Posts

Showing posts from November, 2011

Bermacam Cara... Bermacam Rasa

Image
Setiap manusia itu ada bermacam cara.. Cara baik.. Cara lembut... Cara Kasar... Dengki.. Iri hati.. Dan bermacam lagi Setiap manusia itu bermacam rasa Rasa pahit... Rasa Manis.. Rasa Masam.. Rasa Masin.. Dan bermacam lagi Setiap manusia itu juga Bermacam ragam.. Bermacam gaya.. Ibarat Palet Warna... Bermacam warna juga..
Setiap Manusia itu... Ada yang baik.. Ada yang jahat.. Jika Semua manusia itu sama... Tiadalah warna warninya kehidupan.. Manusia Oh manusia..
Kita juga manusia., Manusia CiptaanNya.. Aku Sepertimu juga... Jangan Kata Kita Serupa.. Memang Serupa kerna diciptakan olhNya Tapi Kita.... Kita Berbeza... Bezanya satu pada hati kita...
sumber
Seketul daging yang ada didalam tubuh kita.. Baiklah daging itu baiklah segalanya.. Busuk daging itu.. Busuklah segalanya.. Daging yang harus dijaga.. Agar ia tetap cantik didalam dan diluarnya Ya.. Daging itu adalah HATI kita... Hati yang Tercipta dengan Uniknya OlehNYA..
Manusia... Hatimu sungguh baik tercipta.. Jangan rosakkan ciptaan itu.. Jagalah ia.. Sucik…

Mengapa Hati Tidak Terbuka

Walau berkali kata itu terluah
Perasaan itu terungkap
Kasih itu ditunjukkan
Namun hati masih tidak terbuka

Bukan boleh dipaksa
Hanya dengan izinnya sahaja
Bilamana hati tak mampu dibuka lagi
Tiadalah apa yang dapat dibuat
Mungkin harapan terus bersandaran
Mengharap hati tu akan terbuka

Biar hati itu
Sembuh dari lukanya
Kerna luka itu
Parah tak terubat
Biarlah hati ini
Merawat lukanya sendiri...

Usah berharap terlalu tinggi
Pada hati ini...
Kerna tiada yang mampu terjanjikan

nukilan: anne - 24 november 2011

Mudahnya Dileraikan Segala

Datang tanpa terundang
Disaat mencari-cari
Kasih tersemi tanpa terduga
Cinta berputik dalam diam
Sayang tercipta tanpa disemai
langsung terluah dengan kiasan

Dua hati kian bersatu
Mencipta bahagia tiada rasa ragu
Walau tahu onak dan ranjau
Kan sering bertamu
Namun cinta dan kasih mendalam
Rela jua akan segalanya

Nekad hati untuk bersama
Akhiri jua dengan bahgia
Yakin dihati tiada gementar
Rela terima akan segalanya

Badai datang melanda
Namun tetap jua nekad dihati
Cinta tersemi setulusnya
Seikhlas hati seadanya
Tempuh jua walau terpaksa bekorban segala

Saat menyiap segala
Melengkapi akan segalanya
Bermimpi sudah menaiki takhta
Bersedia sudah hidup bersama

Namun...
Terlerai sudah kasih segala
Meragut segala impian tercipta
Kasih dicurah bagai tiada makna
Yang dahulunya bahagia kini derita
Tergamaknya menghancurkan segala
Merampas separuh jiwa dan raga
Tangisan air mata mengiringi segala

Separuh Nafasnya Hilang

Bagai Guruh Merentap Ketenangan Hati
Debaran Didada Terdengar Dentuman
Bagai Melihat Kilat Dilangit
Takut Terasa Dihati
Bimbang Terkena Panahan Petir

Begitulah Juga...
Tatkala Kasih Menghilang
Tatkala Cinta Terbuang
Tatkala Terputus Dipertengahan
Tatkala Impian Kecundang
Tatkala Hati Terhempas Berderai
Tatkala Langkah Terhenti...
Tatkala Nafas Seakan Hilang
Tatkala Air Mata Tiada Henti

Merobek Hati Yang Belumpun Sembuh Lukanya

Impian Diberi Setinggi-Tinggi
Namun Dimusnah Sekelip Mata
Cinta tulus Suci Bagai Tiada Harga
Merana Hati... Jiwa Terluka

Bagai Separuh Nafasnya Hilang
Bagai Setengah Hidupnya Hilang
Bagai Seperaruh Impiannya Musnah
Relakah Kakinya Melangkah?
Mampukah Ia Mengumpul Kekuatan
Redhakah Ia akan Segalanya
Meniti Hari-Hari Yang Tiada Lagi Cerianya
Menjalani Hidup Dengan Memori Segala

Biar Segalanya Ternampak Biasa
Namun Tahukah Hatinya?
Tahukah Akan Perasaannya?
Mengertikah Akan Jiwanya?
Fahamkah Atau Penderitaan dan Kekecewaannya?


