Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Monday, February 21, 2011

Ragam Mak-Mak Bila Bermesyuarat

Monday, February 21, 2011 Posted by Ann Mohamad 4 comments
Semalam berpeluang untuk mengikut emaik hadir mesyuarat... Ingat malas nak teman.. Tapi mak kata "Tingin nak rasa naik kete anak perempuan bawak" Emmm hantarkan jer lah... Lagipun ayah ada urusan..

Pertama kali menghadiri mesyuarat sedemikian memang mengejutkan... Shock gila!!!!
Yang ada sume emak2 dan dan berusia belaka... Tapi... hairan lah.. Dah tua-tuapun masih tak tau adab... Adab mesyuarat ek... He...He... Adab lain tu... emmm ader gak... melampau pun ader.

Masing2 sibuk nak cakap..Ada gak yang protest.. ada gak yang mendiam diri.. ada gak yang ikut hal dia jer... Cakap macam tak puas hati... Hurmmm ... Saya yang muda-mudi nie pun agak terkejut... Orang tengak bercakap dekat depan, dia duk cakap dekat belakang...

Kalau orang bercakap kenelah dengar... Pastu nak complain itu, complain ini... Mak pandang dekat saya sambil tersenyum... Hu..Hu... Fahamlah maksud mak tu....

Camnie rupanya orang-orang disini... Ha..Ha... Jadi tak salahlah apa yang aku dengar ura-ura sebelum nie.. Biasalah... kite nie... tak duk kampung.. tak tau apa2.. Tapi bila lihat keadaan macam nie.. agak terkejut... Hu..Hu...

Apapun... dalam kita bermesyuarat ker, ada perjumpaan ker.. Kene hormat orang yang bercakap dekat depan.. Jika ada masalah.. utarakan.. Jangan asik cerita belakang.. Sampai bila tak kesudahnyer...

Fikir-fikirkanlah....

Ps: Dalam kepala duk pikir... Patut orang yang lebih tua nie... dah banyak pengalaman.. Tapi napa masih camnie ek??? Huh!!!

4 comments:

Zana_MamaBatrice said...

pening kan....
dah ler tak hormat org yang tengah becakap kat depan...pastu bila bagi idea...start ler kalau boleh suruh org angguk setuju terus idea dia...bila di bantah..mula ler tarik muka....ha ha ha..me pun pernah kena gark camnie....

Miss Annaz said...

tingin gak nk hadir mesyuarat cam tu..nk tengok gelagat dorang...
paham2 jer la keadaan dorang. Kita dh didedahkan dgn adab2 hadir mesyuarat, dorang redah jer...

Ms. Ann said...

@Zana_MamaBatrice

emmm sokong 100% kat mana2 pun sama gak... manusia nie.. tolak, tambah, darap bahagi ker... emmm samer jer.. hu..hu..

Ms. Ann said...

@Miss Annaz

betul tu... miss Annaz... bila kene batang iding sendiri tau sorok2 muke.,.. hu..hu... nanti kite gi ekk teman mak...

Theme Support