Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Sunday, September 22, 2013

Rebung Berduri Dihati

Sunday, September 22, 2013 Posted by Ann Mohamad 1 comment
Assalamualaikum.. dan salam sejahtera...

"Gurindam lagu bergema takbir
Tiung bernyanyi pohonan jati
Bertanam tebu di pinggir bibir
Rebung berduri di hati"

Nyanyi-nyanyi pula... Update hari ni adalah pasal Rebung??? 
Rebung buluh? Ishhh... miang tu...
Tak lah.. Tengok gambar kat bawah ni.


Tak jelas?? Nie lagi satu


Nie rebung yang sudah siap dipotong dan direndam.. Emmm Sedap jer tengok.. Tapi bau dia.. Alamak... Tapi kalau dah masak.. Sedap hingga jilat jari... Tak caya?? Try lah...

Rebung nie fresh handmade dari mak... Mak ambil rebung nie dari rumah Wan di Pahang.. Sampai rumah baru dihiris-hiris .. Maka jadilah seperti dalam gambar di atas... Tak perlu bazir duit beli-beli dikedai.. Handmade je... Tulah namanya rezeki ada dimana-mana... Kalau makan dikedai sahaja.. Entah berapa RM yang kena.. Kalau buat sendiri??? Puas hati.. 

Rebung nie boleh masak macam -macam.. Well Orang nogori biasolah.. Terkenal dengan Masak Lomak Cili Api eh.... Gulai Rebung campur Perut... Emmm Marvelous!!!! 

Asyik sebut tentang makan je.. Ishhh Biarlah... Dah sinonim rakyat Malaysia nie terkenal dengan makanannya... Ada yang makan ada yang tak makan.. Alasan mungkin baunya.... Hai.... bau boleh hilang... Apa susah....

Oklah... Selamat mencuba....

Notakaki: Oh... Rebung berduri dihatiku ini.....

1 comments:

Sally Samsaiman said...

omak aihhh...kalau masak lomak cili padi, sila lah hntr woo...jgn lupa campur daging salai sikit...aduh!

Theme Support