Monday, December 3, 2012

Andai esok... aku tiada

Andai esok... masih punya kesempatan...
Andai esok... masih ada ruang...
Andai esok... masih ada keizinan...
Andai esok... masih ada harapan...
Andai esok... masih terbitnya sinar...
Andai esok... masih lagi diperlukan...

Andainya esok... aku masih bertahan
Andainya esok... aku mampu menelan
Andainya esok... aku masih mampu bersabar
Andainya esok... masih aku tetapkan hati
Andainya esok... aku masih mampu tersenyum

Andainya... kaki ini terpaksa melangkah...
Andainya... Diri terpaksa berundur diri
Andainya... Diri menjauh hati...
Usahlah bertanya...
Kemana hati ini dibawa pergi
Kemana kaki ini melangkah pergi
Kemana pergi janji yang dipatri
Kemana pergi segala yang dihajati
Usah ditanya...

Jawapan telah ada....
Masihkah perlu aku disini?
Pentingkah lagi aku berada disini?
Apakah jaminan yang akan diberi?
Sedangkan janji bagai tiada lagi
Kata hanya terpalit manis...
Sedangkan realiti masih lagi pahit!

Mampukah aku harus disni
Menunggu dengan penuh pasti
Akan harapan yang entahkan ada lagi

Andai esok... aku tiada...
Mungkin sudah takdir begini akhirnya
Biarlah kenangan menjadi kenangan
Yang akhirnya kan luput dari ingatan...

............. Peace..............

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...