Thursday, March 11, 2010

Salah Makan

Pukul 3.55 pagi aku terjaga dari tidurku yang lena
Keadaan perutku tidak selesa bangat
Lantas aku bergegas ke tandas yang ada dalam bilikku
Arggghhhhh Sakitnyer!!!!
Aku terkena cerry berry…
Aku salah makan ker???
Rasa malam tadi aku makan mee goring, roti pita dan sedikit daging ayam…
Makanan yang kubeli di Pasar Malam….

Roti pita… pertama kali seumur hidup
Mulut aku menerima makanan yang tak pernah kusuap
Begitu juga perutku…
Aku beli sebab aku tengok kawan2 aku rajin beli..
Sedapker?? Kira oklah…
Tapi inilah padahnyer…. Amik kau!!

7 ke 8 kali aku keluar masuk tandas
Muntah2 lagi…
Betul aku keracunan makanan
Aku capai pil serbaguna pil “Chi kit”
Ada lega skit..

Pagi Aku pesan dila….”Akak cuti arinie..cerry berry lah.. Bagi tau bos yer”
Jadi aku terpaksa menghbiskan sisa-sisa hari ini di dalam bilik sahaja
Berteman dengan laptop kesayangan ku ini…

Moral: Nak makan biar berpada..Kalau rasa takleh makan..jangan makan..Jaga kebersihan!

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...