Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Thursday, April 7, 2011

Kenapa Suka Pergi Disco @ Kelab Malam?

Thursday, April 07, 2011 Posted by Ann Mohamad 4 comments
Petang ni nak tulis entry lain yang tiba-tiba terlintas di kepala ni.. Dah banyak hari dah tertanya-tanya.. Dan ada jawapan dan pengakuan daripada beberapa individu (Dirahsiakan)

Rata-rata muda-mudi kita sekarang suka menjejakkan kaki ke Pub @ Kelab Malam @ Disco @ Pusat Karaoke dan sebagainya yang dikategorikan Kelab Malam.
Tapi Persoalannya.....

Kenapa Mereka Suka Pergi Ke Pub @ Kelab Malam @ Disco @ Pusat Karaoke @ ect?

Kita tahu tempat-tempat sedemikian tidak baik terutama bagi kita sebagai umat Islam. Tempat dimana boleh memudaratkan kita. Dah sedia maklum tempat sedemikian memang menyajikan "Hidangan Lazat Lagi Tidak Berkhasiat" tempat dimana melayukan mata memandang dengan "kejelitaan para-para bidadari dunia semata" tempat dimana menyajikan "Minuman yang melalaikan "Air Kencing Syaitan" " Tempat yang membebaskan pergaulan Kaum Hawa dan Adam dan tak terkecuali juga kategori yang tak mengenal jenis..

Kenapa Mereka Masih Pergi Pub @ Kelab Malam @ Disco @ Pusat Karaoke @ etc ?
source: google

Rata-rata berkata: Nak enjoy... Tenangkan fikiran... Cuci mata... Bersuka ria... Menyanyi... Lepaskan Tension... Goyang.... Ada jugak yang nak tengok awek....

Tak semestinya pergi tempat-tempat sedemikian nak buat jahat. Setakat pergi jer..nak hiburkan hati dengan kawan-kawan.. Pandai-pandai bawa diri,.. Jangan lah pergi sebab nak minum air tut! tut! tut! atau nak layan awek-awek kelab tu...

Tak semua yang pergi kelab-kelab malam nie orang jahat... setakat nak enjoy jer... Kalau tak pandai bawa diri.. Hanyut!!!

Pusat-Pusat Karaoke pun walaupun ada disediakan bilik-bilik untuk karok.. tak kisahlah bilik biasa atau vvip ker... tetap ada disediakan bidadari-bidadari... Hu..Hu... Tempat dah lah confirm privasi.. Mesti ada yang ehem..ehem....

Tak jugak.... pandai-pandailah tolak... Janganlah layan sangat.. Bidadari tu nak buat hal dia... Biarkan,,sebab dia dibayar... So.. Kita yang pergi nie... Jangan ikut jer rentak dia.. Nanti hanyut....

Pokok pangkalnya.... Kalau taknak hanyut jangan pergi.... Sebab dah sedia maklum tempat-tempat tersebut memang mengundang maksiat.... Bukan maksiat pada zina sahaja.. maksiat mata, maksiat mulut dan segala bentuk kemaksiatan...

Tapi... kita tak boleh judge orang hanya pada luaran... Kadang kala luaran nampak jahat tapi dalaman baik.... Dan kadang kala luaran baik giler.,.,... tapi dalaman hancuss!!! Manusia sama tetapi tidak serupa....
Orang kata "Don't Judge A Book But Is Cover" Hu..Hu....

Tapi jangan kita pura-pura baik sebenarnya kita jahat... Kadang kala ada orang dia tak jahat sesama manusia,.. Kejahatannya hanya dengan Allah.... so nilailah sendiri siapa diri kita... Yang penting kita tahu dimana kita berada.. dan tahu apa kita nak buat....

Peace...... Buat baik berpada-pada..... Buat jahat jangan sekali.... Tapi... biar baik tu lebih banyak dari jahat ek.....

ps: nasib baik tak penah jejak kaki kat tempat-tempat tersebut....

4 comments:

Abang Zam said...

ouh..abang ada buat jugak pasal disco & club ni..take a look ok

Mendidih Bersama : Gadis Tudung Moden Pergi Club

Nava.K said...

One don't need to drink or smoke, but enjoy the music as relaxation with friends.

Anonymous said...

enth la.best sgt ka g sna ek..

Ms. Ann said...

@Nava.K

yes.. enjoys with friend...

Theme Support