Tuesday, April 13, 2010

Kau bahgia Aku Tersiksa

Kau Bahagia Aku Tersiksa


Kusangkakan panas berpanjangan
Rupanya gerimis ditengah jalan
Kusangkan kasih berpanjangan
Rupanya putus jua ditengah jalan

Saat kebahagian kita cipta
Sungguh ia milik kita berdua
Tiada sipa mampu memisahkan
Biar badai datang melanda
Biar panas terik di atas
Biar marak api membakar
Cinta tetap milik kita berdua

Kusemai kasih dihalaman rindu
Kusemi cinta di hati kita
Kukutip bunga2 cinta yang gugur 
lalu ku hiasan halaman kita

Tidak penah aku biar kau tersiksa
Tidak pernah kubiar kau berduka
Tidak pernah kubiar harimu tidak ceria
Tidak kusanggup membuat kau derita

Tidak pernah kurang kasih kuberikan
Tidak pernah luntur perasaan sayang
Tidak sedikit kasih kucurang
Tidak sedetik kau ku tinggalkan

Namun kini.....
Semuanya berubah..
Kau pergi tanpa pesan
Kau pergi tanpa pengetahuan
Kau musnah segala harapan
Yang terbina antara kita

Kenapa sayang?
Kasih terlalu banyak kucurahkan
Cinta terlalu dalam kusemikan
Sanggup kau hancurkan hati ku ini

Kenapa dia menjadi pilihan
Kurangkah diriku padamu
Tidak cukupkan kasih sayangku
Tidak cukupkah cintaku
Tidak cukupkah perhatianku

Kini semuanya telah berlalu
Aku disini hanya mampu menangisi
Sungguh berat untuk melepaskanmu
Terlalu payah melupakanmu
Terlalu sukar membuang dirimu dari hidup ini

Sungguh aku masih menyayangimu 
Walaupun hatiku kau luka
Namun Aku tetapi menyayangimu sayang
Walaupun mustahil kita kembali bersama
Semoga kau bahgia disampingnya


Nukilan Anne
Jam 4.50 petang

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...