Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Thursday, July 10, 2014

Apabila Hati Dibiarkan Bertuhankan Syaitan Nauzubillahi min zalik

Thursday, July 10, 2014 Posted by Ann Mohamad 2 comments

Alhamdulillah.. Syukur hari ini kita berpuasa yang ke 12 Ramadhan... Alhamdulillah...

Lambat masa berlalu... Coret sebentar diruangan ini.. Berkisar tentang hati yang dibiarkan bertuhankan syaitan.. Nauzubillah hi min zalik... Minta kita dijauhkan segala amalan khurafat ini... Sebagai satu pengajaran buat diri saya dan sebagai perkongsian bersama pembaca ruangan saya. Perkara yang baik dan nasihat yang baik, harus kita sebarkan sebagai renungan dan ikhtibar dalam kita menjalani kehidupan seharian kita.

Beberapa hari yang lepas, saya diberi kesempatan menonton kisah disaat seorang isteri sedang menjalani rawatan Islam. Disini saya tidak bertujuan mengaibkan sesiapa dan tidak saya mendedahkan siapa hamba Allah tersebut.

Mendengar kisah dan melihat sendiri tidak sama. Terbit rasa kasihan melihat beliau menanggung kesakitan akibat perbuatan khianat dan cemburu bila hati tidak redha dengan hukum Allah swt.

Video yang saya maksudkan, dimana isteri yang menjalani rawatan bagi mengeluarkan makhluk halus yang dihantar untuk mengganggu hidupnya oleh seseorang. Hamba Allah tersebut adalah isteri kepada seorang suami yang mengamalkan poligami. Beliau isteri kedua.

Mengapa terjadi begini? 11 tahun mendirikan rumahtangga dalam poligami dan bergelar isteri kedua. Alhamdulillah.. kehidupan beliau baik. Dan dia bersama madu amat baik. Jarang kita melihat madu-madu berbaik.

Namun... akibat dendam dan tidak puas hati... isteri kedua menanggung sengsara didalam diam akibat perbuatan khurafat isteri pertama. Dalam hubungan yang baik dan tiada masalah rupanya isteri pertama telah mengenakan sihir terhadap isteri kedua dalam diam melalui makanan... Nauzubillahi min zalik...

Saya melihat video yang dirakam semasa sesi rawatan. Kedengaran suara yang amat menakutkan... Ya Allah.... Masih ada manusia yang kejam dan zalim... Masih ada manusia yang masih berfikiran sedemikian dalam zaman serba moden.

Inilah yang dinamakan hamba Allah yang rela menjadikan jin dan syaitan sebagai tuhan bagi memuaskan nafsu diri. Nauzubillahi min zalik...

Sebagai renungan buat diri saya... kita ini hambaNya ... Tiada Tuhan Disembah hanyalah Allah swt... Dan Nabi Muhammad saw itu pesuruh Allah swt.. Janganlah kita menyesatkan diri kita dan tunduk kepada nafsu... Maka nerakalah tempat kita...

Ya Allah... semoga rakan itu cepat sembuh dan bersabar diatas ujian dan musibah Allah swt terhadapnya...

Bulan yang mulia ini lagi berkat.. janganlah kita penuhi hati kita dan jiwa kita dengan rasa amarah, dan jangan kita ikutkan hawa nafsu yang ditinggalkan Syaitan untuk menghasut kita.... Jagalah iman kita.. jangan sampai terpesong dari landasan Allah swt...

Setiap yang berlaku adalah kehendakNya dan setiap itu ada hikmahNya...

Waulahualam....

2 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

moga Allah memberikan hidayah kepada mereka mereka yg masih mengamalkan perkara terbabit.dosanya jika tidak bertaubat,nauzubillahiminzalik..

Ms. Anne said...

Mudah mudahan.. Insya Allah

Theme Support