Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Saturday, January 10, 2015

Aku Tanpa Android

Ramai orang berkata.. aku kalau takda hanphone tak bernyawa rasa... alamak.. Siyesly? atau xboleh hidup rasanya.. Alamak betul ker???

Beginilah yang dirasakan.. bila tiada android, bila tiada online...
Semua serba tak kena... Semua kerja tak menjadi..  Jika begini effectnya.. bermakna Android adalah satu keperluan dan kemestian dalam kehidupan aku sebenarnya... Why????? 

Perlukah sampai demikian... emmmmm YES!!! banyak reason...

First.... Sebab Android adalah URUSAN KERJA tak da lain pun.. WhatsApp , Viber, Line, Wechat, instagram.. dan pelbagai lagi yang ada dalam Android tu...semuanya atas urusan kerja.. jadi.. bila tiada.. semua kerja jadi tergendala.... emmm nape... naper...

Maaflah kalau ada yang whatsapp tak bereply.. tak berjawab... tak deliver.. dan pelbagai tak lagi...
Bermulalah episod tanpa Android ku hari ini... 

Agak kekok dan bukan agak lagi.. memang kekok pun... ada hikmahnya disebalik kejadian tersebut... mungkin android itu membuatkan aku leka... sebab dahulu selalunya ada benda lain yang selalu menjadi tatapanku.. kini sudah berkurangan.. jika dahulu masaku banyak dihabiskan bersama ibadah ku namun sekarang lebih kepad teknologi yang mengisi ruangan kosong dan kesunyianku.. bukan lagi zikir dan bukan lagi bait-bait ayat suci Kalamullah..

Mungkin android itu menyimpan memori yang mungkin mahu dihapuskan dari ingatanku... mungkin nuga sudah sampai waktu luputnya dia..

Atau memang sudah kecuaian aku yang semakin kerap menjadi cuai sekarang...

huh..... carilah hikmahnya... ada waktu kita bahgia.. ada waktu kita terdiam seketika.. ada waktu kita diberi ujian.. ada waktu kita diberi kejutan... ada waktu kita terleka.. ada waktu kita disedarkan... ada waktu yang tak mungkin bisa diputarkan.. ada waktu..............................


akhiri waktu yang kian berlalu..... so sad......

***intai-intai yang baru... barang lepas boleh diganti yang baru...hihiii

0 comments:

Theme Support

I'AM BLOGGER

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!