Tuesday, August 30, 2016

Sampai bila

Ada yang mengutarakan saya Soalan Sampai bila...

Soalan yang tak dapat saya menjawab dengam jawapan yang tepat dan pasti. Kerana ia berlaku hanya dengan IzinNya.

Saya selalu berlapang hati menerima segalanya. Bukan sebab saya kuat.. saya pun sama seperti orang lain.. tapi sebab saya percaya Allah swt. Yakin denganNya...

Walaupun saya kelihatan seperti seorang yang Bodoh sekalipun.

Saya tak nafikan.. Tapi bagi yang tahu.. bagi yang faham...

Sandarkan pada Allah.swt.. hidup kita sekali sahaja.. dan waktunya xpasti sampai bila..

Kesenangan dunia hanya sementara... Bila kita senang kita lupa.. bila kita banyak ibadat kita rasa kita hebat...

jangan pandang rendah orang lain... jangan rasa diri lebih bagus.. jangan rasa orang jahat tiada masa depan... jangan sekali2 pandang rendah orang lain...

Sejahat2 orang lihatlah kejahatannya pada siapa.. kepada manusia atau dengan penciptaNya..

Jadi ingatlah wahai hati.. sentiasa bersangka baik... sangka baik.. sangka baik...

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...