Tuesday, April 20, 2010

Kenapa Saya Suka Awak?

Tak tahu kenapa semenjak dua menjak nie galak sangat nak berkarya.. ish..ish.. ish.. Nak tukar profession ker nie.. Apepun... Anne just paste kat sini tuk u all nilai sesikit.. Pada yang nak baca.. sudi2lah.. Pada pembaca.. Tinggallah jejak korang.. senang anne nak detect.. hu..hu..  Selamat membaca..

Kenapa saya suka awak?
Sebab awak baik dekat saya
Sebab awak tak penah buat saya marah
Sebab awak tak buat saya sakit hati
Sebab awak tak buat saya terasa

Kenapa saya suka awak?
Sebab awak buat saya ketawa
Sebab awak buat saya ceria
Sebab awak buat saya gembira
Sebab awak buat saya selesa

Kenapa saya suka awak?
Sebab awak selalu dengar kata-kata saya
Sebab awak dengar masalah saya
Sebab awak memahami saya
Sebab awak dengar luahan hati saya

Kenapa saya suka awak?
Sebab saya suka berbual dengan awak
Sebab saya suka bercerita dengan awak
Sebab saya suka memberi dan mendengar pendapat awak

Kenapa saya suka awak?
Sebab saya suka sangat dekat awak.
Awak percaya?

Awak nak tahu?
Awak bukan kawan saya.
Awak bukan kawan baik saya
Awak bukan kawan karib saya
Awak bukan sahabat saya
Awak bukan juga kekasih saya

Tapi kenapa ?
Kita berbual, kita bercerita, kita bergurau, kita meluahkan isi hati
Namun kita bukan sahabat atau bukan kekasih

Kalau awak nak tahu
Awak adalah teman saya.
Teman? Kenapa teman?
Sebab teman adalah orang yang paling rapat dengan kita selain kekasih kita
Teman boleh mendengar setiap masalah kita
Teman boleh memberikan kita nasihat
Tapi tak bermakna teman itu kekasih kita.
Sebab teman ibarat guru kaunselor kita.
Awak nak jadi teman saya?

Nukilan Miss Anne
April 19, 2010, 10:26:05 AM

1 comment:

Anonymous said...

entry ni best...saya suka... :)

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...