Thursday, March 4, 2010

Kepanasan Yang Melampau

Semenjak 2 menjak nie
Tahap kepanasan cuaca sekeliling aku bergitu tinggi
Sehingga membuatkan aku rasa
Ingin bemandikan air batu…
Aper taknyer…rasa macam terbakar kulit nie biler berada kat luar rumah
Duduk dalam rumah pun macam tu
Bayangkan aku baru sudah mandi.. tp berpeluh balik..
Tahap respirasi aku menjadi terlalu tinggi
Kipas dirumah 24 jam sentiasa nak buka..
Bunyi kipas tu dah macam kipas helicopter sudah
Inilah akibat sikap kerakusan manusia di dunia
Yang tidak menghargai alam sekitar
Tahap penanasan global diseluruh dunia
Akibat dari tindakan manusia itu sendiri
Memberi sengsara kepda makhluk seperti aku
Yang tidak bersalah ini..
Pokok2 yang mampu memberikan suasana redup habis ditebang
Habis macam mana tu?
Sedarlah manusia bumi kiter semakin uzur nie
Sedar sebelum terlambat, Cegah sebelum Merebak
Beringat sebelum terkena…
Kate saye: Aper kata korang tanam spesis2 pokok kat rumah korang…
Ajak orang kampong korang tanam pokok kat area perumahan korang..
Laksanakan Green the world & Save the Environment Go Green

No comments:

Lisan Lidah dan Lisan berjari

Assalamualaikum wbt salam jumaat penuh barakah.. kita diminta menjaga lisan kita... bahya lidah nie ibarat pedang yang tajam.. walau ha...