Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Wednesday, September 11, 2013

Jodoh tak siapa tahu

Wednesday, September 11, 2013 Posted by Ann Mohamad No comments

Sebut pasal jodoh ni, kita hanya merancang tetapi hanya Allah swt yang mengatur dan mengizinkannya. Kerna jodoh itu hak Allah swt yang tentukan.

Saja nak cerita-cerita.. Tak tau nak update apa dekat sini.

Sebut jodoh ni... Sewaktu berjumpa doktor pakar hari ini... Ternampaklah kenalan lama... Tapi tak lah rapat.. Kenal-kenal gitu je. Masa sekolah dulu. Dia senyum.. Saya pun senyum... Senyumkan satu sedekah... Walaupun kami tak bertegur sapa.

Dia bawa checkup juga... Kemudian terlihat kelibat suami dia.. Oppssss.... Macam kenal juga... Tak sangka ye... Dah jodoh kan? .. Alhamdulillah... kita tak tahu. Ketentuan Allah swt.

Kalau dah jodoh tak kemana... Mungkin dulu orang itu yang kita bencilah.. Tak sukalah... Tau-tau... Allah swt telah rencana jodoh kita dengannya...

Dan tak mustahil juga.. Orang yang kita sayang.. Kita cinta bagai nak rak pun... Rupa-rupanya Allah swt dah rencana jodoh kita bukan dengannya...

Kuasa Allah swt.. Kun fayakun...

0 comments:

Theme Support