Saturday, August 23, 2014

Antara Semalam dan hari ini

Semalam telah berlalu..
Tiada apa dapat diubah dan dikembalikan semula
Takkan pernah boleh diubah
melainkan hari ini.. hari ini kita masih boleh mengatur kembali
Masih boleh merencana lagi untuk hari esok..
Lagipun hari ini adalah pasti..
Esok kita takkan ketahui apa yang akan terjadi

Berhentilah mengejar yang semalam..
Pastinya ia tidak akan ada lagi..
Jika adapun.. pasti ia tidak akan sama seperti semalam

Aku telah membuang segala yang semalam..
kerana semalam telah banyak kesilapan
Semalam telah banyak kesakitan
Semalam telah banyak penderitaan
Semalam telah banyak fitnahan
Semalam telah banyak kemarahan


Kulihat hari ini..
Kulakar hari ini
untuk perjalanan diesok hari
walaupun ia tidak pasti..

Maafkan aku kerna kutakmampu mengimbas semalam
Maafkan aku atau tak mampu kembali seperti semalam
Maafkan aku kerna aku telah tepikan jauh kenangan semalam
dan pastinya kutak mahu berada berhampiran semalam..

Cukuplah...
Usah ekoriku lagi...
Usah cariku lagi...
aku bukan aku yang semalam
aku bukan orang yang kau cari semalam
dan aku bukan kau..
kau juga bukan aku

aku seorang pemaaf..
biarlah aku maafkan segala kesilapan melalui Allah swt..
di dunia tiada apa...
di akhirat yang pastinya...

aku telah hilang...
aku telah lama hilang..
hilang setelah kerakusan meragut kebahgiaan
aku telah hilang...
dan aku telah tiada...

aku yang kini... bukan yang dahulu..
aku hari ini adalah untuk menyempurnakan segala yang aku ada..
aku tak mahu mencari kesempurnaan yang yang lain

usah dicari lagi aku..
aku telah tiada....
dan...tiada.....
tiada......

monolog diri....

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...