Thursday, May 26, 2011

Sedar tapi Belum Tersedar - Part 3 (Pakaian Oh Pakaian)

AMARAN!!!
Entry ini banyak tertumpu kepada kaum Hawa... sebab saya kaum Hawa.,.. Nak cakap tentang lelaki... belum ada point lagi.. Harap tak menjadi isu.... sekadar berkongsi pendapat sahaja...jika ada sebarang ketidakpuasan sila puaskan hati anda dengan menghantar komen pada saya.. TQ

Pakaian Oh Pakaian... Baju Oh Baju.... Well semua orang pakai baju. tak kisahlah baju jenis apa yang dipakai sama ada baju kurung, baju tradisional, baju etnik ka, baju jubah ker, baju kelawar ke, bikini ker, T-shirt and whatever .... Yang pastinya memakai baju adalah untuk menutup bahagian-bahagian tertentu pada tubuh badan kita... Yang perempuan untuk part2 yang boleh mendatangkan kemalangan pada mata yang memandang... Yang lelaki.. tentunya satu bahagian penting...(perempuan banyak skit)

Rata-rata pakaian sekarang ikut fesyen... Ala... trendy lah skit... Sebab nak trendy sangat, tu yang terdedah sana.. terdedah sini.... especially gurls... takyah kata orang.... tengok pada diri kita sendiri... temasuk aku yer... penulis blog.... (aku tak trendy sangat... masih tahap sederhana dalam bab trendy nie.tak caya... moh jumpe aku... )

Ramai mereka-mereka pakai baju... seperti tidak memakai baju... KENAPA? Sebab!!!! Pakai baju... tapi nampak lurah dendam....sampai mencucuk mata-mata yang memandang... especially lelaki...(jangan marah andai ada lelaki mengusha atau menggoda anda...kerana anda telah menggoda mata mereka & menggoncang degupan jantung mereka) Pakai baju sampai nampak perut..pinggul.. pusat... emm... kalau pakai baju singkat bila angkat tangan.. confirm nampak punya... (saya penah juga pakai... tapi taklah singkat sangat.. bila angkat tangan terasa sejuk jer.. tandanya terdedahlah tu... so.. pandai-pandai cover... janganlah biar kan saja...) Kalau perut slim takper... di nampak buncit... ada spare tyre... Seksi ker? nampak pulak pusat... ada sesetengah.. siap ader tindik dekat pusat...

Ada pula sesetengah tu.. yang dekat atas baju dia.. ok.. pakai tudung... ayu gila... tapi.. bila duduk... nah ... amik kau... nampak lurah belakang.... rasa tak payah cakap... nampak pula seluar dalam.... seluar ketat.. bila duduk tertarik...dah tu.. bila orang pandang tau marah.. tapi sendiri yang bagi orang tengok... so What!!!

Pernah sekali saya yang perempuan nie.. pandang si perempuan nie yang pakai sedemikian yang diceritakan di atas... Saya pulak dijeling... Tolonglah..... Nasib baik saya yang pandang... kalau orang lain...(lelaki) Ko suke ker? Oppsss.. Suka kut... (Dah bagi tayangan free ... so pandang jer lah... tul tak?)

Aku fokus dekat yang pakai seksi... bukan sebab aku tak pakai seksi.. atau aku jeles... Naluri aku bila tengok orang pakai... cantik... comel... cute jer... macam teringin jer nak pakai... (pengakuan ikhlas...) Tapi... teringin jerlah... kalau aku pakai confirm kene hambat kat mak ayah... paling tak pun kene ngumpat dek kawan-kawan...

Tak kisahlah apepun anda nak pakai... tapi berpada-padalah... kalau anda rasa apa yang anda pakai tu menyelesakan diri anda...teruskan... yang penting keselesaan tuh! Seksi nie banyak cabangnya... pakai baju yang tutup penuh pun dikatakan seksi jugak.. inikan pulak yang pakai terdedah sana sini.
Jangan marah kalau anda pakai pakaian yang menjolok mata dan diganggu mereka2 yang dikategorikan sebagai lelaki... ini kerana anda yang mengundang mereka.... dah tentu bulat2 nafsu mereka dekat perempuan... Fikir sendirilah ye.....

Ps: kebanyakan orang sekarang pakai baju ... tapi serupa tak pakai baju... banyak jenis-jenis kian terjual dipasaran sekarang tapi kenapa fesyen sekarang banyak tak cukup kain...... Adakah kerana tahap pemanasan global yang tinggi sekarang menyebabkan mereka memerlukan ruang udara yang banyak?

bisik-bisik: teringin nak pakai seksi jugak... tapi takut....so jangan pakai seksi... pakai seadanya...nak seksi pakai kat bilik tido ek.... ingatan untuk penulis belog ini & juga sesapa yg baca blog ini...aku orang biasa tak lari dari berbuat salah.. tepuk dada tanya hati...

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...