Thursday, July 10, 2014

Saf diruangan wanita bersolat

Sentiasa bermain difikiran saya setiap kali mengunjungi masjid. Tertanya-tanya saya akan saf wanita ketika solat jemaah..

Saf lelaki lurus, tersusun.. sebaris.. tetapi saf wanita... emmm bukan saya bijak pandai... saya sendiripun masih belajar... ilmu masih kurang... Masih tercari-cari...

Berjemaah tetapi saf tidak lurus... tidak rapat...bukankah harus rapatkan saf semasa jemaah... malah ada pula yang terpisah-pisah... waulahualam... saya tidak tahu bolehkah begitu?

Pernah suatu ketika apabila saya memasuki saf dan cuba rapatkan saf hamba Allah disebelah merenggangkannya... Yelah... hati kecil kita tertanya-tanya... Perkara yang mudah tapi tak ketemu jawapan...

Waulahualam... saya hamba Allah yang masih mencari dan mempelajari ilmu selagi ada waktu...

No comments:

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...