Friday, April 1, 2011

Bengang!!!!! Oh Kereta!!!!

Bila tengok orang bawa kereta best jer.. Teringin nak bawa kereta...
Tapi bila sendiri dah bawa jadi tak best..
Ni memang pengakuan gila-gila ikhlas dari pemandu baru seperti saya..

Biasalah baru dapat lesen.. Kalau bawak kereta tergetar-getar lagi,...
Enjin mati tengah jalan.. tu perkara biasa.. Masa tu memang panik lah...
Al-maklumlah dekat bandar... confirm kene hon 2 3 kali... Kene marah pun ada..
Dalam hati kata.. "Ko tak nampak ker sticker P aku..." Mulalah tak senang nak memandu...
Terutama bawak kereta manual... Huh.....

Memang agak fail bab tekan pedal clutch... Memang ketensionan dibuatnyer.. Pastu kete jalan tersenggut-senggut... Sampai satu tahap memang fedup nak bawak kereta.. Lagi satu.. Aku nie kalau parking kete selamba tampa tengok side parking aku pass.. tapi kalau consentrate tengok side parking... confirm fail gile....

Kalau takut memandu... aku lebih rela duduk rumah saja time cuti dari aku bawak kete... Sampai satu tahap rasa tak mahu nak memandu kereta.. Sebab rasa tak syok... Tak syok sebab.. dah biasa orang lain bawakkan kereta... Bila sendiri kene drive.. jadi tak syok... (Sapa nak jadi driver aku hah!)

Sebab... Aku tak tau apa-apa sal kereta... Memang buduh yang amat..
So skang nie.. tengah belajar sesikit sal kereta...
Walupun kat hati tak suka...
Tapi terpaksa... Demi Kerjaya!!!

Sebut sal kete.. Geram gila dengan mamat sorang nie... Aku memang dah bengang gila dengan dia...
So bagi aku exposed nama dia kat sini... Kalau yang kenal tu.. Baguslah.. Yang tak kenalpun.. kira bagus gak..

Si JAMIL!!!!!! Bilalah ko nak settle sal kereta aku nie hah!!!! Dari seminggu ke seminggu.. nie dah sebulan... Ko ingat aku memain ker? aku dah hilang sabar dah nie... Ko tetiba hilang entah kemana.. Aku call ko tak angkat.. Apsal? Ko takut ker? Ayah aku call pun ko tak angkat..
Ko ingat kete depan rumah aku tu nak buat perhiasaan ker? Takat pandang tapi takley bawak!!! Ko ingat kete tu replika ker? 

Ko jangan cari pasal, aku wat report polis baru kau tau... Aku ingat ko betul... Tapi ko orang paling tak betul pernah aku jumpa... Kalau ko diam lagi.. Confirm report polis sampai... Ko ingat kau leh lari ka??? Siap ko nanti!!!!! Aku tak suka kasar.. tapi ko treat aku jadi kasar... Ko ingat tu!!!! Pengecut lah ko nie!!!!!! Nama jer lelaki.. Takder @#$%^^&* ker hah!!!!!

Pagi-pagi lagi mood dah rosak!!!! Eeeeee geram!!!!!!

1 comment:

Mysara Ab Rahman said...

mai bru planning nk amik lesen bln dpn..
tak tau la cm ne keadaanyer..
dh la xpernh pegang stereng..hehe

Lama meninggalkan dunia blogger

Assalamualaikum.. Alhamdulillah masih wujud blog ini yang lama sangat ditinggalkan... Dunia blogger yang satu masa dahulu memang menjadi min...