Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Journey To ExtraOrdinary Life

Tuesday, January 27, 2015

Hebat!

Kadang kita merasa diri kita cukup hebat berbanding dengan orang lain...
Kadang secara tidak sedar kita merasa bangga diri dengan kelebihan, kekuatan dan kekuasaan yang kita ada... Sehingga merasakan kita boleh lakukan apa sahaja selagi kita ras ia tidak menjadi suatu kesalahan..

Namun kita lupa bahawa segala itu adalah kurniaan dari Allah swt dan kadang kita salah menggunakan kelebihan tersebut


dan sedarlah bahawa.. ada yang lebih Hebat dari Kita.. ada yang lebih Kuasa dari kita, kita hanya insan kerdil disisiNYA dan ada kala kita Alpa akan kedudukan kita, akan tanggungjawab kita akan siapakah kita..

waulahualam...

Friday, January 23, 2015

Siapa kata hidup ini selalu Indah

lama tak update dekat sini... maklumlah sibuk dengan urusan yang entah apa-apa.. mcam lah sibuk sangat ye...

kenalah sibukkan diri.. sebab segalanya dah banyak berubah...tak serupe dulu... dulu ada banyak masa sekarang masa dah tak banyak... dulu kurang stress sekarang makin bertambah stress rasanyer...

dulu rasa best sahaja.. tapi sekarang dah rasa macam tak best... dulu macam berkobar-kobar .. sekarang alahai... exited yang tak berapa exited... cer cite..cer cite... emm tak perlulah nak noticed sangat2 dekat sini... sampai satu dunia tahu ... kan..kan... bayang-bayang sudah....

siapa kata hidup ini selalu indah.... of coz lah... Allah swt dah bagi hidup yang indah bersyukurlah... kenapa harus ras tak indah... cer habaq!!

Tak indah sebab ujian melampau-lampau? emm Allah bagi ujian pada hambaNya seraya dan semampu daya.. sesuai dengan kemampuan hambanya... Allah takkan turunkan ujian yang hambanya tak mampu nak tanggung...

tak indah sebab apa lagi.. sebab tak kaya? sebab susah? ... kesusahan itu satu ujian juga... rezeki masing-masing.. Allah swt dha tulis setakat mana rezeki kita setakat mana.. jadi berusahalah mencari rezeki yang halal... rezeki yang diberkati...

emmm nak bebel apa lagi dekat sini..... ok.. tak apa dah...

bye....

Thursday, January 15, 2015

Secerah Mentari Menyinar

Alhamdulillah... mampu lagi melangkahkan kaki dengan jayanya hari ini.. walaupun terasa lemah sangat... kesihatan semakin tidak mengizinkan.. sekala terbit gelisah ingin membawa kereta untuk tugasan harian.. namun harus kuatkan juga semangat demi kelangsungan hari...

Jika kita rasa sakit dengan diri ini... pasti ada orang yang sedang lebih sakit disana... Ya allah... berikanlah kesemnuham keatas kesakitannya dan Kau permudahkan segala urusannya...

Alhamdulillah... berhari berlalu tanpa gadget semakin aku mengerti... bahawa betapa bermaknanya hari -hari yang dilalui.. dan baru kusedar.. sebahgian masaku banyak dihabiskan dengan menatap nya... tiada mengira waktu... pagi ..petang... malam... lewat malam.. subuh... seakan hidup lebih bermakna dengannya... Astagfirullah.. whatsapp.. facebook.. instagramlah... semua gara-gara handphone... bilalah nak berubah... umur makin lama makin meningkat.. tahun ni dah 29.. tahun depan.. dah masuk 3 series...emmmmm

Semoga selepas ini ia bukanlah menjadi keperluanku.. walaupun ia penting terhadap kerjayaku.. tapi semuanya ada hikmah... emm ayat macam pujuk hati... betul.. kerana lebih baik tiada sebenarnya.. kerana jika ada... ada sahaja yang mengundan kerosakan hati ...

emmm....

