Personal blog. Bukan sekadar blogger. Tentang kehidupan, hiburan, informasi, segmen, giveaway dan contest, pendapat dan Pandangan Serta Nasihat. Perkongsian Dengan Rakan Blogger.

Saturday, November 20, 2010

Lelaki Yang Dibenci? emmm....

Saturday, November 20, 2010 Posted by Ann Mohamad 13 comments
Ciri-Ciri Lelaki Dibenci Oleh Gadis.. 
Betul ker ni????


Suka Kongkong
Emm... Da gak lelaki yang suka kongkong teman wanita dia dalam semua aspek. Suka sangat kawal gerak-geri kekasih dia. Itu tak boleh, ini tak boleh.. Aiseh... belum ada ikatan lagi dah pandai kongkong, tak taulah bila dah jadi pasangan sah nanti. Semua nak kene report. Kalau boleh setiap saat kene wat report. Macam polis pun ader gak... Tapi ada gak dikalangan gadis pun macam tu gak... Nak juga teman lelaki dia report... Nie namanyer terover caring... Hati-hati jangan sampai melemaskan pasangan kita...

Ego
Lelaki memang terkenal dengan sifat egonya. Emmm nie yang buat gadis tak suker nie... Sumer nak ego.. Tak boleh ker rendahkan ego tu mengikut kesesuaian keadaan. Nie sepanjang masa nak ego dan tak mahu mengaku kalah. Emmm..... Jangan tinggi sangat ego tu.. tak kemana pun... Ada juga gadis yang ego selain lelaki... tapi jarang dengarlah...

Meninggikan Suara
Kadang-kadang lelaki nie suka tinggikan suara.. Mentang-mentang dia lelaki.. Hu..hu... Hati-hati dengan suara anda, jangan sampai mengguris hati teman wanita anda. Dah tau gadis nie terkenal dengan sensitifnya dan halus perasaannya. Jangan tiba-tiba nak tinggikan suara tak semena. Selidik dahulu jangan terus nak marah si gadis..

Main Kayu 3
Yang nie perkara biasa yang kita selalu dengar. Bukan lelaki jer.. Si gadis pun sama juga.. Dah ader kekasih tapi masih lagi berpacaran dengan orang lain... Emmm kenapa nie? tak boleh ker setia pada yang satu... Alasan... Sunyi... Bosan... Nak Berkawan... Emmm... Tapi berpada-pada juga... ingatlah yang anda sudah punya pasangan..

Cemburu Buta
Cemburu memang adat dalam bercinta. Tapi cemburu buta memang takleh pakai.. bahaya.. Semua kerna nafsu.. cemburu yang teramat sangat tak baik... Nanti memakan diri.. Walaupun cemburu itu tanda sayang, tetapi kalau dah cemburu tak tentu pasal.. emmm nie ker dinamakan sayang? Jangan buat pasangan kita rasa tak selesa. Tapi ingat juga tak semua perempuan suka lelaki yang cemburu.. dan tak semua lelaki kuat cemburu.. Ada gak yang ok..

Kurang memberikan Perhatian
Kadang-kadang lelaki nie kurang beri perhatian kepada pasangan dia dan membuatkan pasangan mereka menjadi sunyi dan bosan. Mungkin terlalu sibuk dengan hal sendiri sampai teman wanita terabai.. Nie yang membuatkan kebarangkalian wanita curang akan meningkat.. Gadis perlukan perhatian.. bukan nak 24 jam.. tapi kene luangkan masa tatkala si gadis perlukan lelaki. Kalau betul-betul sibuk, terangkan pada si gadis agar si gadis tidak merasa dipinggirkan.

Panas Baran
Mendapat kekasih yang panas baran adalah menjadi ketakutan para gadis... Kalau boleh elakkan mendampingi lelaki yang panas baran agar tidak memudaratkan,. Lelaki nie kadang kala cepat marah dan panas baran. Kadang-kadang hal kecil saja dah menjadi punca pergaduhan.. Emm bahaya... Si gadis perhatian yer.. dah banyak kes dilaporkan dalam akbar mengenai lelaki panas baran... Jadi selidik dulu pasangan anda...

Nie jer yang nak kongsi... Banyak lagi sebenarnya... Tapi tak semua lelaki nie tak baik.. Kadang kala mereka jadi begitu kerana pelbagai sebab dan tak boleh salahkan mereka 100%.. Kadang2 si ggadis pun begitu juga,.
Tengok pada diri kita dahulu.. dalam berpasangan perlu saling memahami dan bertolak ansur.. baru bahgia...

13 comments:

amar haziq said...

satu lagi ciri lelaki yang dibenci:
meniggalkan solat:)

jenguk2lah blog saya k
http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

Ms. Ann said...

@amar haziq

mekaceh tambah haziq.... hu..hu...

saya_arief said...

hoho..
semua nya kene pada diriku ini
:D

Ms. Ann said...

@saya_arief

huk..huk.... no komen...

mier@merr said...

setuju..amat!

MrShah53 said...

oh, nasib baik x de smua ni..haha

ceritasekupang said...

eh...nasib baik x termasuk dalam senarai...hehe...

Ayie said...

semua sifat2 itu sebenarnya ada pada diri seorang perempuan jua...

Ms. Ann said...

@Ayie

Ayie: memang ada pada perempuan juga...

hasrul hassan said...

Salam ...
hmmm ... lain orang lain ragam... kalau ada yang dah bertunang..masa inilah nak kenal hati budi dengan mendalam. Jika dah bertaut lafaz nanti .. dah tak boleh dah (susah).

http://hasrulhassan.blogspot.com

PuteRi ElYaNa.... said...

btol...btol...

Nur Fannun said...

lg 1 xpndai jaga awek, nti awek lari.sling percaya-mepercayai kunci kebahagian

Ms. Ann said...

@Nur Fannun

betul tu fanun kene saling mempercayai serta jujur dalam perhubungan. kalau sentiasa brperasangka punahlah hubungan yang tiada kesefahaman

Theme Support