Wednesday, March 23, 2011

Perkara Yang Sering Kami Cakap Dekat Emak

Selamat pagi semua..... Pertama sekali.. Anne nak ucapkan terima kasih kat semua yang wish birthday dekat Anne... Terasa umur dah semakin meningkat.. Rasa semakin matang dan Hati mula untuk memberi dan mendapatkan sesuatu... Alhamdulillah... Anne sambut sederhana sahaja dengan keluarga pada 20 march lalu dengan kehadiran seseorang... Tapi tak mau cerita siapa.... Apapun... Biar Allah tentukan segalanya...

Setiap apa yang diberikan oleh Allah pasti ada hikmah yang tersembunyi... Sama ada baik atau buruk..Semuanya sudah tertulis.. Dan kita akan sentiasa meredhakan apa yang akan berlaku..

Balik semula dekat tajuk asal... He..He...

Kami nie adik beradik suka tanya soalan dekat emak... Terutama bila Mak pakai baju cantik... aka.. Baju yang kiranya orang nak gi jalan lah.. kami akan tanya

"Mak nak pergi mana pakai cantik-cantik nie? " (emmm... baru pagi tadi Anne tanya emak..he..he...)
Mak akan kata... "Aduhai.... dari dulu sampai sekarang... Asal mak pakai baju lain sikit jer,... asyik tanya nak gi mana... sambil ketawa... mak akan cakap.. Agak-agaknya emak tak boleh pakai cantik kut.. Pakai baju motong kut"  Kata mak sambil ketawa terkekek..kekek....

He..he... Biasalah... kami akan tanya macam tu.. dari kecik sampai besar.. kalau mak pakai baju cantik sikit jer.. kami akan tanya mak nak g mana.... he..he... walaupun.. baju yang mak pakai tu taklah cantik... cuma dia jarang pakai dekat rumah.... He..he....

Apapun... dia mak anne... sayang sangat dekat dia...

1 comment:

Miss Annaz said...

rindu saat2 tinggal bersama sebumbung ngan mak ayah & adik2..
Rasanya smp bila2 pun x dpt kot...

Lisan Lidah dan Lisan berjari

Assalamualaikum wbt salam jumaat penuh barakah.. kita diminta menjaga lisan kita... bahya lidah nie ibarat pedang yang tajam.. walau ha...