Sharing: Kebahagiaan Lengkap dan Kebaikan Sempurna

"Barang siapa yang bertaqwa kepada Allah, Necaya DIA akan mengadakan baginya jalan keluar (dari semua kesulitannya) "

Tiada Suatu Kebahagiaan Pun Yang Lengkap Bagi Seseorang & Tiada Suatu Kebaikan Pun Yang Sempurna Bagi Seseorang.

Sesungguhnya, kita keliru bila beranggapan bahawa hidup ini harus sepenuhnya melayani keinginan kita. Sebab perkara ini tidak akan tercapai melainkan hanya di syurga. Sedangkan, didunia ini seluruh urusan itu bersifat tidak mutlak. Segala yang kita inginkan tidak mungkin semuanya tercapai. Kita harus menyedari bahawa di sana pasti ada bencana, sakit, musibah dan ujian yang datang menimpa.

Jadilah wanita yang selalu berSYUKUR ketika senang dan SABAR ketika tertimpa musibah. Jangan bermimpi hidup di alam khayalan, yang tidak ada sakit, tidak ada kemiskinan, tidak ada kesedihan, suami yang tanpa cela dan teman tanpa aib. Perkara seperti itu tidak akan tercapai selamanya.

Oleh itu, pejamkanlah pandangan kita terhadap perkara-perkara yang negatif, kekeliruan dan kesalahan yang dilakukan oleh orang lain dan tujukanlah pandangan kita hanya pada sisi-sisi positif lagi baik yang ada pada mereka.

Tetaplah kita berbaik sangka, berpura -pura tidak mengerti dan berpegang teguh hanya pada Allah swt. Jangan sampai kita berpegang pada manusia, kerana sesungguhnya merek tidak layak untuk dijadikan pegangan dalam sandaran dalam menyelesaikan urusan Allah swt.


Allah swt Berfirman:
"Sesungguhnya mereka tidak sekali-kali akan dapat menyelamatkanmu sedikitpun dari (azab) Allah......" (Surah Al-Jathiyah:Ayat 19)


Bekalan: Jangan biarkan ada sudut gelap dalam kehidupan anda, kerana cahaya itu sudah ada dan anda hanya perlu memicit suis untuk menyalakannya.

Comments

Popular posts from this blog

Berani ke Nak Hantar Anak Ke Pusat Asuhan?

Jangan Pandai Mengata Orang... Tengok Diri Sendiri

Sharing: Mudahnya Menjemput Rezeki