Friday, March 5, 2010

Berita tergempar buat aku

Ku buka salah satu emel..dan terbaca paparan nota pertama...dari salah seorang yang kukenali..
Adakah benar????? Kenapa aku tak tahu? Macam mana dia lebih tahu dari aku?

Aku menjadi semakin tertanya-tanya. Melihatkan keadaan yang seakan kucar-kacir... Pelbagai andaian mencelah benak fikiran aku yang sememangnya dah kucar-kacir ini.

Aku inginkan jawapan yang pasti... Semoga aku tiadak akan meyesalinya suatu hari nanti, atau aku amat terasa dengan berita itu. Sekiranya benar..bagaimana dengan nasib ku? bagaimana dengan kerjayaku? Bagaimana itu? dan bagaimana ini?

Aku semakin menjadi tidak karuan... Pelbagai persoalan dan andaian semakin menerjah kembali kotak fikiranku. Aku berharap keadaan akan kembali pulih.

"Ya Allah, aku tahu setiap apa yang engkau turunkan dan berikan kepada hambaMu adalah ujian dariMU kepada umatMu yang beriman. Hanya padaMu Ya Allah...Kau berikanlah petunjuk kepada hambaMu ini...Amin yarabbal Alamin...."

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...