Wednesday, March 31, 2010

Kenapa Suka Tengok Wayang?

Ramai yang mengkategorikan aku seorang yang kolot... Tak ikut perubahan waktu.. Tidak mahu tengok wayang
Bagi aku..terpulang pada mereka untuk berkata tentang diriku. Aku tetap diriku..

Jujur aku berkata.. Aku tidak pernah menjejakkan kaki ke Panggung Wayang.. Bukan nya aku seorang yang tidak mengikut peredaran waktu atau begitu kolot untuk tidak mahu pergi kesana.. Sememangnya aku telah berpersepsi bahawa Panggung wayang tempat itu..tempat ini... Bukan aku mengatakan tempat itu tidak baik..
Dimana-mana tempat pun ada juga. Cuma aku masih belum menerimanya..

Sejak dibangku sekolah aku telahpun mendengar berita tentang panggung wayang.. Ada baik dan ada buruk
Ada rakan-rakan yang mengajak ku untuk ke panggung Wayang.. Tapi tak tahu kenapa aku sendiri yang tak mahu.. Mungkin Belum bersedia.. Atau aku kurang berminat.. dan lebih suka menonton di Televisyen atau VCD.

Dalam kalangan keluarga aku juga memang tidak aa yang tengok wayang pun.. Cuma Kak Ngah Aku dan abang serta adik lelakiku.. Aku dan Kak Long Tak penah lagi..

Well... bila aku dah bersedia mungkin aku akan menjejakkan kaki ke sana. Mungkin dengan kawan-awan, atau yang tersayang... Nak merasmikan kali pertama menjejakkan kami ke Panggung Wayang..
Ha..ha...

Korang nak kata aku apa pun.. Katalah... Sesungguhnya aku adalah diriku...
Dan juga Pendirian ku.. Serta Kepercayaanku...

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...