Namun Harinya Harus Diteruskan
Bersama…

Tiada Duka Yang Abadi Didunia

Tiada duka yang abadi didunia Tiada sepi merantaimu selamanya Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti Takdir hidup ‘kan dijalani
"Duka itu tidak akan kekal lama dalam hidup.. dan sepi itu tidak akan selamanya kita kecapi.. Walau malam berganti siang... hari semakin berlalu.. Perjalanan hidup pasti harus diteruskan jua walau apa pun yang terjadi"
Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu Namun ku percaya hati meyakini Semua akan indah pada akhirnya
"Tangisan dan tawa itu memang sentiasa bersama dalam hidup.. tidak akan terpisah.. Walau apapun terjadi harus percaya kerana semuanya ada hikmah.. dan pasti akan indah diakhirnya"
Andai bisa ku mengulang Waktu hilang dan terbuang Andai bisa perbaiki segala yang terjadi Tapi waktu tak berhenti Tapi detik tak kembali Harap ampunkan hamba-Mu ini
"Seringkali menyesali atas apa yang telah terjadi... Sering berharap dapat diundurkan masa yang telah berlalu... Segala yang berlalu tidak boleh ditarik kembal…

Hujan Diluar sana..

Emmm tejuknyer... hujan diluar... Dah lah keseorangan di Showroom yang tercinter nie... Perrhhh ayat.. Xboleh bla... Emm makin lebat nampaknyer... Emmm lupa nak Ucap,. Selamat Menyambut HAri Raya Aidiladha... Belat2 kelantan mesti seronok ... Ye tak ye,.. incik Azmi.. partner anne yang seronok beraya kat kampung... He..he... Cik Ayu pula.. Dimana nie.. hu..hu... Temankan Cik Kak sorang2 nie....

Hri nie macam nak balik awal sikit.. Rasa macam nak celebrate birthday di Ema kat umah... Wlu selalu bertekak dengan dia.. Tapi tetap sayang dia... Adik perempuanku... Nak bagi hadiah aper ek?

Seminggu nie nak kene ulang alik dari Gemencheh ke Melaka Raya.. Biasalah mengalas serba sedikit tanggungjawab sebagai anak.. dan kakak... Alhamdulillah... semuanya dipermudahkan..

Antara Cinta & Sayang

CINTA nie terlalu indah... Terlalu mahal... Tidak sesuka hati terungkap dari bibir.. Susah betul untuk kita mengatakan kita CINTA pada seseorang... Sebab ia terlalu berharga..
SAYANG... Seringkali terdengar.. Saya SAYANG dekat awak... Emmm SAYANG gila dekat awak.. Awak SAYANG saya tak? Bila-bila kita boleh mengucapkan rasa SAYANG... Kerna ia sesuatu yang biasa...dan sering terucap...
Yang penting dan berharga itu adalah CINTA... Hargailah CINTA Kerana ia begitu berharga.. Lebih2 lagi diucapkan dan diberikan daripada insan yang kita sayang...

Ranking Alexa? Emmm Kejar tak Terkejar..

Lama tak update... balik-balik isu sama jer... Terkejut tengok ranking Alexa turun.. hu..hu... Tula.. Lama tak berupdate.. Emm bukan nak kejar sangat ranking tu.. tapi sesekali macam ralat gak.. Dah ramai yang tak masuk blog nie... Biasalah ... " TAK BERUPDATE"

Macam mana tak berupdate.. On Laptop.. pastu... weng...weng.... malas jer nak tekan browser clik Gmail @ blogger.... he..he... Yer lah... Idea nyer tak mendatang.. Kemalasan ofcourse lah tahap gaban...

Ho la..... nak cakap aper entah.. Tajuk ranking bagai... Biasalah... Kehidupan kini lebih sederhana... Mencari sesuatu yang baru... Jalan yang baru... Suasana yang baru.. Semua serba baru... Insyaallah... Harap2 dipermudahkan....