Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Thursday, March 18, 2010

Peristiwa kat kedai makan

Tengah hari tadi, kami makan dekat tempat biasa lah. Lepas ambil lauk kami duduk untuk makan. Tetiba Yan tanya kat aku...
"Kak cube akak tengok nasi akak.. ok tak?" Emmmm pelik.. "Takder paper pun. Ok jer. Kenapa?"
"Cube akan tengok nasi saya..Cam ba.. jer"

Aku pun tengok nasi Yan.. " Hah.. Cam melekit jer" Aku , dila ngan Yan tak tau nak buat camner. Nak panggil pakcik tu.. orang ramailah pulak.
Latstly Dila bangun pegi kat pak cik tu... "{Bla..Bla...Bla.....)

Tak lama pas tu pakcik tu hantar nasi baru....

Moralnyer kat sini...

" Kalau ada yang kurang dengan makanan tu jangan duk canang sana-sini.. 
Cakap bisik2 ngan owner kedai.. Tu yang paling bagus sekali"

Tak lama pas tu.. Pak cik tu marah dekat isteri dia.. Tapi senyaplah... Tapi tetap kedengaran kat telinga kami bertiga.. Sian dekat Mak cik tu... Baru jer sampai kedai dah kene marah...

Dah habis makan, mak cik tu tanya kita orang pasal nasi tu. So mak cik tu cakaplah.. nasi tu mungkin bahagian bawah sekali.. Biasalah kalau nasi bahagian bawah.. Nasi yang masak terdahulu.
aku respek sangat dengan Mak Cik tu.. Tetap Cool walaupun suami dia marah.. terdetik pula rasa nyesal ngadu tadi..

Tapi Makcik tu kata.. Bagus!!! Kene bagi tahu.. Harus!!! 

Apepun..kami syok bual dengan mak cik...

0 comments:

Theme Support

I'AM BLOGGER

Blog Archive

MY READER

MY ONLINE STUFF (Sampingan)

Tuan Tanah Ye!

My photo

Write To Express My Thoughts And Feelings,
Like Simple. Not Talk Too Much Unless Needed.
Done!