Thursday, December 20, 2012

Projek Ponteng Kerja Yang Entah Apa-Apa

Di Suatu hari........
Bila dah hujung tahun... mood bekerja semakin lemah kerana dihantui dengan kata CUTI-CUTI... Rehat!!! Rehat!!! Oleh sebab itu, hati mula rasa tawar nak pergi kerja.. Mulalah Buat Projek Untuk Ponteng Kerja!!!!

OFF HANDPHONE!!!

Supaya tiada siapa dapat hubungi atau mengejutkan dari tidur yang lena dipagi hari..(Selepas subuh lew).. Yes!! Mesti berjaya!!! Alangkah bahgia bila bangun.. dengan harapan terjaga bila Matahari dah naik!!
Tetiba plan rosak.. Sebab kunci Alarm!!! Pukul 7 pagi.. So terjaga sudah dari mimpi indah..  FAIL!!!

BUAT-BUAT TIDO!!!

Ok takper.. teruskan tidur... Emm tapi hati jadi tak enak.. terus on handphone.. Berdesup SMS masuk! Aisehhh... Tengok rekod... dalam hati berbisik... "Tengah2 malam dan pagi2 buta pun ada orang online lagi kew? Nasib baik Off Hp Sudah... Kalau tak ada yang kene marah!!" So tak boleh tidur semula.. Jadi plan buat-buat tido FAIL!!

LENGAH-LENGAH BERSIAP!!!

Phone Bunyi.. "Hello Cik Anne.. Kedai buka pukul berapa yer.. Saya dah ondaway, kejap lagi saya sampai" Perhhh sakit jer hati... Well tak buat appointment.. Mulut gatal cakap Kul 9 pagi!! So Plan nak lambat-lambat.. terpaksa jadi cepat-cepat!!!

Sampai Kedai.. Tunggu punya tunggu... Excited.. pagi2 rezeki nak masuk.. Yang ditunggu tak sampai.. "Encik kat mana yer.. Dah sampai?" ... "Maaf  ye cik Anne... Saya ada urgent pulak... nanti saya nak datang saya confirm semula" .. Perhhhh.. lagi sakitnyer hati.... Takper.. bukan rezeki... Sabar jerlah... Seperti mana kesabaran yang tiada batasan gitu!!!

KUNCI OFIS.. TAMPAL NAMA..

Pergi makan..walaupun tak beberapa lapar... Sebab malas nak terperap dekat ofis yang rasa mcam dah bosan tengok saya hari-hari bercakap sendiri! Baru nak menjamah hidangan yang dipesan dengan penuh berselera... Handphone bunyi. Cis!!! Potong STIM!!
"Hello boleh cakap dengan Cik Ain?"
"Emm Ye saya cakap.."
"Kedai Buka tak hari nie?"
"Kedai buka.."
"Saya dekat depan kedai awak ni.. Tutup Jer"
Perhhhhh Pls..Plss... I tengah makan nie..
"Oh... buka.. saya tengah sarapan nie.. dalam 10 minit lagi saya sampai. Tunggu ye."
"ok.. cepat sikit ye.. saya ada hal lain nie. saya tunggu" emmmmm geram jer!

.......... Rezeki nak masuk mulut dan rezeki yang menanti... Apapun.. habiskan rezeki yang didepan mata ni dulu. Tak elok membazir... Cepat2 makan.. sebab tak sampai hati biar mereke menunggu... Makannan yang boleh dinikmati dengan indah... jadi singkat gitu!!! Alhamdulillah..

Bergegas ke Kedai Semula yang jaraknya 4 kedai jer.... He,..He...

Dari jauh nampak dah orang yang menunggu... Sabo ek... "Maaf tunggu ye..." Senyummm cover baik punya.

Ok.. mulalah sesi terang menerang dan soal jawab... Bla...Bla...Bla.... Penerangan Telus lagi Mulus!
Seorang nak.. seorang macam taknak... sorang lagi.. entah...
"Tak mengapa.. terapi dulu... sambil bincang.."
selang beberapa minit!!!
"Emm.. nanti kami datang lagilh.. Kalau jadi kami confirmkan"
"Boleh .. tiada masalah... Jika jadi maklumkan pada saya ye"

.................................................................................................... no wordssss

Alhamdulillah.... bukan rezeki.. ada yang lain kut.. walupun masih terngiang-ngiang lagi.. adengan bagai nak rak menghabiskan sarapan tanpa menikmati dengan penuh kusyuk.. last2... huh!

NAK GI RONDA-RONDA KAT DATARAN

Yes!!! Habiskan Masa Cuci mate di Shopping Terkenal tu!!! Tutup Lappy.. Masuk barang dalam handbag Purple kesayangan tue.... Jom Gerak!!! Sampai depan pintu.... Huh!!!!! Hujan lebat seyhhhhhhhh...

Macam nak suruh aku Duduk terperuk kat Sini jer!!!!! Berteman dinding2 yang warna hijaukuning nie...

So... Kerja lah... Jangan memandai nak ponteng-ponteng... No point!!!

Nak minta cuti!!! Dah ader greenlight!! Yehaaaaaa........

To Nazira my bestfrend.. satu2nyer kawan yang rapat dengan i sekarang nie... if you terbaca post i nie... Jom la... nyembang-nyembang.. u lah tempat i bual2 time sunyi sepi gelap gelita nie...

To Kak Azliza.. Mai lew turun Melake.. berjimba.. Chatting..chating... Sesi ta'aruf.. Be strong... we support you very much!!!


Ok... Sambung kerja...  Bye.....

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...