Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Tuesday, June 8, 2010

Orang tu kata kat saya....

Emmm... Pening nyer kepala... Kene hujan... Hu..hu.. Kerja..kerja..kerja... Time rehat nie muat entry sikitlah...


Semalam ader orang tu bagi advice kat saya... Begini...

" Kalau nak mendirikan rumah tangga nie bukan senang (cerita dia sebagai yg dah ader experiencelah) Macam-macam masalah akan timbul.. Sebelum kahwin memang indah.. Bila dah kahwin banyak masalah akan timbul yang kene hadapi.
Masalah DUIT
Masalah KESETIAAN
Masalah KERJA
Masalah KEPERCAYAAN
Masalah CAMPURTANGAN pihak ke3, mak, ayah, adik, abg, kakak, ipar duai, kawan..dll
Masalah ANAK
Masalah SELEPAS BERANAK
Bukan senang nak hadapinyer.. Lainlah kalau ader yang seperti ini:
Sama-sama SERASI
Sama-sama BERTOLAK ANSUR
Sama-sama MEMAHAMI
Sama-sama MEMPERCAYAI
Sama-sama SALING YAKIN antara satu sama lain
Sama-sama BERJUANG TENGAK CINTA TERHALANG / DIRESTUI

Kalau sebelah pihak sahaja yang kuat dan sebelah lagi tak... Tak boleh jadi.. Kadang-kadang kita asyik mempertahankan sesuatu yang mustahil... dan akhirnya kita yang akan kecundang dan merana...
Kita kadang-kadang terlalu yakin dan selalu kata boleh walau nampak dh x boleh.. bila buat juga atau teruskan.. akhirnya makan diri...

"Sebab tu nak diingatkan kat sini kalau x bleh pergi jauh, jgn bohongi diri kata boleh"


Ada juga sorang kawan nie meluahkan pendapatnyer

Jangan sayang kat seseorang tu tak bertempat... Nanti kamu yang merana.. Kalau betul2 tak yakin.. baik jangan bagi harapan... Nanti hanya menyakitkan.. Kalau terlalu berharap.. Dan terlalu yakin dengan pilihan bila tak jadi merana sendiri... Kalau nak teruskan macam tu gak.. Kalau tak berjaya satu jer yang akan saya kata..... PADAN MUKER KAMU

Hai... macam nielah adat bercinta.. Takut juga fikirkan.... Tapi Pada kawan2 yang ader pengalaman bolehlah share ngan saya... Mana tau berguna pada saya atau pada pembaca yang lain... Makaseh...

ps: Credit buat Hafiz & Jijie

2 comments:

muhammad adam said...

oh...mcam tu ye??oh...

Miss Annaz said...

setuju sesangat dgn pendapat tu...
fikir2kan lah...

Theme Support

I'AM BLOGGER

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!