Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Wednesday, August 31, 2016

Cawan Tongkat Ali Untuk Lelaki Perkasa

Dengar sahaja tongkat Ali ramai yang tahu.. Herba kuat tuk lelaki..  he..he..
Rini anne nak tunjuk Cawan minum tongkat Ali yang diperbuat dari kayu tongkat Ali. Handmade punya.

Untuk order Whatsapp 013-6002842 


Untuk minum letak air panas dalam cawan tersebut kemudia minum. Rasanya macam minum air tongkat ali lah... Tak perlu nak rebus atau bancuh.. Letak air terus minum.. Senang...


Edited post: Previous Pos okt 2013 

Tuesday, August 30, 2016

Sampai bila

Ada yang mengutarakan saya Soalan Sampai bila...

Soalan yang tak dapat saya menjawab dengam jawapan yang tepat dan pasti. Kerana ia berlaku hanya dengan IzinNya.

Saya selalu berlapang hati menerima segalanya. Bukan sebab saya kuat.. saya pun sama seperti orang lain.. tapi sebab saya percaya Allah swt. Yakin denganNya...

Walaupun saya kelihatan seperti seorang yang Bodoh sekalipun.

Saya tak nafikan.. Tapi bagi yang tahu.. bagi yang faham...

Sandarkan pada Allah.swt.. hidup kita sekali sahaja.. dan waktunya xpasti sampai bila..

Kesenangan dunia hanya sementara... Bila kita senang kita lupa.. bila kita banyak ibadat kita rasa kita hebat...

jangan pandang rendah orang lain... jangan rasa diri lebih bagus.. jangan rasa orang jahat tiada masa depan... jangan sekali2 pandang rendah orang lain...

Sejahat2 orang lihatlah kejahatannya pada siapa.. kepada manusia atau dengan penciptaNya..

Jadi ingatlah wahai hati.. sentiasa bersangka baik... sangka baik.. sangka baik...

Sunday, August 28, 2016

Weekend yang happy

Alhamdulillah.. rasa dah lama tak keluar peluh dengan banyaknye... Hari nie bertungkus lumus panjat bukit sama bidadari dan mamanye..nak petik buah.. yang paling tak sabar bidadari lew..

Lama tak berpeluh.. tercungap2 juga dibuatnyer.. Jadilah merasa buah yang ada serba sedikit.. Bidadarilah...

Ibu.. adik nak tolong...
Diapun sama nak tolong.. Dahlah tepi lereng bukit.. Biar dia duk diam2 ngan ayahnya dekat bawah pokok... ibu jadi orang kuat pi amik buah ngan mama dia..

#gambar takda.. sebab memang handphone letak tepi bila bersama yang tersayang.. sebab itu tiada kenangan tuk ditatapi melainkan tuk diingati dalam hati.

counting days...

Rasa lega segar hirup udara kampung.. rasa kurang jugalah kalori yang dah bertambun2 nie..

Nikmati hidup yang sementara cuma.. selagi waktu yang ada berbahagialah dengan apa adanya..Bila kita tiada.. mungkin orang xakan ingat akan kita...tapi bila terdetik pasti akan ingat walaupun kenangan yang sedikit..

Alhamdulillah.. syukur.. Allah swt beri kesempatan yang masih ada ini menikmati segalanya walaupun tidak selama mana..

Hidup untuk dinikmati.. bahgia perlu dicipta dihati bukan untuk diperhati.. terima kasih atas kesempatan waktu itu 

Friday, August 26, 2016

Coretan pagi ingatan yang menyakitkan

Assalamualaikum... salam jumaat...

Pagi -pagi mencoret seketika disini.. Tidur yang agak tidak lena walaupun tidur awal... Biasalah, bila mimpi buruk menjengah tirai tidur, manakan lena tidurnya...

Perkara yang amat menjadi ketakutan.. kengerian.. hilang arah... tak mampu terima kenyataan, fobia dan macam-macam lagi.

Saya memang ada masalah berikut.. dan jika tidak dikawal mungkin boleh jadi gangguan emosi dan mental.. Ya Allah.. minta dijauhkanlah semua itu dari kehidupanku...

bermula dari kejadian tahun 2014... bidadariku jatuh tepi katil. masa tu sekitar umurnya 9 ke 10 bulan. sejak kejadian tu sehingga hari ini bila teringatkan peristiwa tu, kepala akan sakit berdenyut2, air mata mengalir, dan rasa nak jerit supaya ingatan tu hilang..

tahun ini juga bidadari diserang sawan kerana panas melampau.. terjadi juga didepan mataku.. Ya Allah.. makin menjadi2 ketakutan dan fobiaku.. Bila tiba2 ingatan tu kembali aku akan menangis, kepala berdenyut2, jantung berdebar2.. dan rasa nak menjerit sekuat hati.. sampai ada masa kutarik rambut sekuat hati.

Nak lenyapkan mungkin susah.. istigfar sahaja yang boleh bantu.. ketakutan terhadap kejadian buruk keatas orang2 yang ibarat nyawaku.

mungkin ia ibarat perkara kecil.. tapi impaknya amat besar terhadap kehidupanku.. Semoga aku dapat atasi bayang kehidupanku sendiri.. Dan dapat atasi ketakutanku sendiri...

lebih2 lagi dicampur dengan ingatan keruntuhan suatu ketika dulu.. kata2 yang amat menyakitkan hati... lagilah emosiku terganggu . Bait2 kata yang merentap hatiku.

Sebab itu kehidupanku sekarang banyak terganggu oleh kerana ingatan2 yang amat menyakitkan.. Adakah aku ikhlas, sabar dan redha atas semua ini... Tak mampu kumenjawabnya.   Mampukah kumaafkan segalanya.. tak juga mampu kujawab...

ahhh panjang novel pagi ini.. lega sikit hati..

Friday, August 19, 2016

Kesian Adik

Lawaklah bidadari nie...

"Melampau-lampaulah monyet nie... Sian adik xdapat makan rambutan"

rungutan budak umur baru nak masuk 3 tahun nie.. bila jumpa kulit rambutan tepi rumah..

emmm...

"ibu... adik nak makan rumput"

ayat dia bila dia nampak lembu makan rumput

"Adik nak pergi sekolah naik apa?"
"Adik nak naik kapal terbang"
"aipppp sekolah adik dekat mana?"
"emmmmm... tampin jer"

emmm main sebutjer dia nie....

"adik... bg telefon dekat wan.. ibu nak cakap dengan wan"
"nak cakap dengan wan? .... xboleh.. adik nak cakap dengan ibu"
emmmm betuahnyer bidadari

telatan dia lucu amat...

Theme Support

I'AM BLOGGER

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!