Apapun kehidupan hari ini harus diteruskan... biar apapun keadaan... buat bidadari tersayang... nantikan kepulangan ibu.. ibu rindu kamu lebih..... miss u sayang

mentari... kau sinarilah kehidupan kami...
agar kehidupan kami cerah...
dan bintang....
sinarilah malam kami dengan sinarmu..
agar kerdipanmu sentiasa membahagiakan kami semua..

Saturday, January 10, 2015

Aku Tanpa Android

Ramai orang berkata.. aku kalau takda hanphone tak bernyawa rasa... alamak.. Siyesly? atau xboleh hidup rasanya.. Alamak betul ker???

Beginilah yang dirasakan.. bila tiada android, bila tiada online...
Semua serba tak kena... Semua kerja tak menjadi..  Jika begini effectnya.. bermakna Android adalah satu keperluan dan kemestian dalam kehidupan aku sebenarnya... Why????? 

Perlukah sampai demikian... emmmmm YES!!! banyak reason...

First.... Sebab Android adalah URUSAN KERJA tak da lain pun.. WhatsApp , Viber, Line, Wechat, instagram.. dan pelbagai lagi yang ada dalam Android tu...semuanya atas urusan kerja.. jadi.. bila tiada.. semua kerja jadi tergendala.... emmm nape... naper...

Maaflah kalau ada yang whatsapp tak bereply.. tak berjawab... tak deliver.. dan pelbagai tak lagi...
Bermulalah episod tanpa Android ku hari ini... 

Agak kekok dan bukan agak lagi.. memang kekok pun... ada hikmahnya disebalik kejadian tersebut... mungkin android itu membuatkan aku leka... sebab dahulu selalunya ada benda lain yang selalu menjadi tatapanku.. kini sudah berkurangan.. jika dahulu masaku banyak dihabiskan bersama ibadah ku namun sekarang lebih kepad teknologi yang mengisi ruangan kosong dan kesunyianku.. bukan lagi zikir dan bukan lagi bait-bait ayat suci Kalamullah..

Mungkin android itu menyimpan memori yang mungkin mahu dihapuskan dari ingatanku... mungkin nuga sudah sampai waktu luputnya dia..

Atau memang sudah kecuaian aku yang semakin kerap menjadi cuai sekarang...

huh..... carilah hikmahnya... ada waktu kita bahgia.. ada waktu kita terdiam seketika.. ada waktu kita diberi ujian.. ada waktu kita diberi kejutan... ada waktu kita terleka.. ada waktu kita disedarkan... ada waktu yang tak mungkin bisa diputarkan.. ada waktu..............................


akhiri waktu yang kian berlalu..... so sad......

***intai-intai yang baru... barang lepas boleh diganti yang baru...hihiii

Friday, January 9, 2015

Kehidupan yang indah itu lahir dari keikhlasan hati

Semua mengimpikan kehidupan yang indah dan bahagia.. Tipulah siapa yang tidak mahu..
Namun bagaimana kebahagiaan itu wujud... sedangkan ada manusia yang sudah dikira bahagia namun masih tidak merasakan kebahagiaan.. Sedangkan orang lain mengimpikan sedemikian..

Bahagia itu datang dari keikhlasan hati kita sendiri.. jika tidka mengikhlaskan diri.. mana mahu bahagia.. kerana sering mempersoalkan... sering merasa tidak senang.. tidakpuas hati..

bersyukurlah adanya pemberian kehidupan yang baik berbanding orang lain...
Kerana itu sudah nikmat yang allah swt berikan...

Bersyukurlah...

get well soon my dear

I know u're strong enough to handle this..  but please my dear, control yourself especially ur volume when seeing nurse or doc.. all people wacthing us, u know... trauma betul dia...
hopefully u get well soon..
musibah awal tahun.. tapi ibu belajar sesuatu dari ini... salahsatunya tiada apa yg berharga didunia ini yang mampu ibu utamakan selain kamu...
but i learn sumting most..... no need to state here... i keep it secretly deep in my heart...

Theme Support

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!

Jom Klik!

Popular Posts

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)