Breakfast with onde-onde Melaka

Assalamualaikum....
Selamat pagi semua... Dah bangun...
Perut terasa lapar.... Juadah apa nak buat pagi-pagi minggu ni untuk keluarga tersayang....

Al-maklumlah saya memang tak pandai buat kuih-muih ni. Masakan lain insyaallah boleh diusahakan... He..he..

Onde-onde melaka atau kuih buah Melaka ini memang senang nak dibuat. Cuma rajin dengan tidak. Alhamdulillah first trial.. Not bad!

Kenapa warna onde-onde melaka ni tak hijau pekat? Sebabnya memang guna fresh perahan daun pandan tanpa tambahan pewarna hijau. Jadi keaslian warnanya adalah dari Daun Pandan semata. Baunya pun harum... Disalut dengan parutan kelapa fresh dari ladang.. Ladang mana lagi... Ofcourse keliling rumah ni...

Oklah... Selamat menjamu selera...

Notakaki: emmmm saya rasa sedap je.. Tapi tak taulah orang lain rasa kuih ni macam mana... Dap dup dap dup...

Comments

siti zahara said…
bulan puasa rajinla buat..klu tak beli je..hehehe

Popular posts from this blog

Berani ke Nak Hantar Anak Ke Pusat Asuhan?

Jangan Pandai Mengata Orang... Tengok Diri Sendiri

Sharing: Mudahnya Menjemput Rezeki