Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Monday, April 11, 2016

Bukan milik kita

Monday, April 11, 2016 Posted by Ann Mohamad 1 comment

Terpancar wajah gembira dan senyum lebar bidadari bila nampak ibunya turun dari kereta.. Pasti jika aku berada ditempatnya akupun akan melonjak gembira.. setelah 6 hari xbertemu ibu tersayang...

Yang pastinya setiap hujung minggu harus dan wajib balik bersama dengan dia tak kira apapun berlaku. Melainkan ada urusan yang penting. 6 hari bekerja seminggu memang menyeksa jiwa seorang ibu apatah lagi berjauhan dengan anak.

Tanggungjawab yang terpaksa dilepaskan sementara.. Alangkah rugi rasanya..

Berjauhan dengan bidadari amat menyedihkan. Rasa kosong, sunyi, emm segala ada..
Mujurlah teknologi dunia memudahkan. boleh berbual, boleh video chat.

Ada yang kata aku kejam.. meninggalkan anak disaat sedang tidur.. tapi andailah mereka tahu.. tapi aku pun tak mahu mereka tahu..

Setiap minggu berulang alik.. walaupun penat, letih, kosnya.. tapi apalah nak dikirakan dengan amanah Allah swt beri.. pernah kupulang dengan tiada apa2..

Insya allah.. walau seletih, dan walau xsejauhpun, tapi segalanya terbayar dengan melihat kegembiraan bidadari tersayang..

duit boleh dicari hatta kita tidak punya pekerjaan sekalipun...
waktu dan masa sebenarnya cukup walaupun kita rasa sering tak mencukupi...
kasih sayang tak semestinya kena ada cinta baru ia wujud.. melainkan kita tidak menerima dan memberinya dengan berlapang hati...
perhatian itu tak semestinya perlu didepan mata, tetapi boleh dilakukan walau dekat atau jauh, walau bersua atau tidak..

insya allah.. hati ibu, waktu ibu tetap ada untuk kamu... hati manusia, hati kita , milik allah.  yang kita ada hanya jasad.. jasad yang tak bermaya.. semuanya pinjaman.... bukan milik kita...

1 comments:

Aaron Grey said...

Hi, can I contact you through your email? I've something to share that might interest you.

Aaron
aarongrey112 gmail.com

Theme Support