Thursday, May 26, 2011

Cara Lepas Geram

Macam-macam orang buat untuk melepaskan rasa geram... Tak kisah lah dengan apa cara sekalipun  yang pastinya berbeza..

Kalau dulu-dulu orang lepas geram paling tidak pun dia akan menjerit-jerit sepuas hati. Dengan harapan kegeraman dia akan keluar dengan jeritan yang amat kuat.. Dan mereka akan puas... Kalau dikampung-kampung... bila geram mereka akan berlari keluar dari rumah dan pegi dekat sawah ker.. tempat-tempat yang difikirkan cantik... atas atap rumah ker... panjat pokok ker.. dengan harapan.. kedamaian suasana akan menghilangkan rasa geram..

Ada juga orang lepas geram akan pergi ketempat yang tinggi, contoh atas bukit..Dekat situ dia akan melontarkan suara geram dari atas tempat yang tinggi.. dengan harapan suara tersebut akan jatuh dari tempat tinggi tersebut dengan gema suara geram... Sekarang... orang banyak terjun bangunan... Tak baik... bunuh diri nie berdosa besar tau tak? Sila jauhkan...

Bagi anak-anak mude sekarang... melepas geram dengan merempit.. bawak motor laju-laju... bawak kete laju-laju.. lepas tu tekan brek emergency... fuhhhhh lega....  Bahaya dek non.... Kat temnpat lapang takper.. jangan dekat jalan raya sibuk yer.. tapi boleh gak.. kalau rasa nak pergi cepat...

Zaman skang nie... takyah... Taip jer... tup2 dah keluar dekat FACEBOOK... Lepas geram dekat facebook..... senang dan mudah.. tak payah buat keje-keje gila... Lebih-lebih pun lepas geram tulis dekat BLOG..

APA-APE JERLAH... YANG PENTING JANGAN BUAT PERKARA BODOH.. YANG MEMPERBODOHKAN DIRI KITA SENDIRI......

1 comment:

Miss Annaz said...

ustazah annaz ckp,
bila hati tengah panas, legakan dgn amik wuduk & mengaji Quran...

Lisan Lidah dan Lisan berjari

Assalamualaikum wbt salam jumaat penuh barakah.. kita diminta menjaga lisan kita... bahya lidah nie ibarat pedang yang tajam.. walau ha...