Monday, April 26, 2010

Skodeng Rumah..Tidakkkkkk

Hu..hu.. Tajuk.. nak gempak.. Tak arr memang betul. Hari sabtu aritu.. Anne kuar dari bilik. masa tu lebih kurang kul 7 lebih arr (malam). Member Anne tengah masak kat dapur.. So hati teragak nak pegi bilik belakang. Hajat hati nak panggil kucing2 yang slalu duk bising kat belakang rumah. Tetiba ternampak kelibat lelaki tak pakai baju kat tinggap dapur.. Aik.. Nie ker orang yang aku duk tunggu slamer nie.

Untuk pengetahuan u all. Rumah Anne nie dah banyak kali ader orang skodeng. Selalu jer tingkap kat dapur tu kene songket. hu..hu.. spaer lah makhluk tak tahu malu tu.

Anne terus kuar dari bilik tu dan panggil kawan Anne masuk bilik Anne. Anne beritahu dia.. Dia terkejut. Anne yang nampak lagi terkejut yang amat. Kami buat biasa jer.. Releks..releks... kami teruskan aktiviti memasak seperti biasa.

Pastu cm teragak lagi jer nak tengok. Nie saper skodeng saper nie...He..he... Anne pakai spec dan gi tengok.. Wah..wah..wah.. ader lagi.. ellaki tu tengah mundar mandir kat situ.. dengan tak pakai baju sambil dia urut2 dada dia.. bdan dia kira taff gak la.. rasa dah dewasa.. pastu tak semena2 anne terus jerit.. Hoi.... Sore kalu keras takperlah.. nie lembut jer.. hu..hu.. Anne lari dari bilik tu dan cakap kat kawan anne. dia perasan lelaki tu lari melalui tingkap tuh.

Kita orang punyerlah takut ... tak tahu nak buat aper.. pastu panggil adik2 yang kami kenal duk ronda kat rumah.. Dia orang kata dah lari... tak jumpa dah..

Last2 tipon polis.. Polis pun sampai kat umah.. Sumer jiran2 duk tinjau kami.. Cam orang bersalah lak.. Polis tu pulak cam tak cayer kat citer kami lak.. hu..hu... Ingat kami sajer reka cerita ker..

Hu..hu.. pasnie tak tau nasib Anne.. bila kawan Anne dah tak duk sini... hu,,.hu... Aku sorang bahyer nie..

Moral: jangan pandai2 skodeng rumah anak dara orang.. kalu nak pun pi skodeng reban ayam ker, kambing ker, kucing ker... Buat kejer pekdah skit

6 comments:

AiZ said...

hati-hati kalao dah duk sorang... bahaya tu... laki spesies kuda tu..

hikhik..

Comment my new entry gak..klik sini



Miss Annaz said...

dasar lelaki spesis buaya...tak malu intai anak dara orang...

Nur Hawa Mohd Zin said...

ann....
kena jaga2..bukak lampu depan n belakang umah
pastu..kunci n pasang grill...
bahaya..n pastikan baju2 yg basuh jangn lupa angkat..baju2 pntg sidai dalam jerk...
ape2 hal cube ngadu atau crita kat pnddk kawasn..

Fakhrur Razi said...

uish bahaya gitu :o
hohoh kalau kritikal sokmo bek pndah jer ;D

Ms. Ann said...

hu..hu..
Aiz: memang bahya.
along: memang boya laki nie.
Hawa: tu yang sekarang dah bukak lampu.. Biarlah bayar tinggi
Fakrur: Takkan pindah sokmo.. Nie syusyah..

Solehah said...

takutnya macam tu..isk..mmg bhaya..kene extra hati2..

Lisan Lidah dan Lisan berjari

Assalamualaikum wbt salam jumaat penuh barakah.. kita diminta menjaga lisan kita... bahya lidah nie ibarat pedang yang tajam.. walau ha...