Tuesday, May 24, 2011

Bagi Reason Kenapa Bela Kucing?

Rata-rata dekat rumah sekarang nie mesti ader kelihatan seekor @ 2 3 ekor kucing berkeliaran dirumah.. Confirm sebab dibela lah... Tu tak termasuk yang pendatang tanpa izin.. (PKTI: Pendatang Kucing Tanpa Izin). Tapi tau tak reason kenapa bela kucing? Meh Sini kita bincang sikit... he..he...

Bela kucing sebab TIKUS... bukan tetikus yeng korang guna dekat laptop @ pc korang... Tikus nie memang menjadi makanan kegemaran si kucen2.. Jadi untuk menhalau tikus-tikus nie korang memerlukan tentera kucing untuk menghapuskan mereka... Ada juga kucing yang takut dengan tikus... Itu namanya kucing Pengecut!!!

Bela kucing juga untuk melatih tahap kesabaran korang.. Emm kenapa pulak? Sebab nya melatih korang bersabar tatkala pasu-pasu bunga, lansir, tayar kereta @ motor korang @ baju korang @ dinding.. disembur dengan minyak wangi yang paling harum... Dinamakan "Cat Perfume".

Selain itu... mengajar korang bersenam juga... Tatkala korang membuat excercise mencuci segala kotoran yang dibuat oleh kucing anda... Berak merata-rata.. Jadi excercise kaki tangan... sambil berlari mengejar kucing anda dengan mop!!!!

Memudahkan kos untuk menaik serikan barangan dalam rumah anda untuk membuat art.... Kucing-kucing ini membantu anda membuat corakan dan calaran yang sangat kreatif pada sofa, perabut agar lebih berseri-seri..

ha..ha.... ha....  banyak lagi.. tapi aku malas nak tulis... nie entry sebelum aku balik rumah....ha..ha...

ps: aku suka kucing

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...