Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Friday, December 7, 2012

Terang atau Sembunyi...

Ada orang suka terang...
Ada orang suka sembunyi...
Apa maksudnya??

Ada orang lebih suka menyatakan perasaan atau apa sahaja secara terang-terangan...
Ada orang pula suka sembunyi-sembunyi.. Ala..ala.. miaw..miaw..
Aku lew tu... he..he.. (kelas kau jah)
Ofcourse lew... rahsia kite lah..

Tak kisahlah...
Terang ke sembunyi ker...
Tak salah pun... Dosa ke?
Janganlah sibuk menghitung dosa-dosa orang lain.. kerna bukanlah itu kerjaan kita.. Sebaliknya fikirlah... Akan dimana dosa kita... Terang atau sembunyi..

(dosa dengan manusia kene minta maaf dengan manusia tu.. kalau dosa dengan allah.. mohon ampun dan taubat padanya.. dosa ke emak dan ayah.. gi salam ..cium tangan minta ampun maaf.. jangan tunggu raya je baru nak minta maaf.. so nampak macam sesi bermohon maaf ikut musi m perayaan.. xelok tu...) - bebel jer ko nie jah...

oh... dedicated to:
Duhai hati yang sedang sedih nun sana.. Usah bimbang sahabat... Walau sembunyi.. tp bahgia kan.tetap milikmu... petuanya... Sabar... Sabar.. Sabar... Bukanlah namanya sabar sekiranya ada had... Allah itu sentiasa bersama orang yang sabar

Ada orang terang-terang lakukan salah..
Ada orang suka sembunyi-sembunyi...
Suka hati andalah...

opsss... xder idea dah nak sambung.. jadi kene stop tulis... xsuka menulis dibuat2..
apapun.. nasihat untuk diri sendiri.. Jangan terlalu memendam.. jangan terlalu bersembunyi.. kelak makan hati.. merana diri.. merusak emosi.. menggugat mentaliti.

Petuanya.... Sabarlah sayang.... So.. senyum2 selalu ye... Sedekah tu...


0 comments:

Theme Support

I'AM BLOGGER

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!