Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Wednesday, March 17, 2010

Black Out Takde Letrik

Wednesday, March 17, 2010 Posted by Ann Mohamad , , , , No comments
Petang semalam hujan lebat sesangat
So ingatkan kira oklah.. taklah menakutkan..
Lepas je siap masak sambal udang and Telur dadar
Aku pun masuk dalam bilik
Duk releks sementara tunggu nasi masak
Hujan turun selebat-lebatnya
Kilat sabung menyabung
Guruh kat langit..

Aku jadi makin kaget….
Manalah tau..tetiba terjadi pula perkara yang tidak diingini..


Aku kat dalam bilik dah siap peluk bantal..dek kerana takut
Habis ayat aku baca….
Tetiba lampu terpadam..Keadaan jadi samar…
Aku dengan tak sengaja terjerit…
Buakan aku sorang jer…Dila pun sama..
Aku terus keluar bilik …pergi bilik dila
Sah…suis automatic jatuh..

So kami dua..memang takut skit ngan kilat nie.. Cahayanyer sahaja dah menggerunkan
Si Comel punyerlah takut…
Aku terpikir nasi yang aku masak kat periuk letrik tadi..
Sah..mantah nanti… Biarlah  dulu.. nanti boleh adjust….
Perut dh berkeroncong

Bila keadaan reda skit aku mauk kat bilik cari lilin
Yes! Ada.. Tapi takder mancis..nak petik kat gas takut… (Lupakan hasrat nak pasang lilin)
Kamipun duduklah dalam rumah yang serba malap nie
Bila hujan, kilat dan guruh dah reda..
Aku suruh dila tolong naikkan suis utama..
Dah lah gelap… Ada sikit gumentar…
Lastly Berjaya…
Pastu kami teruskan aktiviti sepeti sediakala…

0 comments:

Theme Support