Saturday, March 27, 2010

Keretaku Accident

Tadi pukul 7.19 malam, mak aku call.. Suaranya sedih dan lesu jer...
"Anne.. Mak dah balik.. Baru sampai dari Chini... Mak ada dekat Rokan nie"
" Mak dah sampai dah"
"Anne... Mak mintak maaf (cakap sambil nangis).."

Aku jadi kebingungan..." Kenapa nak mintak maaf mak"
"Kereta awak accident... Mak mintak maaf"
" Accident.. Dekat mana? Mak sumer takde apa2 ker?...Tak payah mintak maaf..
Perkara nak terjadi... Yang penting mak, ayah.. Adik sumer selamat"

"Ye lah.. Takut Awak marah dekat mak ngan ayah"
" Nak marah buat apa mak.. Kereta boleh dicari... Yang Penting Mak ayah sume selamat"
" Tadi nak elak lembu... Motor langgar dari belakang.. Tadi dah hantar orang tu pergi klinik. Lampu Belakang pecah, Makgad kete awak calar"
"Takper mak yang penting mak selamat"

Bagi aku kereta bukan no satu yang aku risaukan... Yang penting Keluarga aku selamat
Mereka lebih berharga dari kereta tu....
Patutlah aku rasa macam ada sesuatu yang nak jadi...
Syukur Alhamdulillah

No comments:

Lisan Lidah dan Lisan berjari

Assalamualaikum wbt salam jumaat penuh barakah.. kita diminta menjaga lisan kita... bahya lidah nie ibarat pedang yang tajam.. walau ha...