Monday, December 28, 2015

Ibu... Layang-layang

Lama tak kesempatan bawa bidadari jalan-jalan, sementara ada waktu sikit bawalah...

Dia sibuk nak sungai... Masa solat di Masjid Selat Melaka dia tak sabar nak tengok air...

"wahhhh besarnye...." dia tunjuk air masa dekat masjid...
"ok.. jom ikut ibu solat dulu... pastu kite tengok"

Punyalah suka dia.. Lantai luar masjid selat panas.. dia selamba jer pijak.. emmm kental betul sikecik nie.. Asalkan keinginan dia diperolehi...

Ok.. ibu suka awak.. hu.huuu..

Malamnya tak kemana... duduk rumah sahaja... rehat2.. mujur anak2 tidur awal.. boleh releks.. erat betul pelukan dia.. xmahu lepas..

Esok episod sungai lagi... oh anakku... berapa banyak sungai da...

Ajak g zoo taknak.. naik beca taknak.. shopping xnak.. tengok buaya lagilah xnak..

"dik... kite tengok buaya nak x?"
"xnak la...."hihiii maraj betul tu..

Sampai pantai klebang.. aka dataran 1 malaysia. suka dia.. panaspun panaslah.. janji keinginnan dia diperolehi...

Cakap panas pun xnak dengar.. nasib sempat capai.. kalau tak dah dia masuk air tepi pantai tu...

Kotor juga air tu.. macma manalah ada orang boleh mandi situ.. erkkkk

Dia nampak orang main layang-layang...

"Ibu... ni apa ni..."
"layang2..."
"nak layang2.. nak layang2"

belikan dia layang2 kecik... pandai pula dia main..

dah puas baru gerak balik kampung... redah jer.. tak biasa urus sendiri.. tapi harus uruskan sendiri .. bila kita mudahkan urusan orang lain.. Allah set akan mudahkan urusan kita kelak..

hihi... nie saja coretan timing dah ngantuk..
nak tulis panjang2 nanti bosan..

erkkk mana ada orang baca.. bebel sensorang..

2 comments:

Salina@IbuAqil said...

Ada je org baca..
Ibu ler tu..
Hihihihi
Bestnya dia dpt main layang2..
Pandai dia main layang2 ye..
Abg aqil cpt bosan dia main layang2 x nak naik dia baran..
Campak nye layang2 last2 main benda lain..
Hishhhhh!

Norain Mohamad said...

hihi... budak-budak kan...
siap ajar kite..

"ibu main yer.. ibu main yer"

huhu...

Lisan Lidah dan Lisan berjari

Assalamualaikum wbt salam jumaat penuh barakah.. kita diminta menjaga lisan kita... bahya lidah nie ibarat pedang yang tajam.. walau ha...