Saturday, September 20, 2014

True Color (Part 2)

Assalamualaikum.. sambungan yang hari tu...

Kerja Oh Kerja..

Bukan nak mengeluh.. tapi sudah realiti kita.. akan mengeluh juga bila kerja yang kita lakukan tidak menepati keinginan kita.. Jangan mengeluh selalu tak baik tu... Sayapun ada kalanya mengeluh juga.. Tapi takdalah melampau.. tetap berusaha untuk menjadi diri saya dalam melakukan tugas dan tanggungjawab kepada majikan..


Tugas hakiki tak pernah mengeluh lagi.. hihiii.. masih ok lagi.. Alhamdulillah.. Allah swt sentiasa memudahkan segala urusan saya.


Duit...

Selalu orang mengeluh.. tak cukup duit.. tak cukup itu.. tak cukup ini... Nak keluarkan duit untuk perkara yang baik pun terketar-ketar.. tapi untuk perkara yang kurang berfaedah macam laju jer... Sayelah tu... hihiii... taknak kata orang.. kate diri sendiri dulu... Tak kiralah kecil atau besar,... Kite nilai diri kita dahulu.. baru boleh nilai diri orang lain...


Apapun.. kita sendiri tahu kehidupan kita bagaimana... kita begitu kerana apa.. kita begini kerana apa.. Yang penting jangan sesekali lupakanNYA atau ketepikanNYA.. Kerana DIAlah penentu segalanya...

Slalu katakan pada diri
#saya bahagia kerana Allah swt sayang saya...
#saya gembira kerana Allah uji saya
#saya bersabar bila saya ditimpa musibah
#saya bersyukur bila diberi rahmat dan kegembiraan
#saya bersedekah bila saya ada lebihan
#saya mendoakan bila saya rasa keinginan

Selamat beramal....
Saya tak hebat tapi saya cuba jadi diri saya yang hebat..
Saya tak sempurna, tapi saya cuba jadi diri saya yang sempurna
Saya tak pandai, tapi sy jadi apa yang yang pandai

Saya.. adalah diri saya...


No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...