Friday, February 18, 2011

Aku & Duniaku

Hidup ini ada pasang dan surutnya.. Tak pernah lari dari dugaan yang terpaksa kita tempuhi.. Biar perit ataupun senang dugaan tersebut, mesti dan harus juga ditempuhi.. Perjalanan hidup ini tak ceria dan menarik andai tidak ada semua itu.. Sama juga macam diri aku... Tidak pernah lari dari dugaan yang menguji tahap keimanan dan ketaqwaan aku kepadaNya...

Kadang-kala terasa mahu mengalah dan berpaling dari semua ini. Tapi adakah ini satu jalan penyelesaian yang harus diambil? Lari dari masalah akan lagi teruk, kerna ia akan terus mengejar aku dan melemaskan aku... Masalah yang mendatang harus ada penyelesaiannya. Ibarat penyakit... Setiap penyakit, ada penawarnya.

Aku terus mencari dan terus mencari penyelesaian bagi setiap masalah yang aku terima. Dan aku yakin dan pasti akan ada jalan yang terbaik buat aku dan mereka disekeliling aku.

Aku inginkan semua yang terbaik buat diriku, terutama ayah dan emak... kerna merekalah aku masih terus berada disini. Dan mereka sentiasa memberikan sokongan pada aku.. Walau aku tahu keluhan yang terpancar dari wajah mereka.. Aku kadang kala dirundung rasa bersalah... Tapi aku akan pastikan.. segala usaha dan penat lelah serta bantuan mereka akan kubalas jua walaupun jasanya terlalu tinggi dan takkan terbalas oleh ku.

Mak Ayah... Anne sayang sangat dekat mak & Ayah... Anne tahu... Anne banyak menyusahkan  ak dan ayah.. Pengorbanan mak dan ayah.. akan anne balas dengan seribu kejayaan dalam hidup. Semuanya untuk mak dan ayah.... Insyaallah....



Luahan ikhlas...

Dari seorang anak....

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...