Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Journey To ExtraOrdinary Life

Thursday, June 2, 2011

Buat Baik Berpada-pada Buat Jahat Jangan Sekali


Kalau dengar pepatah melayu..
Buat Baik Berpada-pada Buat Jahat Jangan Sekali

Apa yang korang faham? Maksud dia.. buat baik tu.. biarlah kene pada tempatnya.. dan kejahatan tu janganlah dibuat.. Ada faham!!!

Tapi sekarang nie dah terbalik code.. Orang jaman zamansekarang nie... nak buat baik nie dia berkira-kira skit... Kalau bab nak buat baik nie punyalah susah yang amat.. rasa macam berat sesangat... Tapi kalau buat baik yang dikategorikan "Baik Ada Makna" ha..ha.. yang nie ramai... Buat baik sebab nak mengharapkan sesuatu balasan... Tak baik tau... Tuhan nampak tau... walaupun kat dalam hati...Takleh suruk sorok-sorok tau..

Kadang2 buat baik tak bertempat....maksud bertempat nie.. bukan nak buat baik nie kat supermarket ker, kat tepi jalan ker.. kat rumah ker... atau kat tempat mana sekalipun.. nak buat baik nie.. tengok pada cara dan kebaikan yang kita nak lakukan...

Sebut bab jahat jangan sekali nie.... Orang jaman zaman sekarang nie.. buat jahat bukan sekali.. berkali-kali.. tak tau ntah bape banyak kali...(aku pun sama gak.. dah banyak wat jahat nie....tu pun xsedar2 gak).. Orang sekarang suka buat jahat.. xkisahlah jahat macam manapun.. yang korang fikir logik untuk dikategorikan sebagai jahat... aku ulang J.A.H.A.T....

Ikut aper korang sukelah.... kubur lain-lain....Emm memang kubur lain-lain... tapi kalau korang tau dia buat jahat tapi korang tak tegur .. korang dosa gak.. tak tegur dengan perbuatan lisan pun jadilah... nasihat menasihati...

So fikir2kanlah... Bak kata NABIL RAJA LAWAK tu... "Lu Pikirlah Sendiri"

Kalau rajin baca gaklah.. entri aku yang ala2 kaunselor..

KATA YG TERUCAP TAK BOLEH TARIK LAGI
TUDUNG OH TUDUNG
PAKAIAN OH PAKAIAN

0 comments:

Theme Support

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!

Jom Klik!

Popular Posts

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)