Hawa adalah tempat untuk didera @ diseksa @ dilepaskan kemarahan @ melepaskan dendam @ tempat melampiaskan nafsu binatang yang tiada berkesudahan?

Mengapa semua ini harus lagi terjadi? Haruskah semua ini didiamkan diri?
Penderaan suami terhadap isteri-isteri mereka... Adakah wanita yang dahulu dikahwini, dibelai, dipuja, ditabur janji-janji manis akhirnya menjadi tempat diletakkan tangan dan kaki? Menjadi tempat melampiaskan kemarahan yang tak terbendung?

Pembunuhan kejam lelaki terhadap kekasihnya sendiri? Adakah ini harus terjadi? Hanya kerana menolak lamaran cinta? Hanya ingin memutuskan perhubungan? Hanya mahu menegakkan keadilan diri? Haruskah wanita itu dibunuh kejam.. Bukankah dia dahulu menjadi tempat bermanja? Bukankah dia menjadi tempat bersukaria? Tempat itu dan tempat ini.. Mengapa tidak boleh menerima hakikat akan "Tiada Jodoh Antara Kita? "

Apakah salah mereka kaum Hawa? Bukankah mereka untuk dibimbing oleh kaum Adam? Haruskah segala ini dibiarkan berterusan? Mungkin ada salah pada si Hawa dan ada salah pada Si Adam... Tapi Haruskah ini jalan penyelesaian... Tiada makhluk yang berhak membunuh sesama makhluk melainkan penciptanya... Mengapa membiarkan Nafsu menguasai Akal Fikiran... Kerana Nafsu.. Nafsu Syaitan....

Hentikan Semua ini.... Sesungguhnya Dunia Hampir ke Zamannya.. ..
Nauzubillahi minzalik.... Astaghafirullahhalazim...

1 comments:

dea said...

ya.. mungkin memang sudah takdirnya begitu. Bahwa wanita terlahir untuk di aniaya pria. :(
karena wanita lebih kuat dan lebih tabah dalam menanggung segala...

Theme Support

I'AM BLOGGER

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!