| DASHBOARD | HOME | TUKAR LINK |

Wednesday, January 13, 2016

Bertatih tatih

Jika kita belum mampu berjalan... bertatih tatih dahulu...
Jika kita belum mampu berjalan laju... berjalan perlahan dahulu...
Jika kita belum mampu berlari laju... berlari anak lah...

Jangan kita ikut orang sedangkan kita belim mampu...
Jangan kita iri hati orang... sedangkan Allah swt telah beri yang terbaik dan sesuai untuk kita...

Ingatlah.. tiada kejayaan tanpa kepayahan...
Tiada kebahagiaan tanpa menempuh derita...

Berdirilah dimana kamu berdiri...

Monday, January 11, 2016

Nikmat Dunia

Antara nikmat dunia yang kita miliki... kadangnya kita leka dengan nikmat itu...

kerna kita rasa bangga, dengan nikmat itu.. lebih lagi bila dipuji.. sedikit sebanyak timbul rasa bangga diri...

Ya kadang kita lupa...lupa...lupa...

waulahualam...

Sunday, January 3, 2016

Weekend Bersamamu

Alhamdulillah... serinik rasanye dapat bersama yang tersayang... Weekend memang dipenuhi warna warni kebahagiaan .. Terima kasih sayangku... Kamu penyeri dan penawar hati ibu...
Macam-macam kerenah awak sepanjang dengan ibu...
Sorok handphone ibu...
Gigit jari ibu..
Tumpahkan air dalam jug..
Tumpahkan cili boh dalam peti ais..
Cium ibu kuat2
Peluk ibu ketat-ketat
Nyanyi lagu kuat2
Habis ibu dah basuh kete kamu sabun semula..
Mandi air pancut sampai habis lencun ibu..
lepas ibu makan terus ajak ibu tido... alahaiii nampak sangat kamu sokong ibu jadi berisi
Apapun.. ibu happy sesangat.. syukur alhamdulillah ya allah...

Friday, January 1, 2016

Tergodaku Di Awal 2016

Oh... Aku tergoda... aku tergoda.. aku tergoda..
Niat nak kawal makan.. tapi maklumlah.. bila dalam peti ais banyak barang makan.. jadi.. seblum meneruskan misi diet makanan.. Kenalah habiskan dulu yang ada dalam peti ais tu...
Ok.. kita pun termasaklah
"Ayam serai Kukus"
Sihatla juga sebab stim.. tak pakai minyak..
ok.. lepasni nak buat apa yer...
Actually suka nak masak .. nak buat itu.. nak buat ini.. tp i dah terkenal dengan sifat M.. memang susah nak ubah...
So .. be yourself.... hihiii

Selamat Tahun Baru 2016

Alhamdulillah... masuk sudah tahun 2016...
Tahun sudah 2015 dah berlalu... Alhamdulillah.. Allah swt makbulkan kebanyakan doa dan impian... Alhamdulillah syukur...

Untuk tahun nie... xdalah nak azam2 .. sebab dah pun berazam pada tahun 1 hijrah yang lalu... jadi masih dengan azam yang sama...

Semoga segala urusan tahun ini menjadi lebih mudah.. buat diriku, suamiku, kakakku, anak2ku serta seluruh kaum keluarga.... Insya Allah...

Salam jumaat pertama 2016... Salam tahun baru..
Jernihkan yang keruh... Sucikan yang kotor.. Lapangkan dada dan hati... insya allah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pesanan Pemilik Blog
1: Sebarang gambar & paparan dalan blog ini adalah dari pemilik blog, kalau adapun dicopypaste dari google
2: Sebarang pendapat di blog ini juga adalah pandangan dari penulis blog sendiri dan ia mungkin berubah mengikut keadaan dan situasi semasa.
3: Sebarang maklumbalas sila ajukan pertanyaan melalui emel ansof86@gmail.com

MY ONLINE STUFF (Sampingan)